بزرگترین مرکز تولید الیاف مصنوعی خاورمیانه در استان مرکزی قرار دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: استان مرکزی بزرگترین مرکز تولید الیاف مصنوعی در خاورمیانه را در خود جای داده است به گونه ای که این استان قطب تولید عایق های رطوبتی و شیشه در کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، هفدهمین جلسه هیأت رئیسه واحد اراک و شورای معاونان علمی، آموزشی و پژوهشی واحدها ومراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی  با حضور جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی و حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با محوریت تبیین بخشنامه ها و دستورالعمل های آموزشی و پژوهشی، در سالن جلسات حضرت امام خمینی (ره) واحد اراک برگزار شد.

حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ارتحال آیت الله مصباح یزدی، توضیحات مبسوطی در خصوص وضعیت کنونی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و استان مرکزی، فعالیت های انجام شده، برنامه‌های در دست اقدام و چشم‌انداز آتی دانشگاه ارائه کرد.

کلانتری اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با 16 واحد و مرکز آموزشی و 3 آموزشکده سما در میان مؤسسات آموزش عالی استان نقش چشم‌گیری داشته و 40 درصد دانشجویان سطح استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک اظهار کرد: استان مرکزی از وجود 35 شهرک و ناحیه صنعتی، 3067 واحد صنعتی و 421 واحد معدنی بهره مند است این در حالیست که رتبه برتر در بسیاری از صنایع و تولیدات صنعتی خصوصا صنایع شیمیایی و سلولزی را به خود اختصاص داده و بزرگترین مرکز تولید الیاف مصنوعی در خاورمیانه را در خود جای داده است به گونه ای که قطب تولید عایق های رطوبتی و شیشه در کشور است.

کلانتری با بیان قابلیت‌های استان و مزیت‌هایی که هر منطقه دارد، گفت: استان مرکزی رتبه سوم تولید سرب و روی و رتبه اول تولید سولفات سدیم را دارا است و حضور صنایع بزرگ در اراک بر قابلیت های استان مرکزی افزوده است.

وی بیان کرد: در راستای برون رفت از شرایط فعلی و ایجاد منابع جدید درآمدی برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی  استان بر اساس پتانسیل و مزیت های هر منطقه سراهای فناوری و نوآوری تعریف کردیم و برای ایجاد و راه اندازی  این سراها تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1087336

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =