جلسه مجازی مرکز مشاوره واحد یزد با خانواده دانشجویان برگزار شد/ برنامه ویژه برای مشکلات روحی دانشجویان خوابگاهی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: مرکز مشاوره دانشگاه آزاد یزد انجام کار تخصصی برای ارتباط با والدین دانشجویان را در دستور کار قرار داده است.

محمدرضا دهقانی اشکذری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین فعالیت‌های مرکز مشاوره این واحد دانشگاهی اظهارکرد: مرکز مشاوره واحد یزد طی چندماه گذشته به دو صورت حضوری و مجازی فعالیت داشته است؛ مرکز مشاوره نزدیک به ۲ ماه پیش با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، به موضوع مشاوره خانواده‌های بیماران کرونایی ورود پیدا کرد و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شد.

وی افزود: برخی از این افراد بعد از انجام مشاوره تئوریک گروه بندی شدند و به صورت شیفتی در بیمارستان حضور پیدا کردند تا فرآیند درمان تکمیل شود؛ درواقع به تمامی افراد به صورت حضوری، تلفنی و با حضور در بیمارستان، خدمات مشاوره‌ای ارائه شد. این طرح درحال نیز ادامه دارد اما به علت کاهش بیماران کرونایی مقداری کمرنگ تر شده است.

دهقانی ادامه داد: اخیر جلسه‌ای به همت مرکز مشاوره واحد یزد با والدین دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد برگزار شد که برای همکاران ما در مرکز مشاوره برای برگزاری این جلسه، با بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از والدین تماس گرفتند و آن‌ها به این جلسه مجازی دعوت کردند. خوشبختانه این جلسه با استقبال خوبی از سوی والدین همراه بود ضمن معرفی بخش‌های مختلف دانشگاه، پرسش و پاسخ نیز انجام شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تصریح کرد: تمامی والدین شرکت کننده در این جلسه عضو یک گروه در فضای مجازی شده‌اند تا ارتباط مرکز مشاوره دانشگاه با والدین دانشجویان، بیش از گذشته باشد و والدین بتوانند مسائل و مشکلات خود را به راحتی مطرح کنند. درواقع مرکز مشاوره دانشگاه آزاد یزد انجام کار تخصصی برای ارتباط با والدین را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره تشکیل هسته‌های دانشجویی برای انجام فرآیند مشاوره گفت: این هسته‌ها از سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی یزد تشکیل شده است و امسال باتوجه به شرایط کرونا، فعالیت خود را به صورت انجام می‌دهند. این هسته‌ها از همان بدو ثبت نام دانشجویان جدیدالورود رشته روانشناسی تشکیل می‌شود و سپس گروه بندی خواهند شد. این گروه‌ها در گام نخست، در حوزه مشاوره تحصیلی ورود پیدا می‌کنند و در کنار آن به موضوعاتی از قبیل تست‌های شخصیت و مهارت شغلی برای دانشجویان هر رشته می‌پردازند. این فعالیت‌ها در ترم جاری به صورت مجازی انجام می‌شود.

دهقانی درباره فعالیت‌های مرکز مشاوره واحد یزد در زمینه کاهش استرس دانشجویان در روزهای منتهی به آغاز امتحانات بیان کرد: مرکز مشاوره دانشگاه بعد از شیوع ویروس کرونا با تمام دانشجویان خوابگاهی تماس تلفنی برقرار کرد تا ضمن جویا شدن وضعیت سلامتی آن‌ها، راهکارهای عملی برای کاهش استرس به آن‌ها ارائه دهند. این اقدام در روزهای آینده نیز انجام خواهد شد و مرکز مشاوره با تمامی دانشجویان خوابگاهی و مقطع کارشناسی برای کاهش استرس در این ایام تماس می‌گیرند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد یزد خاطرنشان کرد: در سایت دانشگاه آزاد یزد، بخشی با عنوان «میز کار مشاوره» طراحی شده است که دانشجویان می‌توانند بعد از نوبت گیری، به صورت آنلاین از خدمات مشاوره‌ای مرکز مشاوره دانشگاه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087405

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =