جام حذفی انگلیس داغ تر از همیشه/ جانشین مسی در بارسلونا از نگاه ساموئل اتوئو/ وضعیت نگران کننده آبی های لندن

با بسته خبری فوتبال خارجی همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

دیالو، رونالدوی جدید یونایتد

از آماد دیالو، مهاجم جوان منچستریونایتد که از آتالانتا به جمع شیاطین سرخ پیوست، انتظارات زیادی می رود.

ریو فردیناند، ستاره سابق منچستریونایتد، آماد دیالو را بازیکنی با توانایی ستاره شدن در مقیاس جهانی نامید و انتقال او به منچستریونایتد را با پیوستن کریستیانو رونالدو به شیاطین سرخ مقایسه کرد.

یونایتد سال گذشته برای خرید دیالو با آتالانتا قرارداد بست و این بازیکن در ژانویه به منچستریونایتد پیوست. دیالو با سرعت بالا و حرکات و مهارت تکنیکی خود در زمین، نظر بسیاری از ناظران را در سری‌آ به خود جلب کرد و مورد توجه منچستریونایتد قرار گرفت. اوله‌گنار سولسشر، سرمربی منچستریونایتد، هم دیالو را بازیکنی با "توانایی های خاص" توصیف کرد.

ویژگی‌های دیالو شبیه به توانایی هاییست که کریس رونالدو در 18 سالگی، در 2003 از اسپورتینگ لیسبون با خود به اولدترافورد آورد و ریو فردیناند امیدوار است تا این بازیکن جوان نیز تاثیری مشابه رونالدو در یونایتد داشته باشد.

رونالدو با رئال نیز دو بار قهرمان لالیگا شد و چهار بار فاتح لیگ قهرمانان. در یوونتوس نیز رونالدو همچنان مشغول درو کردن جام‌ها است.

اگر دیالو بتواند حتی به نیمی از موفقیت های رونالدو در دوران فوتبال خود دست یابد، می توان گفت که منچستریونایتد با خرید این جوان با استعداد سرمایه‌گذاری خوبی کرده است.

مسوت اوزیل: یا فنرباغچه یا لیگ MLS 

مسوت اوزیل در آستانه جدایی از آرسنال گفت که قصد ندارد پس از ترک توپچی ها به رقیب این تیم یعنی تاتنهام بپیوندد. او همچنین تایید کرد که ترجیح می دهد به فنرباغچه و یا لیگ آمریکا برود.

ملی‌پوش سابق تیم آلمان به پایان راه خود با آرسنال رسیده و ماه‌هاست از لیست بازیکنان مورد نیاز میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، خارج شده است.

اوزیل، هرچند همچنان روی فرم و آماده برای بازی است، اما از بهار برای آرسنال به میدان نرفته و باید تصمیم بگیرد در این ماه از آرسنال جدا می شود یا در تابستان و به چه مقصدی؟

او در زمان غیبتش در ترکیب آرسنال در شبکه های مجازی بسیار فعال بوده و روز دوشنبه نیز یک جلسه پرسش و پاسخ در توییتر برگزار کرد. اوزیل به سوالات مختلفی پاسخ داد و در جواب یکی از این سوالات اظهار کرد که از پیوستن به آرسنال پشیمان نیست.

اوزیل در 2013 با قراردادی حدودا 50 میلیون یورویی به آرسنال پیوست. او به سرعت در این باشگاه به موفقیت رسید و نقش مهمی در قهرمانی توپچی ها در سه دوره FA Cup داشت و در فصل 16-2015 نیز جایزه بهترین بازیکن فصل را برد.

لواندوفسکی: بدست آوردن این جایزه برایم باورکردنی نبود

تعداد کمی از بازیکنان حرفه‌ای بوده اند که در طول دوران بازی خود فصل به فصل با پیشرفت مواجه شده اند اما با این حال رابرت لواندوفسکی یکی از آنها به شمار می‌آید؛ ستاره ای که با توجه به کسب سه گانه با بایرن مونیخ در فصل گذشته موفق شد جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را هم از آن خود کند.

ستاره لهستانی حالا صحبت های جالب و در نوع خود تاثیر گذاری را مطرح کرده است. لواندوفسکی گفت: "قبل از مراسم بهترین های فیفا می‌دانستم که سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته ام و و این امکان وجود دارد که برنده جایزه شوم. با وجود داشتن شایستگی برای بردن آن اما در لهستان ما شاهد برخی حقارت ها هستیم.

من از مربیانی مانند یوپ هاینکس، پپ گواردیولا، کارلو آنچلوتی و حالا هانسی فلیک چیزهای زیادی آموختم. فقط بازی در بایرن یک تجربه بزرگ برای یاد گرفتن است زیرا خواسته ها بسیار زیاد است و فرهنگ باشگاه بسیار حرفه ای است. شما مجبور هستید استانداردهای خود را بالا ببرید و این کار را انجام می دهید بنابراین بدون کمک نزدیکان، من نمی توانستم این عملکرد را داشته باشم."

جانشین مسی در بارسلونا از نگاه ساموئل اتوئو

آنسو فاتی در فصل جدید مسابقات و زیر نظر سرمربی هلندی بارسلونا یعنی رونالد کومان به یک مهره اصلی در ترکیب بلوگرانا تبدیل شد. او همچنین در دیدار حساس مقابل رئال مادرید نیز موفق به گلزنی شد تا علاوه بر ادامه درخشش خود به جوان ترین گلزن تاریخ رقابت های ال کلاسیکو تبدیل شده باشد. 

با وجود اینکه فاتی در این فصل به یک فرم فوق‌العاده رسیده بود اما یک بدشانسی بسیار بزرگ به سراغ این پدیده جوان باشگاه بارسلونا آمد و در جریان دیدار برابر رئال بتیس به شدت دچار مصدومیت شد؛ اتفاقی که باعث دوری چندین ماهه این بازیکن از میادین شده است.

در همین ارتباط ساموئل اتوئو، ستاره سابق بارسلونا به تمجید از پدیده بلوگرانا پرداخته و او را جانشینی برای لیونل مسی تلقی کرده است.اتوئو در این باره گفت: " من فکر می‌کنم او بازیکنی متعلق به آینده است. آنسو فاتی در حال حاضر کارهای شگفت انگیزی انجام می‌دهد بنابراین فکر می‌کنم که باشگاه باید به خوبی از او مراقبت کند. امیدوارم او کسی باشد که بتواند جانشینی لیونل مسی را برعهده بگیرد."

دوری دوهفته ای ستاره اورتون از میادین

دومنیک کالورت لوین بهترین بازیکن اورتون در فصل جاری بوده و نمایش های فوق العاده ای در خط حمله تیم کارلو آنچلوتی ارائه داده است. او تا به اینجای فصل در 16 مسابقه موفق به ثبت 11 گل برای آبی های مرسی ساید شده و همین موضوع نیز سبب شد که کالورت لوین توسط گرت ساوتگیت به اردوی تیم ملی انگلیس نیز دعوت شود.

اورتون فردا از سری مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر انگلیس به مصاف ولورهمپتون خواهد رفت و پیش از این مسابقه حساس کارلو آنچلوتی تایید کرد که مهاجم انگلیسی آبی ها دچار مصدومیت از ناحیه همسترینگ شده و نمی تواند در این بازی تیمش را همراهی کند.

آنچلوتی درباره وضعیت مصدومان اورتون گفت: " پیکفورد شرایط خوبی دارد. برای تصمیم‌گیری در مورد ریچارلیسون باید منتظر تمرین امروز بمانیم اما دومینیک کالورت لوین در دسترس نیست. او دچار مصدومیت شده و فکر می کنم که به زودی باز خواهد گشت. با این حال احتمالاً او 10 تا 15 روز از میادین دور خواهد بود."

جام حذفی انگلیس داغ تر از همیشه

طی روزهای گذشته دور سوم رقابت‌های جام حذفی انگلیس یا همان FA Cup برگزار شد و مطابق انتظار تیم های مطرح حاضر در لیگ برتر موفق به شکست حریفان و صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها شدند.

در همین ارتباط دقایقی پیش قرعه‌کشی دور چهارم رقابت های جام حذفی انگلیس به شکل رسمی انجام شد و تیم‌های حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند. 

نکته جالب درباره قرعه کشی برگزار شده به جدال فوق العاده جذاب دو رقیب و دشمن همیشگی یعنی منچستریونایتد و لیورپول در دور چهارم FA CUP برمی گردد. گفتنی است این رقابت ها بین تاریخ 22 تا 25 ژانویه برگزار می‌شود و مهم ترین بازی‌های دور چهارم بازی ها به شرح زیر است.

وایکامب- تاتنهام

چلسی- لوتون

اورتون- شفیلد

چلتنهام- منچسترسیتی

منچستریونایتد- لیورپول

ساوتهمپتون/ شروزبری- آرسنال

وضعیت نگران کننده آبی های لندن

چلسی یکی از باشگاه‌های انگشت‌شمار لیگ برتر انگلیس محسوب می شوند که ویروس کرونا به آکادمی آنها نیز رسوخ کرده است؛ جایی که نتایج آزمایشات نشان می‌دهد تعداد زیادی از بازیکنان جوان آکادمی چلسی با تست مثبت کرونا روبرو شده اند. 

گزارش ها حاکی از آن است که تیم آکادمی چلسی تحت یک پاکسازی عمیق قرار گرفته و تا پایان هفته تصمیم جدیدی در رابطه با آنها انتقاد خواهد شد و تا آن زمان بازیکنان و کادر فنی در قرنطینه کامل به سر خواهند برد.

با این حال بعید به نظر می‌رسد که این بحران کرونا در آکادمی جوانان چلسی، تیم فرانک لمپارد را هم تحت تاثیر قرار دارد چرا که آنها به شکل کاملاً جداگانه از یکدیگر تمرین می‌کنند و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. البته گفته می‌شود که چند بازیکن این آکادمی برای دور سوم جام حذفی انگلیس به تیم اول چلسی اضافه شدند اما این باور وجود دارد که در آن زمان خطر چندانی آنها را تهدید نمی کرده است. 

گفتنی است پیش از رقم خوردن این اتفاق باشگاه چلسی در رابطه با شیوع کرونا نسبتا خوش شانس بوده چرا که تنها خرید جدید این تیم یعنی کار هاورتز با این ویروس مواجه شده بود./انتهای پیام

کد خبر: 1087398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =