آینده شغلی دانشجویان به مهارت و شایستگی‌های آن‌ها بستگی دارد

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آینده شغلی دانشجویان بعد از دانش آموختگی به مهارت و یا به تعبیر بهتر شایستگی های آنها بستگی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سید محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در شورای استانی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با یادآوری این که چیزی که فارغ التحصیلان دانشگاهی لازم دارند مهارت است، گفت: آینده شغلی دانشجویان بعد از دانش آموختگی به مهارت و یا به تعبیر بهتر شایستگی های آنها بستگی دارد.

بطحایی علت اصلی تغییر نام آموزشکده های سما به دانشکده مهارتی را تبدیل آنها به محل مهارت آموزی عنوان کرد و گفت: برخی مقاومت ها در این زمینه وجود دارد که در گام اول شکستن این مقاومت در برابر تغییر در اولویت است.

وی در ادامه تهدیدها و فرصت های آموزش مجازی را تشریح کرد و گفت: دانش آموزان و دانش جویان در شرایط شیوع بیماری و آموزش مجازی متوج شدند که بدون حضور در کلاس درس می توانند بیاموزند.

وی اضافه کرد: همه گیری بیماری کرونا  نشان داد که غیر از حضور در کلاس روش های اثر بخش دیگری نیز برای آموزش وجود دارد.

معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی  با یادآوری اینکه برخی کشورها و موسسات با عنوان ارائه آموزش رایگان و  برقراری عدالت آموزشی پلتفرم های رایگان مجازی به زبان های مختلف راه اندازی کرده اند، گفت: این آموزشها اهداف دیگری را پیگیری می کنند هرچند که در ظاهر آموزشی و درسی هستند.

در ادامه این جلسه علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان  به تشریح دستاوردهای و موفقیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان پرداخت و با یادآوری توقف روند کاهشی جذب دانشجو در این دانشگاه؛ خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه زنجان جزو ۵ استان کم جمعیت کشور است، اما شیب کاهشی جذب دانشجو در سال ۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی به سیر صعودی تبدیل شد و همچنان ادامه یافته است.

فیروزفر در ادامه از استقرار هسته های فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر  مرکز رشد دانشگاه آزاد زنجان دارای ۱۸ محصول است.

وی در ادامه به افتتاح سرای نوآوری فلزی و معدنی  دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در سفر اخیر معاونت علمی و فناوری اشاره کرد و گفت: طی این سفر  ۴ میلیارد بودجه برای این مرکز تصویب شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ادامه داد: هم اکنون دو محصول دانش بنیان در استان توسط دانشگاه آزاد اسلامی تولید می شود و یک محصول تجاری سازی شده و یکسال است توسط دانشگاه تولید و به فروش می رسد.

علیرضا فیروزفر در ادامه به توضیح اجرای طرح «هر استاد، یک سخنرانی» به مناسبت هفته پژوهش سال ۹۸  پرداخت و با یادآوری اینکه در این طرح ۳۸۷ سخنرانی علمی با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در کمتر یک ماه برگزار شد، اضافه کرد: کتابچه چکیده این سخنرانی ها به تایید دکتر طحرانچی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی هم رسیده است.

فیروزفر خاطر نشان کرد: امسال هم به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا طرح موفق سال گذشته اجرا نشد.

وی از اجرای ۴۰۰ توسط معاونت فرهنگی  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خبر داد و تاکید کرد: در حوزه های مختلف شاهد جهش جدی و قابل ملاحظه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان هستیم.

فیروزفر،دانشگاه آزاد اسلامی زنجان را پیشرو و پیشگام  در ارائه خدمات الکترونیکی آموزشی در سطح کشور برشمرد.

در ادامه  رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان زنجان به بررسی علل و راه حل های گسست  معرفیتی نسل جدید و قدیم پرداخت و با یادآوری اینکه رقیب ما با مخاطب و جامعه هدف مورد نظر زبان مشترکی پیدا کرده است، گفت: ما برای فهم مخاطب خود در آموزش  عالی و آموزش و پرورش باید راهی بیابیم تا نیازهای او را درک کرده و به آنها پاسخ درست و مناسب بدهیم.

 حجت‌الاسلام مجید نقی‌لو ایجاد ارتباط با دانشجو و دانش آموزان را یکی از اساسی ترین مشکلات در زمینه انتقال مفاهیم فرهنگی دانست و ادامه داد: کاری که در دانشگاه آزاد اسلامی برای انتقال مفاهیم فرهنگی آغاز شده و تاکنون  موفق عمل کرده است.

نقی‌لو با اضافه کرد: مشکل ما فقط غرب زدگی نیست،  از طرفی دیگر تحجری نیز وجود دارد که حل آن نیازمند اراده ملی است.

وی تاکید کرد: تا غربزدگی و تحجر حاکم در جامعه حل نشود، گسست معرفتی بین نسل ها پابرجا خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087565

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =