کسری بودجه آمریکا در ماه دسامبر رکورد زد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد دولت آمریکا در ماه دسامبر با کسری بودجه ۱۴۴ میلیارد دلاری روبرو شده است که بالاترین سطح کسری بودجه در کل ماه‌های دسامبر قبلی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد دولت آمریکا در ماه دسامبر با کسری بودجه ۱۴۴ میلیارد دلاری روبرو شده است که بالاترین سطح کسری بودجه در کل ماه‌های دسامبر قبلی است. افزایش هزینه‌کردهای دولت به علت بسته کمک مالی کرونا و پرداخت حقوق‌های بیکاری باعث شد افزایش اندک درآمد نتواند این کسری بودجه را پوشش دهد.

طبق آمار وزارت خزانه‌داری کسری بودجه آمریکا در ماه دسامبر ۲۰۱۹، قبل از آغاز پاندمی کرونا در آمریکا، ۱۳ میلیارد دلار بوده است.

درآمدهای دولت آمریکا در این ماه ۳ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرده و به ۳۴۶ میلیارد دلار رسید، در حالی که خرج‌کردهای دولت ۴۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به ۴۹۰ میلیارد دلار رسیده بود.

کسری بودجه تجمعی دولت آمریکا در ۳ ماه اول سال مالی ۲۰۲۱ که از ۱ اکتبر آغاز شده است به ۵۷۳ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که در سال قبل از پاندمی کسری بودجه ۳ ماهه به ۳۵۷ میلیارد دلار رسیده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =