کلان مناطق آمایشی علوم پزشکی افق ۱۰ سال آینده را ترسیم کنند

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه می توان ایده های خلاقانه جدیدی را در بستر سند توسعه منطقه ایجاد کرد، گفت: کلان مناطق آمایشی علوم پزشکی افق ۱۰ سال آینده را برای منطقه ترسیم کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، در جلسه ای با حضور  علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، قزلباش رئیس کلان منطقه ۶ آمایشی و قائمی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، نخستین تفاهم نامه کلان منطقه با معاونت آموزشی وزارت بهداشت امضا شد.

 حق دوست با اشاره به امکانات این منطقه اعم از جمعیت مناسب، مواهب الهی، امنیت منطقه، رشد شاخص‌های کلی اجتماعی، اقتصادی و سابقه، تاریخ و هویت ملی که می‌تواند به عنوان سرمایه اجتماعی قلمداد شود، گفت: خوشبختانه کلان منطقه ۶ دارای امکانات بالقوه خوبی است لذا باید تلاش کنید تا افق روشنی برای ۱۰ سال آینده منطقه ترسیم کنید و برای ماندگاری آن موضوع را به تایید هیئت امنای منطقه برسانید.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه می‌توان ایده‌های خلاقانه جدیدی را در بستر سند توسعه منطقه ایجاد و در قالب تفاهم نامه‌های جدید بین دانشگاه‌های منطقه از امکانات همه آنها استفاده بهینه کرد، خطاب به مسئولان کلان منطقه آمایشی ۶، اظهار کرد: در همین راستا لازم است کمیته معین و روابط عمومی کلان منطقه را فعال کنید، چراکه انعکاس دهنده کارهای شماست.

وی ادامه داد: می‌توانید در حوزه‌هایی که امکانات و زیرساخت های مورد نیاز آن در منطقه مهیاست به قطب تبدیل شوید لذا همگرایی کلید موفقیت در همه امور است که باید به امور مالی و اداری منطقه نیز تسری یابد.

در ادامه  پرویز قزلباش رئیس کلان منطقه ۶ آمایشی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به مهجور ماندن حوزه آموزش در همه دوران گفت: در کلان منطقه ۶ همواره آموزش و پژوهش، اولویت اول است و تلاش می‌کنیم تا از تهدیدها فرصت بسازیم.

وی افزود: با توجه به وجود نداشتن دانشگاه مادر در کلان منطقه ۶، زمینه همکاری و پیشرفت دوشادوش دانشگاه‌های این منطقه فراهم شد و تلاش کردیم رقابتی سالم در بین دانشگاه‌های این منطقه ایجاد شود؛ خوشبختانه در مواردی مانند ماموریت ویژه و حل معضل آلودگی هوا، دستاوردهای خوبی ایجاد شده است.

قزلباش تاکید کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه و در راستای افزایش استانداردها، حضور دانشگاه های منطقه در رتبه بندی های مختلف است تا در حوزه بین‌المللی سازی نیز جایگاه اصلی منطقه را بیابیم.

وی افزود: اگرچه کرونا محدودیت‌هایی ایجاد کرد؛ اما باعث شد مرزها حذف شوند و با جلسات و جشنواره های مجازی موفق شدیم دانشگاه های کلان منطقه ۶ را در سطح دنیا معرفی کنیم.

در ادامه  مهدی قائمی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از برگزاری طرح توانمندی اعضای هیئت علمی با همکاری EDC های دانشگاه‌های منطقه به صورت وبینار خبر داد و گفت: این طرح، طاها (طرح آموزش هدفمند اعضای هیئت علمی) نام دارد.
 
قائمی با بیان اینکه در کلان منطقه ۶ آمایشی، یک درصد از سهمیه پژوهش به مرجعیت اختصاص یافته است، ابراز امیدواری کرد با طرح‌های ارائه شده در این کلان منطقه، سرانه آموزشی منطقه افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =