ارتش یمن تلاش مزدوران سعودی برای نفوذ به «الحدیده» را ناکام گذاشت

نیروهای ارتش یمن امروز سه شنبه تلاش مزدوران سعودی برای نفوذ به مناطقی در استان «الحدیده» را ناکام گذاشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المسیره، مزدوران سعودی امروز سه شنبه تلاش کردند تا بر مناطقی در استان «الحدیده» مسلط شوند. مزدوران سعودی به همین منظور به منطقه «حیس» در الحدیده یورش بردند.

بر اساس این گزارش، تلاش مزدوران سعودی با دخالت به موقع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ناکام ماند. نیروهای یمنی در جریان درگیری با مزدوران سعودی شماری از آنها را کشته و تعدادی را نیز زخمی کردند.

در همین ارتباط، یک منبع امنیتی یمنی اعلام کرد که تلاش مزدوران سعودی برای نفوذ به بخش‌هایی از الحدیده نقض آشکار توافق استکهلم که بر لزوم برقراری آتش بس در این استان تأکید دارد، محسوب می‌شود.

پیش از این، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بر افزایش قدرت نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی در برابر متجاوزان سعودی و مزدوران آنها تأکید کرده بود. وی گفته بود: مقاومت یمن در برابر عربستان «موازنه بازدارندگی» را محقق ساخته است. موازنه بازدارندگی در نبرد با سعودی و متحدانش دستاورد بزرگی محسوب می‌شود که توسط قهرمانان ارتش و کمیته‌های مردمی محقق شده است.

الحوثی تأکید کرد: در حال حاضر نیروهای مقاومت یمن بر زرادخانه‌های تسلیحاتی ائتلاف متجاوز سعودی فائق آمده‌اند. ضرباتی که نیروهای یمنی به ائتلاف متجاوز سعودی وارد کرده اند، موجب شده است تا رسانه‌های غربی هم به تمسخر سامانه‌های دفاع هوایی عربستان بپردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =