آمریکا یک دولتِ تروریستی است/ پیامدهای اقدامات ترامپِ دیوانه

اتحادیه علمای یمن با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در تروریستی خواندن جنبش «أنصارالله» اعلام کرد: آمریکا خود یک دولتِ تروریستی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المسیره، اتحادیه علمای یمن با صدور بیانیه‌ای اقدام ایالات متحده آمریکا در تروریستی خواندن جنبش أنصارالله را به شدت محکوم کرد. این اتحادیه در بیانیه خود آورده است: رئیس جمهورِ دیوانه ایالات متحده آمریکا بدون توجه به تبعات و پیامدهای وخیم تروریستی خواندن انصارالله، این اقدام را انجام داده است.

بر اساس این گزارش، اتحادیه علمای یمن در این بیانیه همچنین تأکید کرده است: بدیهی است که عزم یمنی‌ها برای مقابله با متجاوزان از جمله عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا پس از تروریستی خواندن انصارالله، بیش از پیش افزایش می‌یابد.

در بیانیه اتحادیه علمای یمن همچنین تأکید شده است: آمریکا خود یک دولتِ تروریستی است. آمریکایی‌ها امروز بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه‌ای و بین المللی محسوب می‌شوند. با این حال، انصارالله را تروریستی قلمداد می‌کنند.

پیش از این، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به اقدام آمریکا در تروریست خواندن این جنبش اعلام کرد: اگر واشنگتن در این موضع‌گیری خود بازنگری نکند ما نیز همین برخورد را با آمریکایی‌ها در پرونده‌های مختلف خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این موضع‌گیری آمریکایی‌ها عملاً اقدام جدیدی به شمار نمی‌رود چرا که آنها پیشتر نیز فجیع‌ترین جنایات را در حق ملت یمن از جمله تحریم‌های اقتصادی و مداخله نظامی و تجاوز به این کشور مرتکب شده‌اند.

عبدالسلام افزود: دولت ترامپ در تنش و دستپاچگی آشکاری به سر می‌برد و تصمیمات آن در راستای حمایت از متجاوزان، در آخرین روزهای عمر این دولت صورت می‌گیرد. دولت ترامپ در تمام پرونده‌های مربوط به منطقه شکست خورده و باعث به وجود آمدن موضع گیری ها علیه خود و هم پیمانانش در سطح منطقه شده است.

روز گذشته نیز، جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اقدام ایالات متحده آمریکا در تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله یمن را به شدت محکوم و اعلام کرد که هدف از این اقدام ضربه وارد کردن به روحیه ملت یمن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =