ششمین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان دزفول برگزار شد

ششمین یادواره شهدای دانشجوی مدافع حرم، امنیت و سلامت شهرستان دزفول توسط دانشکده سما دزفول برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ششمین یادواره شهدای دانشجوی مدافع حرم، امنیت و سلامت شهرستان دزفول به همت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول، بسیج دانشجویی و دانشکده سما دزفول در سالن سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این دانشکده برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری برتر کشوری و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران توسط رزم نوازان تیپ ۲۹۲ زرهی شهرستان دزفول ،علی براتی رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سمای دزفول، پس از خیر مقدم به خانواده های معظم و معزز شهدا اظهار کرد: امسال ششمین یادواره شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت شهرستان دزفول، مقارن با اولین سالگرد شهادت مالک اشتر زمان، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و چهلمین روز شهادت دانشمند برجسته هسته‌ای محسن فخری زاده برگزار می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما دزفول افزود: رسالت دانشگاهی و وظیفه خود می‌دانیم که خانواده‌های معظم و معزز شهدا و شهیدان والامقامی که جان گرانبهای خود را در راه حفظ و حراست و پاسداری از عزت، شرف و اقتدار میهن اسلامی تقدیم آستان ربوبی کردند، را تکریم، تجلیل و تعظیم کنیم.

براتی عنوان کرد: سردار سلیمانی در عرصه نظامی و در جبهه نبرد یک فرمانده بی‌نظیر، بی بدیل و افتخارآفرین بودند و در عرصه دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی یک دیپلمات تمام قد، کاربلد و ممتاز بودند. سردار سلیمانی در عرصه بین اللملی یک شخصیت تاثیرگذار و تعیین کننده بودند و در یک کلام حاج قاسم به معنای واقعی کلمه سرداردلها بود. مقام معظم رهبری می‌فرمایند: "به شهید حاج قاسم سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به چشم یک مکتب، یک راه و روش و یک مدرسه درس آموز نگاه کنیم." امید اینکه همه ما در مکتب حاج قاسم تلمذ کنیم.

در ادامه مراسم، حاج عارف سعد فرمانده قرارگاه فجر سپاه قدس در جنوب غرب کشور و از همرزمان شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، نهضت‌ مقاومت را لایه‌های دفاعی و خاکریز مقدم جمهوری اسلامی دانست و گفت: کل جریان مقاومت با تهدید هریک از نهضت‌هایش وارد عمل می‌شود.

سردار سعد جلوگیری از تجزیه کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن را از خدمات سردار سلیمانی به منطقه دانست و بیان کرد: طرح تجزیه کشورهای منطقه آماده بود که اگر اجرا می‌شد، درگیری‌های قومیتی و طایفه‌ای زیادی در منطقه ایجاد می‌شد و سال‌ها ادامه داشت.

وی با اشاره به سخنان مسئولان کشورهای همجوار مبنی بر تاثیر اقدامات حاج قاسم سلیمانی در منطقه افزود: ۸۵ درصد مناطق سوریه سقوط کرده بودند ولی حاج قاسم سلیمانی با استراتژی، اهداف و افکار خود نقش بسزایی در آزادسازی این مناطق ایفا کرد.

فرمانده قرارگاه فجر سپاه قدس در جنوب غرب کشور با اشاره به رصد روزانه تحولات ایران توسط آمریکا گفت: دشمن برای ضربه زدن به نظام طراحی و تصمیم سازی می‌کند.

سعد غبارآلود شدن فضای عراق در سال گذشته را یادآور شد و تاکید کرد: این اعتراضات بواسطه هزینه‌های آمریکا و فضاسازی رسانه‌ای انجام شدند ولی بعد از شهادت سردار سلیمانی ورق برگشت.

وی با اشاره به مراسم باشکوه گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق افزود: تجمع‌های میلیونی در بغداد، بصره و نجف برای گرامیداشت این شهیدان بی‌نظیر بودند.

سعد با بیان اینکه روابط سردار سلیمانی با مسوولان کشورها حسنه بود، بیان کرد: هنر حاج قاسم این بود که با همه طوایف و قومیت‌ها کار می‌کرد لذا هیچ حزبی نتوانست او را مصادره کند و اکنون عشق او تمام حدود را در نوردیده است.

سعد تبعیت از رهبری را اولویت سردار سلیمانی دانست و بیان کرد: کشورهای غربی ایران را از داروهای سرطان، ام اس و دیگر بیماری‌های لاعلاج تحریم کرده ولی قصد داشت واکسن کرونا را به ایران ارسال کند که با تیزبینی و ممانعت مقام معظم رهبری مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا روزانه به دلیل شیوع کرونا تلفات می‌دهد و اگر واکسن این کشور کارساز است، چرا برای مردم خود استفاده نمی‌کند.

پایان بخش این مراسم معنوی، تجلیل و تکریم از خانواده های شهدای گرانقدر مدافع حرم، امنیت و سلامت شهرستان دزفول بود. قرائت دل نوشته فرزند شهید جاویدالاثر مدافع حرم شهید مهدی نظری (دانش آموخته دانشکده سما دزفول) و مرثیه‌سرایی از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087353

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =