۵۰ درصد از مدارس کشور با مشارکت خیران و دولت ساخته شده است

رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور گفت: در چهار سال اخیر بیش از ۵۰ درصد مدارس کشور با مشارکت خیران و دولت ساخته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ مهراله رخشانی مهر  در مراسم بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه بخش جناح بستک افزود: از سال ۷۷ که بنیاد جامع خیران مدرسه ساز در کشور شکل گرفت تاکنون ساخت حدود ۳۰ درصد مدارس توسط خیران صورت گرفته است.
وی بیان داشت: جامعه خیران مدرسه ساز به عنوان معماران فرهنگی جامعه، قوی ترین و منسجم ترین مجموعه خیریه در کشور هستند.

۱۹ و نیم درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی و مقام سازی دارد

معاون وزیر آموزش وپرورش اظهارداشت: در سال ۸۲ حدود ۷۰ درصد مدارس کشور تخریبی بوده و نیاز به بازسازی و مقام سازی داشت که اکنون این رقم به ۱۹و نیم درصد کاهش یافته اما قابل قبول نیست و باید برای برچیده شدن آن تلاش کنیم.

رخشانی مهر ادامه داد: در پروژه های مشارکتی با خیران نیز طبق قانون بودجه‌ ای اگر ۳۰ درصد مدارس در مناطق روستایی و ۵۰ درصد مدارس در مناطق شهری را خیران بسازند و به هر دلیلی آن را ادامه ندهند، دولت باید آن را تکمیل کرده و بنام خیرمدرسه ساز نامگذاری کند.

وی بیان کرد: سال ۹۶ ردیف پروژه های مشارکتی با خیران ۲ هزار میلیارد ریال با تخصیص صفر درصد بوده که تا پایان همان سال ۱۰۰درصد آن را به صورت نقدی جذب و بین پروژه های کشور توزیع کردیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در سال ۹۷ حدود چهار هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال، سال ۹۸ حدود هشت هزار و ۷۰۰ هزار ریال و درسالجاری نیز ۲۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت پروژه ها تخصیص کامل گرفته شده و بین استان‌های کشور توزیع کردیم.
رخشانی مهر ادامه داد: سهم هرمزگان از اعتبارات مصوب امسال ۷۰۰میلیارد ریال بوده که البته در ۲هفته اخیر به این استان اختصاص یافته اما هنوز بین پروژه ها توزیع نشده است.

رخشانی مهر از مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان خواست که پروژه های حوزه انتخابیه غرب را ویژه ببینند به دلیل اینکه خیران مدرسه ساز در خصوص معماری این پروژه ها تلاش زیادی از خود نشان داده اند. 

معاون وزیر آموزش وپرورش همچنین خواستار شد: هر چه پروژه نیمه تمام آموزشی در حوزه غرب هرمزگان است که دولت سهم خود را پرداخت نکرده از محل بودجه سالجاری تامین اعتبار شود.

وی در پایان تاکید کرد: مدرسه تنها یک ساختمان نیست بلکه کانون تربیتی در کنار آموزش است که تربیت نیز در مدارس با معماری مناسب اتفاق می افتد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =