شیوه برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه آزاد اسلامی تغییر نمی‌کند

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به این شرایط نمی‌توانیم تصمیم‌های آنی و لحظه‌ای اتخاذ کنیم چرا که روند امور آموزشی دانشجویان با اختلال مواجه می‌شود. به همین دلیل امتحانات ترم جاری نیز به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین نیمسال کرونایی تحصیلی هم به آخرین روزهای خود نزدیک می‌شود و سایه سنگین کرونا همچنان بر سر کشور قرار دارد به طوری که پس از گذشت یک ترم از سال تحصیلی 99-1400، آموزش مجازی به رکن اصلی نظام آموزش عالی کشور و دانشگاه‌ها تبدیل شده است. به تبع همین موضوع نیز امتحانات دانشجویان به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی از جمله دانشگاه‌هایی بود که در همان بدو شیوع کرونا، ریلِ آموزش را از فضای حضوری به فضای مجازی تغییر داد و با راه‌اندازی پلتفرم‌های جدید از جمله سامانه آموزشیار و سیستم«دان»، بستر مناسبی را برای انجام امور آموزشی دانشجویان فراهم کرد. البته این اقدامات در ابتدای امر با مشکلاتی هم مواجه بود اما با گذر زمان و رفع ایرادات فنی، شاهد سر و شکل بهتری از فرآیند آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم. 

اکنون با گذشت نزدیک به یک سال از شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های آموزشی از قبیل کلاس‌ها و امتحانات، همچنان در بستر فضای مجازی انجام می‌شود. البته طی چند روز گذشته با نزولی شدن روند ابتلا به ویروس کووید19 و تغییر رنگ نقشه‌ها از قرمز به زرد، برخی دانشگاه‌های مناطق آبی و زرد از احتمال برگزاری امتحانات و کلاس‌ها به صورت حضوری خبر داده‌اند.

آنطور که علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم گفته است، در صورت اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا برخی از دوره‌های درس‌های عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به گفته او در صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا شرایط را مساعد تشخیص دهد، دانشگاه‌ها کلاس‌های آزمایشگاهی و دروس عملی را برای ترم بعد برگزار می‌کنند.

خاکی صدیق تاکید کرده است: « در دانشگاه‌هایی مثل جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای به دلیل اینکه بسیاری از دانشجویانشان بومی هستند، کمترین مشکل را برای برگزاری کلاس‌های حضوری دارند».

 در همین راستا نیز جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره احتمال تغییر در شیوه برگزاری امتحانات ترم جاری و روند برگزاری کلاس‌ها در ترم آینده اظهارکرد: باتوجه تثبیت نشدن روند شیوع کرونا در کشور، هنوز تصمیم جدیدی در خصوص تغییر در شیوه برگزاری امتحانات و کلاس‌ها اتخاذ نشده است.

وی افزود: با توجه به این شرایط نمی‌توانیم تصمیم‌های آنی و لحظه‌ای اتخاذ کنیم چرا که روند امور آموزشی دانشجویان با اختلال مواجه می‌شود. به همین دلیل امتحانات ترم جاری نیز به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

علمایی گفت: در صورتی که هیئت رئیسه دانشگاه به نتیجه جدیدی در این زمینه برسد، قطعا به دانشجویان اعلام خواهد شد زیرا که سلامتی دانشجویان جزو اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی درباره احتمال تغییر در روند برگزاری کلاس‌ها در ترم آینده خاطرنشان کرد: تصمیم گیری در این خصوص بستگی به شرایط کشور دارد و تا این لحظه تصمیمی مبنی بر تغییر روند برگزاری کلاس‌ها در ترم آینده اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =