پرونده هواپیمای اوکراینی از مسیر پایبندی همه به مقررات بین‌المللی حل میشود

سفیر ایران در اوکراین گفت: حل و فصل منصفانه پرونده حادثه هواپیما و تامین حقوق جانباختگان و خانواده‌ها نه با مصاحبه و بیانیه‌های تند سیاسی، بلکه از مسیر مذاکره و پایبندی همه به مقررات بین‌المللی محقق می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «منوچهر مرادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف در یک رشته توئیت در صفحه توئیترش درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و اقدامات انجام شده از سوی جمهوری اسلامی در این زمینه نوشت: جمهوری اسلامی ایران پیش از فرجه تعیین شده - و قابل تمدید - در کنوانسیون شیکاگو پیش نویس گزارش نهایی فنی سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی را به اوکراین و دیگر کشورهای ذیربط ارسال کرده و در انتظار اعلام نظر آنها است.

وی افزود: همچنین درخواست‌های اوکراین در دوم مذاکرات در تهران - با اینکه در چارچوب تعهدات بین‌المللی ایران نبود - طی روزهای اخیر اجابت شده است.

سفیر ایران در کی‌یف با ذکر این نکته که روند رسیدگی به پرونده در دادسرای نظامی تهران در حال رسیدگی است، خاطرنشان کرد: مسؤولان مربوطه وعده داده‌اند نتایج تحقیقات بزودی به دادگاه ارسال و متهمان به دست عدالت سپرده خواهند شد.

مرادی خاطرنشان کرد: حل و فصل منصفانه پرونده PS۷۵۲ و تامین حقوق جانباختگان بیگناه سانحه و خانواده‌های داغدار آنان نه با مصاحبه و بیانیه‌های تند سیاسی، بلکه از مسیر مذاکره و پایبندی همه به مقررات بین‌المللی محقق خواهد شد.

کد خبر: 1087411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =