۲ واحد آموزشی در مدارس بندپی‌غربی بابل بهره‌برداری شد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از افتتاح و بهره‌برداری ۲مرکز آموزشی در مدارس بخش‌بندپی غربی از توابع شهرستان بابل خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ علیرضا سعدی‌پور از افتتاح و بهره‌برداری ۲مرکز آموزشی در مدارس بخش‌بندپی غربی از توابع شهرستان بابل خبر داد و گفت: برای تجهیز مرکز آزمایشگاه زنده‌یاد غفاری در مدرسه نمونه دولتی شهید علیجان‌نژاد بندپی غربی بابل بیش از یک میلیارد ریال اعتبار و برای خرید ۲۵ دستگاه کامپیوتر برای هنرستان مرحومان تیمورپور نیز بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی بر لزوم مشارکت بیش از پیش خیران و نیکوکاران مدرسه‌ساز برای رفع مشکلات آموزشی در مازندران تاکید کرد و اظهار داشت: فرهنگ زیبای انفاق و احسان از تعالیم اسلامی نشات گرفته و بزرگترین کلاس آموزشی برای همگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دانش‌آموزان بندپی غربی بابل از استعداد و ظرفیت بالایی برخوردار هستند، گفت: تجهیز کارگاه‌های آموزشی و آزمایشگاهی به طور حتم در رشد و پیشرفت هرچه بیشتر دانش‌آموزان تاثیر بسزایی دارد.

وی توضیح داد که بسترهای آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته باید فراهم باشد تا استعدادهای دانش‌آموزان شکوفا شود و در صورت تحقق این مهم راه عدالت آموزشی نیز هموارتر می‌شود.

سعیدپور همچنین از اعطای بیش از یکهزار وام خرید ابزار هوشمند آموزشی به خانواده دانش‌آموزان در بخش بندپی غربی بابل توسط دو صندوق قرض‌الحسنه در این منطقه خبرداد و گفت: صندوق قرض‌الحسنه «حضرت رسول اکرم(ص)» و«شهدای دیوا» در حال توزیع این وام‌ها بین خانواده‌های نیازمند هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: صندوق قرض‌الحسنه "حضرت رسول اکرم" ۷۵۰ وام ۲۵ میلیون ریالی به دانش‌آموزان بندپی غربی و ۲۰۰ وام نیز به دانش‌آموزان بندپی شرقی اختصاص داد ضمن اینکه صندوق شهدای دیوا نیز ۲۰۰ وام ۲۰ میلیون ریالی به دانش‌آموزان این منطقه اختصاص داد.

وی با اشاره به شرایط خاص بیشتر شهرهای مازندران که در حالت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارند، افزود: با توجه به این شرایط، نیازمند جدیت هرچه بیشتر در آموزش مجازی هستیم و باید تمام دانش‌آموزان را در شرایط امن و سالم آموزش فضای مجازی قرار دهیم.

گفتنی است بخش بندپی شامل بندپی شرقی و غربی از توابع شهرستان بابل است. مرکز بخش بندپی غربی شهر «خوشرودپی» و مرکز بخش بندپی شرقی نیز شهر گلوگاه یا گلیا است. شهرستنا بابل در فاصله ۴۳ کیلومتری ساری مرکز مازندران  واقع است.

استان مازندران در سال تحصیلی جدید ۵۰۸ هزار دانش آموز دارد که از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه دوم در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =