پایان داوری بخش شعر/ کمترین شرکت‌کننده از ایلام و کردستان

دبیرخانه جشنواره «شعر و داستان انقلاب» با اعلام پایان داوری بخش نهایی زمان برگزاری را به بهمن موکول کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، با پایان مرحله داوری نهایی بخش شعر «جشنواره شعر و داستان انقلاب»، آثار برگزیده مشخص شدند تا در مراسم اختتامیه‌ای که در بهمن ماه برگزار می‌شود از آنها تقدیر شود.

علی‌محمد مودب، دبیر علمی بخش شعر «جشنواره شعرو داستان انقلاب» با اعلام اسامی داوران نهایی بخش شعر این جشنواره گفت: تلاش کردیم تا در سه بخش زیر مجموعه شعر، از شاعرانی شناخته شده و با سابقه برای داوری آثار کمک بگیریم تا برترین آثار و شاعران این دوره معرفی شوند.

در دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر و داستان انقلاب که اختتامیه آن بهمن ماه ۹۹ برگزار خواهد شد، ۸ نفر از شعرای کشور به داوری بخش نهایی آثار شعری پرداختند.

بر اساس این گزارش در این دوره از جشنواره که علی‌محمد مودب دبیری بخش شعر آن را برعهده دارد، در بخش شعر «کودک و نوجوان» خانم مریم زندی و سید حبیب نظاری، در بخش «شعر سنتی»، زکریا اخلاقی، خانم تکتم حسینی و رضا شیبانی اصل و در بخش شعر نو، یوسفعلی میرشکاک، علی هوشمند و میلاد عرفانپور به داوری آثار راه یافتگان نهایی پرداختند.

بنا براین گزارش، در بخش شعر این جشنواره، شاعران اشعار خود را در موضوعات عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی، رفعت ملی، اخلاق و معارف دین، گفتمان انقلاب اسلامی، مقاومت (با رویکرد ستم‌ستیزی، مبارزه با استکبار جهانی و... ) به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

به گزارش دبیرخانه جشنواره شعر و داستان انقلاب، در بخش شعر۱۴۹ شاعر با ۳۵۶ اثر شرکت کرده بودند که در بخش تک اثر نو، ۱۰۹ اثر و در بخش تک اثر کلاسیک ۱۷۰ اثر ارسال شده بود، در بخش‌های مجموعه اثر نو، مجموعه اثر کلاسیک، مجموعه اثر کودک و مجموعه اثر نوجوان مجموعا ۷۷ اثر شرکت کرده بودند.

بر اساس این گزارش، بیشترین تعداد شرکت کنندگان از استان تهران و کمترین شرکت کنندگان از استان‌های استان های ایلام و کردستان بودند که در نهایت از این تعداد اثر، ۳۰ اثر به داوری نهایی راه یافتند.

اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب که از معتبرترین جشنواره ها در حوزه شعر و داستان کشور محسوب می شود، قرار است در بهمن ماه ۱۳۹۹ برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =