تخصیص ۵۰ هکتار زمین برای تاسیس گلخانه و تولید بذر هیبریدی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: ۵۰ هکتار زمین جدید برای تاسیس گلخانه و تولید بذر هیبریدی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، احسان کامرانی در دیدار با مدیران گلخانه های  بذرهای هیبریدی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان رودان  گفت: امروز نیاز کشاورزان استان به بذرهای مطمئن یکی از خواسته های آنان است و ما باید در تولید بذر و گسترش گلخانه های تولید بذر هیبرید بیش از پیش مصمم باشیم .

وی خواستار افزایش دامنه همکاری در حوزه تولید بذر هیبرید شد و تاکیدکرد: نه تنها نیاز استان بلکه باید با گسترش این فضا ، گام های خود را به بیرون استان گذارده و سپس بتوانیم بعد از صدور بذر به سایر استان ها حتی  صدور بذر به کشورهای دیگر را در دستور کار داشته باشیم.

کامرانی قاچاق بذر ،گرانفروشی و فیک بودن بذور وارد شده را از آفات بزرگ کشاورزی خواند و تاکید کرد: نبود بذر اصلاح شده قابل اطمینان در بازار کشاورزی ، حضور دلالان فرصت طلب، گران فروشی و ناچار بودن کشاورز برای خرید این بذرها ، یاس و نامیدی را در این صنعت بزرگ به همراه دارد که باید چاره ای به این مهم اندیشیده شود.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان  رسالت دانشگاه را در حوزه های پژوهشی، ترویجی، تولیدی و اقتصادی مهم ارزیابی کرد و گفت:  رویکرد ما به عنوان مجموعه تحقیقاتی و پژوهشی باید بر اساس حل چالش های موجود شکل گیرد و در آن منافع اقتصادی طرفین، ارزآوری و تولید ثروت مد نظر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان نیز در این نشست  با بیان اینکه این دانشگاه در شرق هرمزگان موفق عمل کرده و به تولید بذر هیبریدی رسیده و به دنبال گسترش این مهم است افزود:۵۰ هکتار زمین جدید برای تاسیس گلخانه و تولید بذر هیبریدی در دستور کار قرار گرفته و امید می رود با این توسعه بتوانیم ، در سالهای آینده بخش بزرگی از نیاز کشور را تامین کنیم.

حسن داوری با یادآوری اینکه زمین های مستعد و پتانسیل بالی حوزه کشاورزی این منطقه می تواند کمک شایان توجهی به اهداف ما نماید گفت: شرایط آب و هوایی مساعد در زمستان ، وجود آب شیرین کشاورزی و در اختیار بودن زمین متناسب با نیاز در این منطقه می تواند راه شکوفایی را در این حوزه فراهم سازد.

مدیران گلخانه های دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان رودان نیز در این نشست به بیان برخی مشکلات و محدودیت ها پرداختند و از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خواستند با در اختیار گذاردن منابع بیشتر در تسریع توسعه این پروژه آنان را یاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087560

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =