مرکز تحقیقات پیش بالینی پزشکی بازساختی تأسیس می شود

مراسم رونمایی از سنگ بنای ساخت مرکز تحقیقات پیش بالینی پزشکی بازساختی و مرکز ملی نخستی‌سانان پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از جهاد دانشگاهی، این مراسم با حضور دکتر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و دیگر مسئولان کشوری و استانی در منطقه پردیس برگزار شد.

حمیدرضا، طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم با قدردانی از حضور وزیر راه و شهرسازی، وی را از حامیان توانمندی داخلی در کشور دانست و گفت: از گذشته دور افتخار دوستی با دکتر اسلامی رادارم و ایشان همیشه حامی جهاد دانشگاهی بوده‌اند.

طیبی در ادامه بابیان اینکه برای دفاع از انقلاب و امنیت کشور و ایجاد رفاه برای مردم در اشکال مختلف آن، اعم از داشتن شغل عزتمند و آبرومند با درآمد مناسب، سلامت جسمی و روحی، مسکن و آموزش، نیاز به اقتدار اقتصادی و دفاعی داریم افزود: از سویی اقتدار دفاعی باید حتماً بر تولید ملی ما متکی باشد و تولید ملی نیز باید متکی بر علم و پیشرفت‌های روزآمد خودمان باشد تا بتواند رقابت‌پذیری خود را حفظ کند.

وی بابیان اینکه امروزه در دنیا یکی از شاخص‌های اصلی توانمندی کشورها را توان آنها در توسعه علمی و فناورانه و کاربردی کردن آن در تولید ثروت و قدرت برای کشور می‌دانند گفت: البته اداره یک جامعه علاوه بر علم و فناوری و ثروت، باید بر پایه اخلاق و عدالت باشد تا بتواند سعادت دنیوی و اخروی را برای مردم تأمین کند.

رئیس جهاد دانشگاهی توان شکوفا کردن استعدادهای مردم را دیگر شاخص توسعه کشورها دانست و با اشاره به اینکه خداوند استعداد را در اشکال گوناگون در مردم به ودیعه نهاده است افزود: باید به روش درست، این استعدادها شناخته‌شده و در جهت شکوفا کردن آنها تلاش شود که البته یکی از عوامل بسیار مؤثر در شکوفا کردن استعدادها، خودباوری مردم است.

طیبی بابیان اینکه یکی از مسائلی که در قبل از انقلاب و حتی در سال‌های جاری شاهد آن بوده و هستیم، این است که چون غربی‌ها ارزش توسعه علمی و فناورانه را در ایجاد قدرت و ثروت می‌دانند، همیشه در تلاش هستند که این حس خودباوری را به‌ویژه در جوامع تحت سلطه و کشورهای جهان سوم از بین ببرند گفت: این حس را ایجاد کرده بودند که مشکل توسط چشم آبی‌ها حل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه از جمله اقداماتی که جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد مولود انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۹ انجام داده است، تلاش برای انجام کارهای شاخص علمی و فناورانه برای ایجاد خودباوری در مردم به‌ویژه نسل جوان و ایجاد غرور و عزت ملی است گفت: پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی نیز یکی از نمونه‌های موفق در حوزه پزشکی، توسعه علمی و فناورانه است.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای که امروز از سنگ بنای آن رونمایی شد یکی از اقدامات بسیار مهم پژوهشگاه رویان است تا برای اینکه کمک کند پژوهش‌های تحقیقاتی‌اش در اختیار مردم و سایر مؤسسات و مراکز تحقیقاتی قرار گیرد گفت: بر اساس ۴۰ سال فعالیت در جهاددانشگاهی اطمینان می‌دهم که واقعاً مشکلی درزمینه‌ی توسعه علمی و فناورانه و کاربردی کردن آن در کشور نداریم و تنها به باور و اراده و برنامه در این حوزه نیاز داریم.

طیبی همچنین تاکید کرد: همه ما حمایت می‌کنیم تا این مجموعه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =