حذف ناباورانه بایرن در جام حذفی آلمان/ پوچتینو اولین جام را بدست آورد/ تمجید کومان از عملکرد شاگردانش

با بسته اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

گواردیولا: میدانستم مقابل برایتون کار سختی داریم

منچستر سیتی شب گذشته با وجود ارائه یک نمایش فوق العاده و ایجاد فرصت های زیاد روی دروازه برایتون موفق شد تنها با یک گل از سد حریف خود عبور کند؛ این در حالی است که حتی شاگردان پپ گواردیولا در لحظات پایانی بازی یک ضربه پنالتی را هم توسط رحیم استرلینگ از دست دادند.

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی در پایان بازی گفت: " برایتون تیمی با نگرشی بسیار قدرتمند است و می دانستیم که کار دشواری مقابل آنها پیش رو خواهیم داشت. ما باید در چنین مسابقاتی برنده از زمین خارج شویم اما در عین حال این بازی درس های بزرگی به ما داد. تمام مسابقات به همین شکل خواهد بود."
 
گواردیولا درباره فیل فودن: " فیل تنها 20 ساله است اما شما به آمار و ارقامی که به جای گذاشته توجه کنید؛ به تعداد بازی هایی که در آنها به میدان رفته و آمار گل و پاس گل هایی که در مقایسه با ستاره های بزرگ فوتبال به ثبت رسانده است. او می تواند در سمت چپ و راست و حتی به عنوان بازیکن شماره 9 کاذب نیز به میدان برود. او در مقابل دروازه بسیار هوشمندانه عمل می‌کند و به خاطر همین هاست که به میدان می رود."

تمجید کومان از عملکرد شاگردانش

بارسلونا شب گذشته در دیدار نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا و بدون حضور فوق ستاره آرژانتینی خود یعنی لیونل مسی به مصاف رئال‌سوسیداد رفت و در پایان به سختی و در ضربات پنالتی حریف خود را شکست داد تا راهی مسابقه فینال شود.
 
رونالد کومان، سرمربی بارسلونا در پایان بازی گفت: " فکر می‌کنم فاکتورهای زیادی در تیم دچار تغییر شده و ما به این ذهنیت رسیده ایم که در هر مسابقه تمام تلاش خود را برای پیروزی به کار بگیریم. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ما در برابر یک تیم بسیار قدرتمند قرار گرفتیم اما ضربات پنالتی به چیزهای زیادی از جمله دروازه‌بان ها بستگی دارد.

از سطحی که تیم در آن قرار دارد بسیار خوشحال هستم. احتمالاً در ابتدای مسابقه می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم اما در ادامه شرایط تغییر کرد. ما باید بعد از پیروزی در این مسابقه اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده باشیم."
 
مسابقه فینال: " اینکه در بازی فینال با چه تیمی بازی می‌کنیم برای من اهمیتی ندارد. من قهرمانی می خواهم."

درخشش مارک آندره تراشتگن: " معتقدم که مارک کلید پیروزی ما در مسابقه برابر سوسیداد بود. او سه پنالتی اول حریف را مهار کرد و نقش مهمی در صعود ما به مسابقه فینال ایفا کرد."
 
حضور مسی در فینال: " فعلاً چیزی در این مورد نمی دانم. باید ابتدا تمام شرایط را مورد بررسی قرار دهیم."

پنالتی ریکی پویج: " من در ابتدا اسم چهار نفر را در لیست پنالتی ها نوشته بودم و سپس از بازیکنان پرسیدم چه کسی می خواهد ضربه پنجم را بزند که خود پویج برای این اتفاق داوطلب شد."
 
عملکرد عثمان دمبله: " وضعیت جسمی او واقعاً خوب است. دمبله به شکل کامل مصدومیت را پشت سر گذاشته و برابر سوسیداد نیز 120 دقیقه در میدان حضور داشت."

حذف ناباورانه بایرن در جام حذفی آلمان

بایرن مونیخ شب گذشته در چهارچوب رقابت های جام حذفی فوتبال آلمان به مصاف تیم گمنام هولشتاین رفت؛ در حالی که به نظر می‌رسید شاگردان هانسی فلیک کار آسانی برای پیروزی در این مسابقه خواهند داشت اما بایرن در کمال ناباوری در ضربات پنالتی از حریف خود شکست خورد تا رویای سه‌گانه در همین اوایل فصل برای باواریایی‌ها به اتمام رسیده باشد.

هانسی فلیک، سرمربی بایرن مونیخ بعد از شکست تیمش مقابل هولشتاین گفت: "ما باید در منطقه دفاعی فشرده‌تر کار کنیم و در این امر پیشرفت داشته باشیم. فشار بیشتری روی فرد صاحب توپ به وجود آوریم و در منطقه دفاعی مطمئن تر ظاهر شویم. ما باید این شکست را فراموش کنیم و در تمرینات جمعه و شنبه عملکرد خوبی داشته باشیم."
 
فلیک در ادامه گفت: "این یک مبارزه برای کسب جام بود و شکست در آن به معنای پایان ماجراجویی ما در رقابت ها به حساب می آید. ما باید با آن کنار بیاییم و بعد از آن کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام دهیم. این شوکه کننده بود و ما بسیار ناامید هستیم."

همچنین توماس مولر، ستاره بایرن مونیخ درباره حذف از جام حذفی آلمان گفت: " این اتفاق ناراحت کننده بود. ما گل اول را به شکلی دریافت کردیم که مدت‌ها بود درباره آن صحبت کرده بودیم. کیل زیبا عمل کرد اما ما باید در بازی به پیروزی رسیدیم. سخت است که بگوییم ما همه توان خود را برای پیروزی به کار نگرفتیم اما در عین حال این یک شکست بسیار ناامید کننده بود."

پیرلو: قهرمانی در کوپا ایتالیا یکی از اهداف ما است

یوونتوس امشب در دیداری دشوار و در اوقات اضافی در نهایت موفق شد 2-3 جنوا را مغلوب کرده و راهی مرحله یک چهارم نهایی کوپ ایتالیا شود. آندره پیرلو در پایان این دیدار مدعی شد همه بازی های این مرحله دشوار بوده و یوونتوس و اینتر شرایط مشابهی برای دیدار حساس هفته بعد در سری آ دارند.
 
آندره‌آ پیرلو گفت: ما خودمان شرایط را برای خودمان پیچیده کردیم، زیرا در نیمه اول واقعا خوب بازی کرده بودیم. اما در نیمه دوم تمرکز کافی نداشتیم و شرایط دشوارتر شد. در ابتدا آنچه را که لازم بود را انجام دادیم و باید شرایط را بهتر کنترل می کردیم. قهرمانی در کوپا ایتالیا برای یوونتوس یک هدف است، بنابراین پیروزی و صعود به مرحله بعدی مهم بود.

درخشش دژان کولوسفسکی؟ "او هنوز خیلی جوان بوده و فقط یک فصل تجربه بازی در سری آ را در کارنامه دارد، بنابراین این عملکرد یک قدم بزرگ برای یوونتوس بود. کولوسفسکی باید در طول 90 دقیقه با ثبات تر و در مقابل دروازه مصمم تر باشد و درک کند که هر موقعیتی هنگام بازی کردن برای یوونتوس ارزشمند است.
 
 تقریبا تمام بازی های این مرحله کوپا ایتالیا به وقت اضافی رفتند و این نشان می دهد همه این دیدارها سخت بودند. شرایط ما و اینتر یکسان بوده و هر دو تیم چند روز فرصت برای ریکاوری و آماده سازی فرصت خواهیم داشت. ما در بعضی مواقع و خصوصا وقتی از حریف پیش بودیم تمرکز کافی نداشتیم، بنابراین باید از نظر مدیریت جریان بازی پیشرفت کنیم.

تساوی تاتنهام با طعم بدشانسی

تاتنهام در شبی که فرصت های زیادی روی دروازه فولام ایجاد کرد، در نهایت به یک امتیاز این دیدار برابر این تیم ته جدولی رضایت داد.
 
تاتنهام بازی را بهتر آغاز کرد و سرخی رگیلون در دقیقه پنجم و در دو صحنه متوالی می توانست گل اول را به ثمر برساند، اما ضربات او راهی به دروازه فولام نیافت. در دقیقه 18 انگویسا با گذر از سد موسی سیسوکو درون محوطه تاتنهام صاحب موقعیت گلزنی شد، اما ضربه او دقیق نبود و هوگو لوریس توپ را دفع کرد.
 
اما در دقیقه 25 هری کین، گلزن انگلیسی اسپرز با یک ضربه سر دقیق و شیرجه ای روی ارسال سرخی رگیلون موفق شد دروازه فولام را باز کرده و تاتنهام را در این دیدار از حریف خود پیش اندازد. در ادامه تلاش دو تیم برای گلزنی نتیجه نداشت و تاتنهام با همان برتری 0-1 راهی رختکن شد.

در اوایل نیمه دوم این تته بود که در زاویه ای دشوار می توانست گل تساوی فولام را به ثمر برساند، اما ضربه او به تور کنار دروازه برخورد کرد. دقایقی بعد این هری وینکس بود که با ضربه ای فنی تا آستانه زدن گل دوم تاتنهام پیش رفت، اما آرئولا با عکس العملی تماشایی دروازه را نجات داد.
 
در دقیقه 72 سون هیونگ مین می توانست گل دوم را به ثمر برساند، اما ضربه او به دیرک دروازه برخورد کرد. اما در دقیقه 74 کاوالیرو ارسال لوکمن را با ضربه سر تبدیل به گل کرد و بازی مساوی شد. تلاش تاتنهام برای زدن گل دوم بی نتیجه ماند و بازی با تساوی 1-1 به اتمام رسید.

پوچتینو اولین جام را بدست آورد

پاری سن ژرمن که اخیرا با مائوریتسیو پوچتینو به توافق دست یافته، امشب با تکیه بر گل های مائورو ایکاردی و نیمار 1-2 مارسی را شکست داده و قهرمان سوپرکاپ شد.
 
پاری سن ژرمن بازی را بهتر شروع کرد و مائورو ایکاردی در دقیقه 28 و روی ارسال یک ضربه ایستگاهی فرصت خوبی برای گلزنی داشت، اما ضربه سر او با اختلاف کمی به بیرون رفت.
 
در ادامه جریان بازی آرام و بیشتر در میانه میدان دنبال شد تا در نهایت ایکاردی در دقیقه 39 دروازه مارسی را باز کند. این مهاجم آرژانتینی در دهانه دروازه صاحب فرصت شد و ابتدا ضربه سر او توسط مانداندا مهار شد، اما خود ایکاردی در ریباند دروازه مارسی را باز کرد.

در ادامه جریان بازی آرام دنبال شد و در نهایت پاری سن ژرمن در دقیقه 85 صاحب یک ضربه پنالتی شد که نیمار این موقعیت را تبدیل به گل کرد. مارسی که چیزی برای از دست دادن نداشت در دقیقه 89 توسط دیمیتری پایت اختلاف را به حداقل رساند، اما این گل هم اثری نداشت و در نهایت پی اس جی 1-2 مارسی را شکست داد.

دله آلی خواستار جدایی از تاتنهام شد

دله آلی طی فصول اخیر یکی از مهم ترین بازیکنان تاتنهام به حساب می آمد اما با جدایی مائوریسیو پوچتینو از این تیم و روی کار آمدن ژوزه مورینیو و شرایط به شکل عجیب و غریبی برای این ستاره انگلیسی تغییر کرد و او طی ماه‌های گذشته یک نیمکت نشین محض به حساب آمده است.
 
البته دله آلی اخیراً در چند مسابقه کم اهمیت توسط ژوزه مورینیو به بازی گرفته شد اما با این وجود احتمال جدایی او از تیم لندنی بسیار بالا به نظر می‌رسد؛ این در حالی است که گفته می شود باشگاه تاتنهام علاقه چندانی به فروش این ستاره انگلیسی ندارد و معتقد است که او می تواند در آینده خودش را به سرمربی پرتغالی اثبات کرده و به ترکیب اصلی تاتنهام بازگردد.

از طرف دیگر با توجه به در پیش بودن رقابت های یورو و اینکه دله آلی می‌خواهد در ترکیب سه شیرها حاضر باشد گفته می شود که او به همین خاطر اصرار زیادی برای جدایی از تاتنهام نشان داده و قصد دارد هر طور که شده این تیم را ترک کند؛ موضوعی که فابریتزیو رومانو، خبرنگار مطرح اسکای اسپورتس نیز به آن اشاره کرده و مدعی شده که ستاره انگلیسی به دنبال بیشتر برای بازی کردن است که احتمالاً در تاتنهام مورینیو به این هدف نخواهد رسید و به همین خاطر سفت و سخت خواهان جدایی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =