هفتمین جلسه کمیته بررسی تخلفات علمی-پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

هفتمین جلسه کمیته بررسی تخلفات علمی-پژوهشی با حضور اعضای کمیته برگزار گردید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، هفتمین جلسه کمیته بررسی تخلفات علمی-پژوهشی با حضور اعضای کمیته در سالن کنفرانس بلوک ۶ اداری دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه عنایت‌الله ملکی‌تبار رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دبیر جلسه با تشریح عناوین و دستورالعمل وارد دستور جلسه شد.

سپس صانعی پیش نویس 2 دستورالعمل مرتبط با قانون پیشگیری مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی (مصوب جلسه ششم) را قرائت کرد و مقرر شد پس از امضا معاونت­‌های موضوعی به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد.

عراقیه، مدیر کل پژوهش و تحصیلات تکمیلی علوم انسانی و هنر نیز گزارشی در خصوص تعداد مجلات، استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های علوم انسانی و هنر دانشگاه ارائه کرد.

در ادامه چندین پرونده تخلفات علمی پژوهشی از واحدهای مختلف دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت که احکام آنها متعاقباً جهت ابلاغ به استان‌های مربوطه ارسال خواهد شد.

همچنین با استناد به گزارش مدیر کل پژوهش و تحصیلات تکمیلی علوم انسانی و هنر در خصوص عدم تناسب مجلات حوزه علوم انسانی و هنر با دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این رشته­‌ها، مقرر شد طرح کلی در خصوص آسیب شناسی آیین نامه­‌های مجلات دارای مجوز دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان « طرح پیشنهادی مجلات دارای امتیاز دانشگاه آزاد اسلامی که مجوز ظرفیت چاپ مقالات دانشجویان را دارند» با همکاری مشاور امور پژوهشی و مجری طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر کل محترم پژوهش و تحصیلات تکمیلی علوم انسانی و هنر  و مدیر کل امور کتابخانه، مجلات، انتشارات، علمی و علم سنجی پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی در جلسه بعدی این کمیته مطرح شد.

کمیته بررسی تخلفات علمی-پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای جلوگیری از بروز مشکلات پژوهشی، در سازمان مرکزی دانشگاه شکل گرفته و مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه نیز با تشکیل تیم های مجرب و فعال در حال رصد و پایش عملکرد حوزه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =