برنامه‌ریزی تروریستهای آمریکا برای شورش در روز تحلیف «جو بایدن»

دادستان کل ایالت نیویورک در اطلاعیه ای هشدار داد که همزمان با برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید در روز بیستم ژانویه، این ایالت به احتمال بسیار شاهد شورش تروریستهای داخلی خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اسپوتنیک، «لِتیتیا جیمز» دادستان کل ایالت نیویورک روز چهارشنبه به وقت محلی در یک اطلاعیه اعلام کرد که ایالت نیویورک با احتمال بروز شورش و اغتشاش در روز تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا روبروست و هشدار داد همه افرادی که در این اغتشاش‌ها شرکت کنند، از جمله تروریست‌های داخلی بالقوه، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

جیمز در این اطلاعیه اعلام کرد: «شورشیان و تروریست‌های داخلی [آمریکا] در حال بررسی امکان برپایی شورش و اغتشاش در ساختمان کنگره ایالتی نیویورک در آلبانی و سایر ساختمانهای کنگره ایالتی در سرتاسر کشور از امروز تا چهارشنبه هفته آینده هستند».

این دادستان ایالت نیویورک در ادامه افزود که با همکاری نیروهای مجری قانون در تلاش است از تکرار شورش مرگبار ششم ژانویه که در ساختمان کنگره فدرال در شهر واشنگتن دی. سی. رخ داد، در ایالت نیویورک جلوگیری کند.

این مقام قضایی ایالت نیویورک همچنین تأکید کرد که در هرگونه اقدام قانونی علیه افرادی که درصدد تهدید و ارعاب یا آسیب رساندن به قانونگذاران، کارکنان کنگره، مجریان قانون یا سایر اعضای جامعه باشند، درنگ نخواهند کرد.

گفتنی است که «دایره تجسس فدرال» (اف بی آی) اواسط هفته جاری هشدار داد که راست‌گرایان افراطی و گروه‌هایی دیگر در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری اعتراض‌های مسلحانه در تمام ۵۰ ایالت آمریکا هستند.

این در حالی است که در یورش هواداران «دونالد ترامپ» به داخل ساختمان کنگره همزمان با برگزاری نشست مشترک کنگره برای تأیید آرای الکترال و اعلام پیروزی بایدن در روز ششم ژانویه، دست کم ۵ تن از جمله یک مأمور پلیس کشته شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =