دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آمادگی هر گونه همکاری و تعامل با صنایع را دارد

مراسم اختتامیه "رویداد رفع چالش فن آوری و استارت آپ رنگ و صنایع وابسته با رویکرد شبکه سازی" با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، شرکت شهرک های صنعتی استان و مرکز فن بازار ملی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد؛ ناصر حمیدی، سرپرست این دانشگاه ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) در سخنانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به نیروهای جوان، گفت: ایشان همیشه نسبت به استفاده از نیروهای جوان در کشور توجه ویژه‌ای داشته و دارند؛ نسل های گذشته در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کردند و نسل حاضر با دفاع از حریم ولایت و مجاهدت های علمی ادامه دهنده این مسیر خواهند بود.

وی در ادامه به وجود زیر ساخت های مناسب در این دانشگاه برای قبول و انجام پروژه های تحقیقاتی از سوی صنایع مختلف اشاره و خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با داشتن مراکز تحقیقاتی مجهز و پیشرفته در سطح استان، منطقه و جهان افتخارات بسیاری به دست آورده است و جا دارد از مدیران قبلی این دانشگاه به خصوص دکتر موسی خانی برای ایجاد چنین بسترهای مناسبی تقدیر و تشکر کنم.

سرپرست این دانشگاه افزود: در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آمادگی هرگونه همکاری و تعامل با صنایع در زمینه های مختلف را دارد.

حمیدی در پایان با اشاره به رویکرد این دانشگاه مبنی بر توجه به درآمدهای غیرشهریه ای، گفـت: امیدواریم با ایجاد زمینه های همکاری با صنایع در جهت ایجاد فرصت های جدید همکاری و تعامل بیشتر، گام های بسیار خوبی برداشته شود و برگزاری چنین رویدادهایی می تواند به ایجاد نقاط مشترک بین صنعت و دانشگاه کمک کند.

استارت آپ ها می توانند در اشتغال‌زایی کشور نقش ویژه ای داشته باشند.

در ادامه این مراسم شهریار کشاورز، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در سخنانی با تشکر از میزبانی و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در برگزاری این رویداد علمی، گفت: ایجاد دفاتر منطقه ای بازار در کشور فرصت مناسبی برای مبادلات فن بازار یا همان بازارهای فن آوری در عرصه های تولیدی را به وجود آورده و استان قزوین به عنوان یکی از 12 دفتر منطقه ای در کشور در این زمینه مطرح است.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت های مادی و معنوی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین از استارت آپ ها، گفت: امروزه یکی از علل رکود صنایع، فرسودگی تکنولوژی در صنایع است و ارتقای این امر و توسعه ی بخش نرم افزاری از اهداف ما است.

کشاورز در پایان با اشاره به امکان همکاری صنعت و دانشگاه گفت: با حمایت از پایان نامه های کاربردی و برگزاری چنین استارت آپ هایی می توان در راستای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان تولید داخلی گام های بسیار بلندی برداشت.

صنایع رنگ در زندگی بشر نقش بسزایی دارد

سپس کمال الدین قرنجیگ، عضو هیات علمی پژوهشگاه رنگ وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری که به صورت مجازی و زنده برای حاضران در این رویداد سخن می گفت، با معرفی بازار رنگ در جهان، اظهار داشت: امروزه مواد رنگ زا، رنگ دانه ها و مواد رنگ رزی در زندگی بشر نقش بسزایی داشته و کاربرد مواد رنگ زا در همه مشاغل به خصوص در صنایع غذایی به خوبی دیده می شود.

وی در ادامه با اشاره به بازارهای جهانی در حوزه صنایع رنگ، اظهار داشت: امروزه رشد فزاینده ای در بازارهای جهانی در حوزه صنایع رنگ را شاهد هستیم و کشور ما نیز می تواند با توجه بیشتر در این حوزه پیشرفت چشمگیری در رشد و توسعه رقم بزند.

در ادامه گرمابی، رییس دانشکده رنگ دانشگاه امیر کبیر نیز در سخنرانی مجازی خود به تنوع و جذابیت صنعت رنگ اشاره و در سخنانی بر لزوم توجه بیشتر به این صنعت در کشور تاکید کرد.

سپس رحمتی، مدیر مرکز رشد واحدهای فن آور دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سخنانی با تشکر از حمایت های دکتر حمیدی و مدیران شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین، گزارشی از روند اجرای این رویداد را ارائه کرد.

تقدیر و اهدای تندیس و جوایز به سه طرح برگزیده استارت آپی در حوزه صنعت رنگ و پخش کلیپ از دست آوردهای حوزه فن بازار در این بخش، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1087552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =