حوزه و دانشگاه ۲ بال پرواز برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی

نماینده مقام‌معظم‌رهبری در استان خراسان‌جنوبی گفت: حوزه و دانشگاه دو بال رشد و پرواز و رسیدن به اهداف انقلاب و تمدن اسلامی هستند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امام جمعه بیرجند در دیدار محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی کشور، سیدحسن هاشمی رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حوزه و دانشگاه دو بال رشد و پرواز و رسیدن به اهداف انقلاب و تمدن اسلامی هستند.

وی گفت: اگر در حوزه و دانشگاه سازوکارها به نحو مطلوب انجام شود وصول به اهداف انقلاب برای جامعه تسهیل می‌شود و اگر چنانچه این دو در وصول به اهداف توفیقی حاصل نکنند، جامعه هم توفیقی حاصل نخواهد کرد.
 
نماینده مقام‌معظم‌رهبری در استان خراسان‌جنوبی دامه داد: اصناف و گروه‌های مختلفی در سطح جامعه در پروژه‌ها و طرح‌هایی کار می‌کنند و نسبت به محصول خروجی خود اطلاع دارند و پاسخگو هستند اما در شرایط فعلی اگر از نهادهای آموزشی بپرسیم که چه می‌کنید؟ نمی‌توانند پاسخ دهند، چون اگر بتوانند پاسخ دهند معنی آن این است که ما این محصول را تحویل خواهیم داد.

 امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی آرمان ما، آرمان اسلامی است و هدف ما این است که   نهضت، انقلاب، دولت، جامعه و تمدن اسلامی ایجاد کنیم، آیا سازوکار موجود می‌تواند این کار را انجام دهد و ما را به این آرمان برساند؟

نماینده مقام معظم رهبری در استان خراسان‌جنوبی افزود: کار ما وقتی می‌تواند رضایت‌بخش باشد که بتواند پاسخگو باشد و نتیجه و خروجی کار ما را از جهات مختلف سیاسی، فرهنگی، حقوقی، آموزشی و غیره مشخص کند و شهدا، آزادگان و جامعه که امور را به ما سپرده‌اند را خاطرجمع کند که ما این کار را انجام‌ می‌دهیم و به نتیجه می‌رسانیم.

عبادی گفت: کار آموزشی و فرهنگی باید از محیط خانواده شروع شود و بعد در محیط مدرسه، حوزه و دانشگاه تکمیل شود که تصور بنده بر این است که از این موضوع فاصله داریم.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: گاهی از مقامات بالا به صورت ابهام سئوال می‌شود که شما برای انقلاب و امام زمان سرباز تولید می‌کنید یا پیاده نظام برای انگلیس می‌سازید؟ البته به هر نسبتی و هر قدمی که  برداشته می‌شود و مسئولان متعهد و دلسوزی که مثل شمع می‌سوزند و تلاش می کنند هم پیش خدا و هم پیش خلق مخفی نیست، ما دعاگوی همه‌شان هستیم.
 
عبادی افزود: دکتر ولایتی جزو سابقین سابقینی است که دارای سلامت نفس و اندیشه انقلابی است و تجربیات کافی و سیاست سالم دارد و  وجود وی و همکارانی که انتخاب می‌کنند تاثیر داشته و تاثیر دارد، اما هیچ کدام از اینها قانع کننده نیست همانطور که کار خود ما قانع کننده نیست، فرقی نمی‌کند همه یکی هستیم بحث ما  و شما نیست بحث یک حرکت است به سمت آن قله ارزش‌های الهی و اسلامی، بنابراین هیچکدام نباید قانع باشیم.

وی تاکید کرد: در عین حالی که باید هم تلاش کرد و هم تشکر و دعا کرد اما به هر حال این راه مسیری است که در بعثت همه پیغمبران و بعد از آن در وجود مقدس امیرالمومنین و ائمه (علیهم‌السلام) و همه آنهایی که به راستی برای این کار ساخته شده‌اند مانند، ابوذرها، مقدادها، سلمان‌ها بوده است.
 
نماینده مقام معظم رهبری در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با تشکر و دعا برای شما بزرگواران، یک نکته را نباید انکار کرد که راه بسیار طولانی را پیموده‌ایم اما راه بسیار طولانی هم در پیش داریم که باید عزم‌ها راسخ شود و  کمربندها محکم‌تر بسته شود تا این مسیر طولانی را طی کنیم، به هر حال باید ایده‌آل فکر کرد، اما به ایده‌آل اتکا نکرد بلکه باید به عمل اتکا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =