شکست اسکرا با وجود درخشش عبادی پور/ میزبانی هندبال جوانان آسیا به بحرین داده شد/ لیگ بسکتبال؛ شهرداری گرگان همچنان بدون شکست

با بسته اخبار منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

شکست اسکرا با وجود درخشش عبادی پور

در دیداری معوقه از هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال تیم اسکرا بلچاتوف که میلاد عبادی پور ملی پوش باتجربه ایرانی را در اختیار دارد به مصاف تیم قدرتمند آسمون رسوویا رفت و در حالی که موفق شده بود بازی دو بر صفر باخته را به تساوی بکشاند در ست پنجم کم آورد تا اسکرا با قبول باخت ۳ بر ۲ شکستی دیگر در کارنامه‌شان ثبت شود.
 
اسکرا ست‌های بازی را با امتیازهای ۲۵-۱۷، ۲۵-۱۶، ۱۶-۲۵، ۲۳-۲۵ و ۱۵-۱۱ واگذار کرد تا این تیم با ۲۷ امتیاز از ۱۷ بازی در رده هشتم جدول باقی بماند.
 
 در این بازی میلاد عبادی پور عملکرد درخشانی داشت و توانست ۲۰ امتیاز (۱۸ حمله، ۲ دفاع) برای تیمش کسب کند، اما درخشش او در کنار ۲۰ امتیازی که تیلور ساندر کسب کرد برای فرار اسکرا از شکست کافی نبود.

مصدومیت یخچالی در ترکیب روستوک

بهنام یخچالی، گارد ایرانی تیم روستوک سی‌ولوز در دیدار تیمش برابر کرشیم‌نایت دچار آسیب‌دیدگی شد.  یخچالی در همان کوارتر نخست دیدار تیم‌های روستوک و کرشیم‌نایت دچار مصدومیت شد و از بازی بیرون رفت.
 
وی در حالی دچار آسیب‌دیدگی شد که امتیازی برای تیمش نگرفته بود. هنوز خبر دقیقی از میزان مصدومیت ستاره ایرانی روستوک منتشر نشده و صفحه روستوک تنها به ذکر اینکه او نیاز به درمان دارد بسنده کرده است.
 
روستوک این بازی را بدون یخچالی ۸۲ بر ۷۶ باخت، اما همچنان با ۱۰ برد و ۳ باخت پیشتاز لیگ دسته دوم بسکتبال آلمان است.

لیگ والیبال؛ سقوط قهرمان نیم فصل تا رده ششم

هفته بیست‌ویکم لیگ برتر با شش دیدار به صورت متمرکز در خانه والیبال و سالن فدراسیون پیگیری شد. در آخرین بازی ها که عصر امروز به صورت همزمان استارت خورد، تیم های شهرداری ارومیه و سایپا مقابل رقبای خود به برتری دست یافتند.

در پنجمین مسابقه این هفته و در خانه والیبال تهران تیم‌های راه‌یاب ملل کردستان و شهرداری ارومیه به مصاف یکدیگر رفتند که شاگردان پیمان اکبری با شکست سه بر یک نماینده کردستان به پانزدهمین برد خود دست یافتند و در یک قدمی صدر جدول قرار گرفتند.

در دیگر مسابقه همزمان و در سالن فدراسیون والیبال نیز تیم سایپا تهران سه بر یک فولاد سیرجان را شکست داد تا قهرمان نیم فصل این رقابت‌ها چهارمین ناکامی خود را تجربه کند و با 39 امتیاز در رتبه ششم جدول قرار گیرد.

در مجموع در مسابقات این هفته تیم‌های سپاهان، شهداب یزد، شهرداری ورامین، آذرباتری ارومیه، شهرداری ارومیه و سایپا تهران برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

در پایان هفته بیست‌ویکم نیز تیم‌های سپاهان، شهرداری ارومیه و لبنیات هراز آمل با 15 برد در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند. همچنین شهداب یزد با 14 برد، سایپا و فولاد سیرجان با 13 برد در رتبه‌های چهارم تا ششم جدول قرار دارند.

لیگ بسکتبال؛ شهرداری گرگان همچنان بدون شکست

در آغاز دور برگشت لیگ برتر بسکتبال تیم‌های شهرداری گرگان و مس رفسنجان مقابل هم به میدان رفتند.

در این بازی شاگردان مهران شاهین‌طبع موفق شدند حریف خود را 78 بر 60 از پیش رو بردارند تا همچنان بدون شکست صدرنشین جدول باقی بمانند. پری پتی، گارد آمریکایی شهرداری گرگان به دلیل مصدومیتی که در بازی با نفت آبادان پیدا کرده بود، در این دیدار به میدان نرفت.

محمد جمشیدی کاپیتان گرگانی‌ها با 21 امتیاز، 8 ریباند و 6 پس منجر به گل بهترین بازیکن تیمش و میدان بود.

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان 75 بر 63 خانه بسکتبال خوزستان را شکست داد تا در رتبه دوم گروه الف موقعیت خود را تثبیت کند.

از نکات جالب این دیدار حضور بنی کچوئی، گارد دورگه در ترکیب پالایش نفت آبادان بود.

میزبانی هندبال جوانان آسیا به بحرین داده شد

پیش از این شهر شیراز به عنوان میزبان مسابقات در نظر گرفته شده بود، اما از چندی پیش شایعات زیادی پیرامون اعطای این میزبانی به کشور دیگری شنیده می شد.

فدراسیون هندبال با خبر سلب میزبانی از ایران آورده است:

پس از گسترش همه گیری کرونا در کشورهای مختلف از جمله ایران، کنفدراسیون هندبال آسیا در نامه‌ای با ارائه گزارشات و تعهدنامه‌هایی در خصوص میزبانی و وضعیت کرونا در ایران درخواست کرد تا با کمک دو وزارتخانه بهداشت و ورزش، کلیه موارد درخواستی برآورده و به کنفدراسیون هندبال آسیا ارسال شود.

از سوی دیگر سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در نشستی که با رئیس کنفدراسیون هندبال آسیا در جریان اجلاس شورای المپیک آسیا داشت، از شیخ احمد به شرط کنترل شرایط کرونا و کاهش نرخ ابتلا به این ویروس، قول عدم تغییر میزبانی رقابت های جوانان آسیا و برگزاری آن در شیراز را گرفت.

اما یک هفته بعد کنفدراسیون هندبال آسیا با ارسال نامه ای به ایران اعلام کرد که به دلیل عدم تمایل کشورهای آسیایی برای حضور در ایران به دلیل شرایط کرونا  امکان تغییر میزبانی رقابت های جوانان آسیا وجود دارد که این رویکرد مسئولین هندبال آسیا واکنش و اعتراض مسئولین فدراسیون هندبال ایران و وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک را در پی داشت.

با این وجود، کنفدراسیون هندبال آسیا صبح امروزبا ارسال نامه ای بحرین را میزبان رقابت های جوانان آسیا اعلام کرد و علت تغییر میزبان این رقابت ها را عدم تمایل کشورهای آسیایی به حضور در ایران به دلیل شرایط مرتبط با کووید-19 در ایران عنوان کرد.

افشین داوری سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری شد

افشین داوری که چند دوره قبل به عنوان رییس فدراسیون دوومیدانی فعالیت می کرد و برای حضور در انتخابات مجلس از سمتش کنار رفت، در بازگشت به ورزش سال های عجیبی را سپری کرده است.

این مدیر ورزشی که تا چندی پیش مدیرکل امور باشگاهها در وزارت ورزش نیز به حساب می‌آمد، شاید رکورددار حضور در فدراسیون‌های مختلف باشد. او در حالی امروز حکم سرپرستی فدراسیون دوچرخه سواری را دریافت کرده که پیش از این در فدراسیون دوومیدانی به عنوان رییس و در سه فدراسیون بوکس، ناشنوایان و والیبال به عنوان سرپرست فعالیت کرده.
از سوی دیگر این مدیر ورزشی در انتخابات 5 فدراسیون شرکت کرده که ناکام و دست خالی مجمع را ترک کرده است؛ کاراته، ژیمناستیک، والیبال، دوومیدانی و بوکس.

حالا باید دید این بار هم داوری سودای ریاست در دوچرخه سواری بعد از چند ماه سرپرستی فدراسیون را د سر خواهد داشت یا خیر. در این فدراسیون دوره ریاست خسرو قمری به پایان رسیده و او اعلام کرده برای دوره جدید هم ثبت نام نخواهد کرد.

درخواست ایران برای تقویم سال ٢٠٢١ کشتی های سنتی

بعد از آنکه کرونا سراسر جهان را فرا گرفت، اتحادیه جهانی کشتی در چند زمان مختلف، برگزاری مسابقات بین‌المللی و رسمی در همه رشته‌های زیرمجموعه‌اش و در رده‌های مختلف را در سال 2020 لغو کرد. این درحالی بود که اتحادیه جهانی اصرار زیادی به برگزاری مسابقه جهانی در رده سنی بزرگسالان داشت و در همین زمینه نیز تلاش زیادی کرد اما در نهایت نتوانست رقابت‌های جهانی این رده را برگزار کند و به جایش طی روزهای 22 تا 28 آذر ماه جام جهانی آزاد و فرنگی را در صربستان به انجام رساند تا تقویم سال 2020 کشتی جهان، درشرایطی که شروعش با کرونا بود، با حداقل مسابقه رسمی و بین المللی بسته شود.
 
اتحادیه جهانی در هفته های گذشته برنامه مسابقات سال 2021 را در رده سنی بزرگسالان اعلام کرد که طی آن علاوه بر برگزاری دو مسابقه گزینشی آسیایی و جهانی، رقابت های المپیک و مسابقات جهانی نروژ برگزار می شود.
 
فدراسیون کشتی از اتحادیه جهانی خواسته که تقویم سال 2021 کشتی های سنتی را اعلام کند تا طبق آن برنامه های پیش روی کشتی آلیش بانوان نیز مشخص شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =