۳ درصد از مقاله‌های داغ دنیا توسط ایرانی‌ها چاپ می‌شوند

رضا نقی‌زاده گفت: ما باید مطالعات و تحقیقات‌مان را در مسیر نیازها و کاربرد قرار دهیم.

به گزار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، برنامه «روزنه» با موضوع مطالعه به روش‌های علمی و تاثیر آن در پیشرفت‌های علمی، در ارتباط تلفنی با دکتر رضا نقی‌زاده (مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عضو هیئت علمی مرکز سیاست علمی کشور) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

رضا نقی‌زاده در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: ایران در حوزه تولید علم در دسته کشورهای موفق و پیشرو قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر دانشمندان ایرانی در مجموعه‌های معتبر علمی دنیا رتبه پانزدهم را برای کشور رقم زده‌اند.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به این که تعداد مقالات با کیفیت ایرانی افزایش پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: ما در سال ۲۰۱۹ رتبه کمی و کیفی مقالات ایرانی در پایگاه‌های بین‌اللملی به سطح یکسان رساندیم.

وی با اشاره به این که ایرانی‌ها ۲ درصد از مقالات دنیا را چاپ می‌کنند، تصریح کرد: این رقم در حالی است که ایران فقط یک درصد از جمعیت دنیا را دارد.

رضا نقی‌زاده افزود: حدود ۳ درصد از مقالات داغ دنیا توسط ایرانی‌ها به چاپ می‌رسند.

وی با بیان این که شاخص مقاله در رتبه‌سنجی علمی کشور نقش بسیار مهمی دارد، توضیح داد: مقاله‌های مختلف علمی همواره توسط دانشمندان حاضر در سراسر جهان مورد داوری قرار می‌گیرند.

عضو هیئت علمی مرکز سیاست علمی کشور با اشاره به این که ما در حوزه تولید علم با قله‌ها فاصله داریم، عنوان کرد: ما باید مطالعات و تحقیات‌مان را در مسیر نیازها و کاربرد قرار دهیم.

وی با اشاره به این که مقاله‌ها باید بر اساس نیاز نوشته شوند، اضافه کرد: یک دانشجوی مقطع کارشناسی باید از بدو تحصیل با نیازهای اصلی و اساسی رشته‌ی مورد تحصیل‌ خود آشنا شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =