مایک پنس: ترامپ را از مقام ریاست جمهوری برکنار نخواهم کرد!

معاون رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه شنبه به وقت محلی در نامه ای خطاب به رئیس مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرد که رئیس جمهور «دونالد ترامپ» را از سمت خود برکنار نخواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از شبکه خبری سی اِن بی سی، اندکی پیش از رأی گیری مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست از قوه مجریه جهت برکنار کردن «دونالد ترامپ» از قدرت، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور ایالات متحده شامگاه سه شنبه اعلام کرد که وی دونالد ترامپ را با استناد به اصلاحیه ۲۵ اُم قانون اساسی از سمت خود برکنار نخواهد کرد.

مایک پنس در نامه‌ای خطاب به پلوسی بدون ذکر نامی از ترامپ نوشت: «من باور ندارم که یک چنین اقدامی به صلاح کشور ما و یا مطابق با قانون اساسی ما باشد». پنس در توجیه عدم برکناری ترامپ مدعی شد که توسل به این فرآیند «یک رویه خطرناک را پایه گذاری می کند»، چون به گفته او، این اصلاحیه برای موارد عدم صلاحیت یا عدم توانایی رئیس جمهور تدوین شده است.

این در واقع پاسخی بود به درخواست «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مایک پنس برای برکناری ترامپ از قدرت. پلوسی پیش از این گفته بود که در صورت عدم اقدام معاون رئیس جمهور، مجلس نمایندگان روز چهارشنبه برگزاری دومین جلسه اعلام جرم علیه ترامپ را به رأی می‌گذارد.

دموکراتها که روز دوشنبه ماده قانونی اعلام جرم علیه ترامپ را به مجلس نمایندگان ارائه کردند، می‌گویند که از آرای کافی برای متهم کردن رئیس جمهور به ارتکاب جرائم سنگین و تخطی از قانون برخوردارند. هنوز مشخص نیست که چند نفر از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان در اعلام جرم علیه ترامپ به دموکرات‌ها می‌پیوندند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =