تعویض های استقلال درست بود؟/ واکنش کرمانشاهی به انتقاد ها/ زمان اعلام میزبان جام ملت های آسیا ٢٠٢٧ به تعویق افتاد

با بسته خبری فوتبال داخلی همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار فوتبال داخلی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال داخلی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

راز موفقیت چیست، جادو یا جوانی؟

سرمربی صنعت نفت بدون اینکه عنان اختیار را از دست بدهد گفت روحش از این موضوع خبر ندارد و اگر چنین چیزی بوده و تصویری از آن وجود دارد به وی اطلاع دهند تا با دستیارش برخورد شود و در نهایت فیلمی که نشان داده شد یکی از مربیان بعد از خروج از تونل از کنار زمین به سمت نیمه بعدی زمین می رفت تا چینش گرم کردن زمین را انجام دهد و حرکت وی از پشت دروازه به این خاطر بود که تونل استادیوم شهید وطنی ورودش از پشت یکی از دروازه ها است اما در فیلمی که در فوتبال برتر نشان داده شد نه از چهار گوشه خبری بود و نه از ریختن آب در آن قسمت ها...

صنعت نفت فصل گذشته و در دور رفت بازی ها به همراه اسکوچیچ یکی از بهترین تیم ها بود و حتی تیم های خوبی چون سپاهان را شکست می داد؛ متاسفانه گاها بدون دلیل و مدرک مستند حرف هایی زده می شود که موفقیت های یک تیم شهرستانی زیر سوال می رود. با یک سوال ساده می توان این ادعا را رد کرد. اگر سیروس پورموسوی در هدایت تیم هایش از جادوگر استفاده می کند چطور فصل گذشته به همراه پارس جنوبی جم به دسته اول سقوط کرد و نتوانست موجب حفظ این تیم در لیگ برتر شود؟ از سویی فیلم حرکت یکی از دستیارانش به سمت چهار گوشه زمین و خالی کردن محتویات بطری به داخل زمین چرا نمایش داده نشد در حالی که خبرنگار خطاب به سرمربی صنعت نفت اعلام کرد این فیلم موجود است.

واکنش کرمانشاهی به انتقاد ها

بعد از تساوی دو بردو استقلال و پرسپولیس در مسابقه دربی انتقادهایی از سوی کادرفنی هردو تیم به قضاوت رضا ‌کرمانشاهی داور بازی وارد شد.

این ماجراها به برنامه دوشنبه شب فوتبال برتر هم کشید تا جایی که آرش برهانی مربی استقلال حتی نظر کارشناسان برنامه را نیز مبنی بر پنالتی نبودن برخورد توپ با دست وحید امیری را قبول‌ نکرد و خود را وارد یک چالش جدی کرد.

در فضای مجازی نیز هواداران استقلال و پرسپولیس مطالبی را علیه کرمانشاهی بیان کردند تا این داور باتجربه با یک استوری اینستاگرامی پاسخ بدهد.

کرمانشاهی با انتشار عکسی از خودش در بازی دربی نوشت: نگاه به کار مفیدت نمی‌کنند هرگز، هزار دیده به دنبال اشتباه تو می‌گردد.

کرمانشاهی به این شکل به انتقادها از قضاوتش واکنش نشان دادو البته ناراحتی اش را نیز از این موضوع پنهان نکرد.

زمان اعلام میزبان جام ملت های آسیا ٢٠٢٧ به تعویق افتاد

رأی‌گیری درباره انتخاب میزبان جام ملت‌های آسیا 2027 که پیش از این برنامه‌ریزی شده بود در ماه ژوئن 2021 (خرداد- تیر) برگزار شود، به دلیل افزایش همه‌گیری ویروس کرونا در قاره آسیا، به ماه اکتبر (مهر- آبان) سال جاری موکول شده است.

ابتدا تصمیم بر این بود که اعضای کمیته ارزیابی AFC در ماه جاری و ماه بعد میلادی به کشورهای خواهان میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 یعنی ایران، عربستان سعودی، قطر و هند سفر کنند که این باعث سردرگمی مقامات AFC شده بود، اما حالا با به تعویق افتادن رأی‌گیری برای انتخاب میزبان این رقابت‌ها به ماه اکتبر 2021، کمیته ارزیابی فرصت کافی برای بازدید از کشورهای مدنظر را خواهد داشت.

 ازبکستان هم که خواستار میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 بود، دو هفته پیش انصراف خود از کاندیداتوری را اعلام کرد. در مجمع عمومی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ، 47 عضو این کنفدراسیون به کشورهای کاندیدای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 رأی خواهند داد.

عربستان و هند پیش از این هرگز میزبان این مسابقات نبوده‌اند، این در حالی است که قطر دو بار در سال‌های 1988 و 2011 و ایران در سال‌های 1968 و 1976 میزبان این مسابقات بوده‌اند.

طیبی در لیست ١٠ بازیکن برتر جهان

سایت فوتسال آسیا پلنت که یکی از سایتهای معتبر جهان است هر سال نام نامزدهای 10 بازیکن برتر فوتسال جهان را معرفی می‌کند.

بر این اساس در تازه ترین فهرست معرفی برترین های جهان، نام حسین طیبی، لژیونر ملی پوش فوتسال کشورمان و تیم بنفیکای پرتغال به عنوان یکی از ۱۰ بازیکن برتر فوتسال آقایان جهان در سال ۲۰۲۰ قرار دارد.

تعویض های استقلال درست بود؟

نخستین تعویض استقلال در دقیقه ۴۶ و زمانی انجام شد که بازیکنان دو تیم در حال ورود به زمین بودند؛ شیخ دیاباته به جای احمد موسوی وارد زمین شد تا آبی ها به شکلی هجومی نیمه دوم را آغاز کرده باشند.

سپس در دقیقه ۶۵ محمد دانشگر به جای محمد نادری وارد زمین شد، فرشید اسماعیلی در دقیقه ۸۰ جای مهدی مهدی پور را گرفت و داریوش شجاعیان هم در دقایق پایانی به جای ارس رضاوند آمد. 

در واقع استقلال چهار تعویض خود را در چهار مقطع مختلف انجام داد که عملا در تضاد با قوانین جدید است. طبق قانون تازه، تیم ها امکان انجام پنج تعویض را دارند اما این پنج تعویض باید در سه نوبت انجام شود.

ولی یک استثنا هم در این زمینه وجود دارد و آن هم تعویض بین دو نیمه است. به عبارت دیگر تیم ها تنها سه بار می‌توانند زمان قانونی بازی را قطع کنند و استراحت بین دو نیمه هم زمان قطع شده به حساب می‌آید و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

عمران زاده: از نتیجه دربی رضایت داریم

حنیف عمران‌زاده برخلاف سال‌های متوالی که به‌عنوان بازیکن در دربی حضور داشت، امروز نخستین بار در قامت مربی استقلال دیدار با پرسپولیس را تجربه کرد.

عمران‌زاده در پایان این مسابقه پیرامون درگیری‌های کنار زمین و اعتراضات به داوری ابراز کرد: در دربی این اتفاقات طبیعی است و هر دو تیم دوست داشتند، برنده باشند.

او در خصوص شرایط دربی عنوان کرد: بازی خوبی بود و همه خوشحال بودند.

مربی استقلال درباره گلایه بازیکنان این تیم از وضعیت مالی و مدیران باشگاه گفت: احتمال زیاد بازیکنان ما حق دارند.

عمران‌زاده اضافه کرد: حریف ما پس از دریافت گل اول، به دنبال جبران بود ولی ما برای هر دو نیمه برنامه داشتیم. روی دو اتفاق و خالی شدن پشت مدافعان در پرس تیمی که حریف زیر توپ زد، گل خوردیم.

او تاکید کرد: دم بازیکنان استقلال گرم که با غیرت زیاد در لحظات پایانی نتیجه را تغییر دادند و به مساوی رسیدیم. 

مربی استقلال در خصوص روند شکست‌ناپذیری این تیم در هشت بازی اخیر گفت: خدا را شکر پس از دیدار مقابل فولاد در هفته دوم که روی یک اتفاق باختیم، هیچ شکستی را تجربه نکردیم. فکر می‌کنم این موضوع اتفاق مثبتی برای تیم است. اگر گل نخوریم و بازنده نشویم، در پایان فصل اتفاق خوبی برای ما خواهد افتاد.

عمران‌زاده در خصوص قضاوت داور دربی و صحبت‌های گل‌محمدی مبنی بر اینکه نیمکت استقلال بخاطر داوری خیلی سر و صدا داشت، ابراز کرد: قضاوت خوبی شاهد بودیم ولی اگر آقا یحیی درمورد سر و صدای ما صحبت کرده، طبیعی است، وگرنه اتفاق خاصی نیفتاد.

آقایی: باید با اختلاف استقلال را شکست می‌دادیم

نود و چهارمین دربی پایتخت با تساوی دو بر دو به پایان رسید. سعید آقایی مدافع پرسپولیس بعد از این مسابقه عنوان کرد: می‌توانستیم با نتیجه 4 بر یک یا 5 بر یک پیروز شویم و خیلی حیف شد!

وی ادامه داد: استقلالی‌ها به جز یک دقیقه اول که گل زدند، هیچ حرفی برای گفتن نداشتند و شرمنده هواداران شدیم.

آقایی درباره موقعیت‌های از دست رفته پرسپولیس تاکید کرد: خیلی شرمنده هواداران شدیم و ان‌شاءالله در دیدارهای بعدی جبران کنیم./انتهای پیام

کد خبر: 1087410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =