شهید و شهادت محور وحدت ملی است

رئیس پیشین دانشگاه بوعلی‌سینای همدان گفت: شهید و شهادت محور وحدت ملی ما و متعلق به هر ایرانی در هر قوم، نژاد و فرهنگ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدعلی زلفی‌گل در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهید محسن فخری‌زاده که به‌صورت وبینار در سالن مجازی شهید همدانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تمام دشمنی‌های دنیای استکبار به سردمداری آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، مردم ما در قبال شهید و شهادت متعهد بوده و ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: دشمن توأمان تلاش می‌کند به نقاط ضعف و قوت ایران اسلامی ضربه وارد کند و ترور دانشمندان هسته‌ای کشور نشان می‌دهد که امروزه دشمن نقاط قوت را مورد هدف و حمله قرار داده است.

این دانشمند برگزیده بین‌المللی برآورد دشمنان نظام اسلامی را غلط توصیف و بیان کرد: استادان و دانشمندان با توجه به وظیفه دینی و ملی در قبال مردم و کشور به پرورش شاگردانی مبادرت می‌ورزند که عالم‌تر، عاقل‌تر، داناتر، باایمان‌تر و بااخلاق‌تر هستند.

این استادتمام رشته شیمی بر ضرورت توجه مسئولان به نخبگان تأکید و بیان کرد: حفظ و حراست از نخبگان و توجه به فرهنگ نخبه‌پروری در استادان موجب می‌شود دشمنان ایران اسلامی به این باور برسند که ترور دانشمدان تأثیری در پیشرفت و عزم ملت ایران ندارد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: دانش هسته‌ای ایران قائم به فرد نیست و به‌طور کلی دانش در این مرز و بوم نهادینه شده است به‌نحوی که براساس اسناد بین‌المللی پژوهش‌های تولیدشده دانشمندان ایرانی در منطقه رتبه نخست را داراست و در رشته‌هایی مانند نانو رتبه ششم جهانی را به‌دست آورده‌ایم.

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی‌بر جهش تولید اشاره و بیان کرد: دشمن در عرصه تحریم‌ها ورود کرده و حمایت از تولید داخلی موجب رونق محصولات وطنی می‌شود و ضرورت دارد مسئولان باور داشته باشند که تولید داخلی نیازمند حمایت همه‌جانبه است.

این دانشمند برتر جهان اسلام عنوان کرد: آنچه نجات‌بخش کشور است، دانش و دانشمند، علم و عالم، عقل و عاقل و دانایی بوده و روحیه جهادی مکمل این عوامل است و دشمن نیز با تحلیل شرایط همین نقاط قوت را هدف قرار می‌دهد.

زلفی‌گل علت تامه کسب رتبه‌های برتر تولید علم در منطقه و جهان را سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری به‌موقع مسئولان دانست و یادآور شد: با تنظیم و اجرای قوانین دقیق، رتبه فناوری نیز که هنر به‌کارگیری علم است، افزایش می‌یابد.

رئیس پیشین دانشگاه بوعلی‌سینای همدان ادامه داد: با وضع قوانین و سیستم‌های ترغیبی، تشویقی، سنجشی و انگیزشی لازم شرایطی ایجاد شود که بخشی از ظرفیت دانشمندان ما صرف تبدیل علم به فناوری شود.

این استاد دانشگاه قدرت نرم نظام اسلامی را مبتنی‌بر عاشورا، امام حسین(ع) و فرهنگ شهید و شهادت دانست و اضافه کرد: رهبری هوشمند نظام اسلامی با استفاده از قدرت نرم نظام سلطه را ناکارآمد کرده و دشمن به این موضوع واقف است.

این استادتمام رشته شیمی توضیح داد: هیچ جناحی حق ندارد با قلم، رفتار و گفتار، شهید و شهادت مصادره کند؛ چراکه شهید و شهادت، محور وحدت ملی ما و متعلق به هر ایرانی با هر قومیت، نژاد و فرهنگ است.  

زلفی‌گل به حضور کم‌نظیر مردم در مراسم تشییع سردار سرافزار اسلام حاج‌قاسم سلیمانی اشاره و بیان کرد: مردم در عرصه حاضر هستند و وحدت مسئولان موجب احساس امنیت خاطر جامعه و خنثی‌سازی تفرقه‌افکنی دشمنان می‌شود.

وی نگاه ناقدانه به درون و بازنگری در برخی عملکردها را یادآور شد و تحلیل کرد: افزایش قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی با حفظ استقلال و آزادگی و تعاملات منطقی با دنیا به‌ویژه جهان اسلامی میسر می‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: کشور و ملت ایران در حوزه علم و فناوری به درجه‌ای از توانمندی رسیده است که هرآنچه اراده کند، عملیاتی می‌سازد و دشمن این را فهمیده است؛ بنابراین درسی که از این ترورها می‌گیریم حفظ و انسجام اراده ملی و رصد دقیق نقاط ضعف و قوت در همه ابعاد، خاصه حفاظت از دانشمندان است.

زلفی‌گل به جدال حق و باطل در دنیای مدرن پرداخت و اظهار کرد: این جدال را علم و فناوری و قدرت تعیین می‌کند و امروزه قدرت با دانایی عجین شده است و ضرورت دارد با نیازسنجی و مطالعه دقیق شرایط، فرصت‌های فراوان را در اختیار آیندگان قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =