موج مخالفت با ساختار حکومت آمریکا ادامه می‌یابد

کارشناس مسائل آمریکا و بین الملل گفت: موج مخالفت با ساختار آمریکا حتی بعد از خروج ترامپ از کاخ سفید نیز ادامه خواهد داشت و این کشور به سمت افول پیش می‌رود.

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا و بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره حوادث اخیر ایالات متحده آمریکا و حمله به کنگره این کشور اظهارکرد: حوادث ماه‌های گذشته در ایالات متحده آمریکا، اسناد غیرقابل انکار فرآیند افولِ این کشور محسوب می‌شود؛ درواقع امروز کمتر کسی پیدا می‌شود که وضعیت نابسامان ایالات متحده آمریکا را نبیند و دلایل آن را متوجه نشود.

وی افزود: درحال حاضر شرایطی در آمریکا حاکم است که به مقدس ترین محیط‌های تفکر لیبرال دموکراسی و سکولاریسم تعرض می‌شود؛ درواقع امروز مردم آمریکا با تفکر چپ و راست به ساختار موجود معترض هستند به همین دلیل، به مقدس ترین مکان‌های لیبرال دموکراسی مانند کنگره آمریکا حمله ور می‌شوند. درواقع کنگره آمریکا، کعبه لیبرال دموکراسی آمریکا محسوب می‌شود که حمله به آن، نشان دهنده اعتراض به اصل این تفکر و ساختار است.

ایزدی ادامه داد: حکومت‌های دارای انسجام و ساختار مدیریتی قابل اعتنا، دچار چنین مشکلاتی نخواهند داشت؛ اما وجود انسداد و دو قطبی سیاسی در آمریکا، موجب ایجاد مشکلات متعدد شده است. این موضوع نشان دهنده تسریع در فرآیند افول آمریکا است.

بحران در آمریکا ادامه خواهد یافت

این کارشناس تصریح کرد: مشکلات موجود در آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت و به این زودی تمام نمی‌شود؛ البته موج مخالفت با ساختار موجود در ایالات متحده از مدت‌ها قبل وجود داشت و ترامپ توانست از این موج استفاده کند. این موج بعد از خروج ترامپ از کاخ سفید نیز ادامه خواهد داشت و آمریکا به سمت افول پیش می‌رود. اگر میان معترضان به ساختار حکومت آمریکا اعم از جناح چپ و راست وحدت رویه وجود داشته باشد، دیگر این آمریکا آمریکای قبلی نخواهد بود.

وی با بیان این که بعد از روی کار آمدن بایدن بر مسند ریاست جمهوری آمریکا، حرارت انتقادات جناح راست به ساختار حکومت بیشتر خواهد شد، عنوان کرد: جناح چپ آمریکا بعد از روی کار آمدن بایدن و نبود ترامپ نفس راحتی خواهد کشید؛ اما به دلیل این که بایدن توانایی حل و فصل مشکلات ساختاری و ریشه‌ای آمریکا را ندارد، در نهایت منجر به سرخوردگی جناح چپ خواهد شد. درواقع حتی اگر آمریکا بتواند اعتراضات امروز مردم آمریکا را سرکوب کند، در دراز مدت نیز این مشکلات ادامه خواهد داشت.

احتمال انجام اقدام غیرعقلانی از سوی ترامپ

ایزدی در پاسخ به سوالی درباره سوپرایز ترامپ در روزهای واپسین ریاست جمهوری‌اش گفت: دونالد ترامپ درحال حاضر همانند حیوان زخم خورده‌ای می‌ماند که توانایی انجام هرکار غیر معقولانه‌ای را دارد. نگرانی‌های موجود در مقامات نظامی و غیرنظامی آمریکا مبنی بر انجام اقدام غیر عقلانی ترامپ در روزهای آخر حضور در کاخ سفید نشان می‌دهد که حاکمیت آمریکا در این روزها آنچنان حرف شنوی از او نخواهد داشت.

این کارشناس خاطرنشان کرد: انجام اقدامات غیرقانونی از سوی ایالات متحده آمریکا امری ثابت شده است اما انجام هرگونه عملیات یا اقدام خرابکارانه علیه ایران، به هیچ وجه به نفع آمریکا نیست. با این حال اما انجام اقدامات غیر عقلانی از سوی ترامپ دور از ذهن نیست و نمی‌توان به طور قطعی در این باره صحبت کرد. البته نیروهای نظامی کشور در آمادگی بالایی قرار دارند و پاسخ هرگونه ماجراجویی آمریکا را به شکل قاطعانه خواهند داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =