هراز آمل صدر نشین لیگ برتر والیبال شد/ لغو رویدادهای جهانی ژیمناستیک/ محرومیت ۴ ساله دونده ایرانی بخاطر دوپینگ

با بسته خبری منهای فوتبال همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

لغو رویدادهای جهانی ژیمناستیک

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شد تا فدراسیون جهانی ژیمناستیک هم تغییرات در تقویم جهانی خود در سال ۲۰۲۱ بدهد.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی ژیمناستیک، مسابقات ژیمناستیک هنری آلمان و کاپ جهانی ترامپولین باکو لغو شد و چند مسابقه دیگر هم به تعویق افتاد.

کاپ جهانی ژیمناستیک هنری قرار بود روزهای ۲۵ تا ۲۸ فوریه (۷ تا ۱۰ اسفند) برگزارشود. کاپ جهانی ترامپولین هم روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۵ و ۲۶ بهمن) در باکو برنامه‌ریزی شده بود که هر ۲ لغو شد.

کاپ جهانی ژیمناستیک آکروباتیک در روسیه، پرتغال و بلژیک به تعویق افتاد که فقط زمان جدید مسابقات پرتغال اعلام شده که قرار است روزهای ۱۴ تا ۱۶ می (۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت) برگزار شود.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی ژیمناستیک، کاپ جهانی مسابقات ایروبیک در توکیو هم به تعویق افتاده که زمان جدید آن هنوز اعلام نشده است.

محرومیت ۴ ساله دونده ایرانی بخاطر دوپینگ

در حالی که حمید اسلامی دونده ۱۵۰۰ متر نابینایان در حال تمرین برای کسب سهمیه ورودی بازی های پارالمپیک توکیو در مرحله دوم رکوردگیری دوومیدانی بود، به یکباره انصراف خود را از حضور در این رقابت ها اعلام کرد.

وی ۲۱ دی ماه دلیل اصلی انصراف خود را آسیب دیدگی مچ پای راست اعلام کرده و گفته است: به دلیل آسیب دیدگی پا، امکان انجام تمرینات حرفه ای در دوی ۱۵۰۰ متر را نداشته و با تداوم این وضعیت، به این مسابقات نخواهم رسید.

انصراف این ورزشکار ایرانی که به دلیل برخورداری از تجارب بین المللی و کسب عناوینی چون قهرمانی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا، جزو شانس کسب سهمیه ورودی بازیهای پارالمپیک توکیو بود، هرچند با ابهامات و پرسش های زیادی مواجه شد، اما رییس انجمن دوومیدانی نابینایان حاضر به موضع گیری در این خصوص و ارایه جزئیات نشد. 

 بررسی دقیق این موضوع نشان می دهد که سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از محرومیت اسلامی به دلیل دوپینگ خبر داده است.

اسلامی به صراحت موضوع دوپینگ را رد کرده و آسیب دیدگی را دلیل اصلی عدم حضور خود در مسابقات رکوردگیری عنوان کرده است.

پیگیری ها برای تایید یا رد مساله دوپینگ اسلامی از سوی رییس انجمن دوومیدانی نابینایان در حالی به نتیجه نرسید که حتی بازه زمانی محرومیت اسلامی نیز در میادین ورزشی اعلام شده است.

زمان برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک تنیس روی میز آسیا مشخص شد

کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا زمان برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک در مناطق مختلف آسیا را اعلام کرد که بر این اساس، مسابقات مناطق مختلف آسیا روزهای 23 تا 25 اسفند ماه در دوحه قطر برگزار می‌شود و نمایندگان کشورمان در منطقه آسیای میانه برای کسب تک سهمیه المپیک در این منطقه به میدان می‌روند.

اعلام این تاریخ به نوعی تکلیف لیگ برتر تنیس روی میز مردان ایران را نیز مشخص کرد. مرحله رفت این لیگ اوایل دی ماه در تهران برگزار شد که تیم‌های فراسنج و شهرداری کرج در صدر جدول گروه‌های اول و دوم قرار گرفتند. 

حالا با توجه به مشخص شدن زمان دقیق مسابقات انتخابی المپیک، تصمیم بر آن شده است که مرحله برگشت لیگ برتر در دهه سوم بهمن برگزار شود. بر این اساس و طبق هماهنگی صورت گرفته با مسئولان تیم‌های نوشاد و نیما عالمیان در لیگ فرانسه، این دو بازیکن از 17 بهمن به ایران بازخواهند گشت تا در لیگ برتر شرکت کنند و سپس راهی اردوی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک شوند.

با توجه به اینکه مسابقات کسب سهمیه المپیک تا پایان سال به طول می‌انجامد، برگزاری مرحله پلی‌آف و تعیین تیم قهرمان به سال 1400 موکول می‌شود.

هراز آمل صدر نشین لیگ برتر والیبال شد

هفته بیستم لیگ برتر والیبال با شش دیدار به صورت متمرکز در خانه والیبال و سالن فدراسیون پیگیری شد. در پنجمین مسابقه این هفته و در سالن فدراسیون والیبال تهران تیم‌های شهرداری ورامین و آذرباتری ارومیه به مصاف یکدیگر رفتند که نماینده ورامین سه بر یک به پیروزی رسید تا هشتمین برد خود را به دست آورد. شهرداری ورامین با این برد، 25 امتیازی شد و در رتبه هفتم جدول باقی ماند.

آذرباتری ارومیه در ست دوم این دیدار 25 بر 20 به پیروزی رسید اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر20، 25 بر 12 و 25 بر 13 مغلوب شهرداری ورامین شد و همچنان با یک برد و 4 امتیاز در انتهای جدول رده بندی باقی ماند.

در دیگر مسابقه همزمان که در خانه والیبال تهران برگزار شد، تیم لبنیات هراز آمل با شکست سه بر یک شهرداری قزوین به پانزدهمین برد خود دست یافت و شاگردان بهروز عطایی جشن صدرنشینی در پایان هفته بیستم گرفتند. شهرداری قزوین در ست دوم این دیدار 25 بر 18 به پیروزی رسید اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 18 و 25 بر 19 مغلوب نماینده آمل شد تا دوازدهمین شکست فصل خود را تجربه کند.

افتتاح کمپ بین المللی کوراش

کمپ بین‌المللی تیم‌های ملی کوراش در بجنورد با حضور امیر صدقی رئیس فدارسیون ووشوی ایران افتتاح شد و مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت.  

افتتاح کمپ بین‌المللی کوراش در بجنورد از برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس فدراسیون ووشو و رضا نصیرنژاد رئیس انجمن کوراش به خراسان شمالی بود.

صدیقی در حاشیه افتتاح کمپ بین‎المللی کوراش گفت: افتتاح این کمپ نقطه قوتی در آینده ورزش ووشو خواهد بود و خراسان شمالی از این پس به عنوان پایتخت کوراش ایران محسوب می‌شود و می‌توانیم مسابقات ملی را در این مکان برگزار کنیم.

لیگ برتر والیبال؛ مصاف خودرو سازان به سود سایپا به اتمام رسید

در نخستین مسابقه این هفته و در خانه والیبال تهران خودروسازان تهرانی به مصاف یکدیگر رفتند که شاگردان ناصر شهنازی سرمربی تیم سایپا موفق به شکست سه بر یک پیکان شدند تا دوازدهمین برد خود را جشن بگیرند. پیکانی ها در ست سوم این مسابقه 28 بر 26 به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 15 و 25 بر 21 مغلوب نارنجی پوشان شدند تا دوازدهمین ناکامی فصل خود را تجربه کنند. 

در دیگر مسابقه همزمان که در سالن فدراسیون برگزار شد، تیم شهرداری گنبد موفق به شکست سه بر یک شهرداری ارومیه شد تا هفتمین برد خود را در این فصل از رقابت‌ها تجربه کند. شاگردان عظیم جزیده در تیم شهرداری گنبد در ست سوم این مسابقه 25 بر 21 مغلوب نماینده ارومیه شدند، اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 21 و 25 بر 21 همنام ارومیه‌ای خود را شکست دادند تا چهارمین شکست شهرداری ارومیه را به این تیم تحمیل کنند.

ملی پوش تکواندو: هوگوهای لیگ از سیستم جهانی برخوردار نیست 

سروش احمدی در خصوص اهمیت برگزاری لیگ تکواندو، اظهار داشت: شرایطی که بیماری کرونا برای سراسر دنیا پیش آورد خیلی از مسابقات را به تعطیلی کشاند. امکان داشت مسابقات لیگ تکواندوی کشورمان هم برگزار نشود. با عدم برگزاری تمامی مسابقات، بازیکنان هم افت می‌کردند. اما فدارسیون تکواندو به منظور برگزاری لیگ امسال کار قشنگی انجام داد. نشان داد ورزش تعطیل نیست و لیگ را استارت زد و دوباره اردو، تمرینات و مسابقات تکواندو آغاز شد.

وی افزود: تمامی اعضا و بازیکنان تیم‌های حاضر در لیگ تکواندو چند روز از قبل مسابقات لیگ، تست PCR دادند و در هتل قرنطینه شدند. وزن کشی نیز در هتل بود و همه نفرات از هتل بیرون نمی‌رفتند تا مشکلی برای کسی پیش نیاید.

احمدی با اشاره به اینکه رقابت های لیگ امسال مثل تورنمنت شده بود، عنوان کرد: این شکل برگزاری تورنمنت‌وار مسابقات لیگ تکواندو خیلی بهتر است که همه تکواندوکاران حداقل یک بازی را انجام بدهند. باید مسابقات برگزار می‌شد، چون یک سال، هیچ بازی نداشتیم و از میادین دور بودیم.

تکواندوکار تیم شهرداری ورامین در مورد استاندارد نبودن هوگوها در مسابقات لیگ، خاطرنشان کرد: هوگوهایی که در لیگ مورد استفاده قرار گرفت مشکل دارد و از سیستم استاندارد جهانی برخوردار نیست. در این لیگ المپین‌ها و بازیکنان برتر بازی می‌کنند. سازمان لیگ تکواندو که می‌تواند این چنین رقابتهای به روز و با کیفیتی را برگزار کند. نسبت به تغییر هوگوها هم به روز شود تا سطح حرفه‌ای لیگ بهتر شود./انتهای پیام

کد خبر: 1087389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =