خیران دانشگاه آزاد اسلامی شناسایی و ساماندهی می‌شوند

سرپرست اداره کل امور خیرین و توسعه وقف دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت ساماندهی خیران در استان‌ها تأکید کرد و راهکار شناسایی خیران متشکل از خیران بومی و ملی را ایجاد شورایی واحد دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ ساماندهی موقوفات و استفاده بهینه از ظرفیت نیروی خیران در نخستین نشست خیران دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بررسی شد.

سرپرست اداره کل امور خیرین و توسعه وقف دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نهادی انقلابی است و انقلاب نیاز به حمایت‌های مردمی دارد و نقش‌آفرینی مردم موجب سرافرازی انقلاب خواهد شد.

فرشته حشمتیان افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی نقش مردم کاملاً مشهود بوده و این دانشگاه برای پیشرفت بیشتر نیاز به وجود خیران دارد؛ چراکه کار خیران هم کاری الهی و دلی است.

وی دلیل ایجاد اداره کل خیرین در دانشگاه آزاد اسلامی را ضرورت ساماندهی خیران در استان‌ها، شناسایی خیران با هدف ایجاد کارگروه‌های تخصصی و اینکه هرکس به اندازه بضاعت خود فعالیت داشته باشد، عنوان کرد.

حشمتیان راهکار شناسایی خیران متشکل از خیران بومی و ملی را ایجاد شورایی واحد دانست و استفاده بهینه از موقوفات و ایجاد اعتماد برای خیران، ساماندهی موقوفات و استفاده بهینه از ظرفیت نیروی خیران را از دیگر اهداف اصلی ایجاد اداره کل خیرین در دانشگاه آزاد اسلامی ذکر کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز هم با بیان گوشه‌ای از موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج درباره رنکینگ بالا و موفقیت در امور دانش‌بنیان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی محصول خیران است و نخستین خیّر واحد کرج مرحوم شنتیاییبود.

محمدحسن برهانی‌فر با توضیح برخی اقدامات انجام‌شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج عنوان کرد: فعالیت‌های صورت‌گرفته درباره خیران که از اردیبهشت سال جاری آغاز شده است در سه بخش مهارت‌آموزی، مرکز رشد و شتاب‌دهی و بخش تجاری‌سازی محصولات بوده که وجود خیران در کنار فعالیت‌های دانش‌بنیانی می‌تواند کمک بزرگی به تولیدات صنایع داخلی داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز افزود: با ایجاد بانک اطلاعاتی خیران و ایجاد شورای مشورتی مسیر راه بسیار هموارتر شد و برای اینکه از کمک‌های مردمی بیشتری استفاده شود، شماره حساب خیران نیز افتتاح و به سازمان مرکزی ارسال و جلسات از حالت مشورتی به حالت خیربین تبدیل شد.

در ادامه هریک از اعضای جلسه به بیان نظر و دیدگاه‌های خود پرداخته و پیشنهادهایی برای انسجام جلسات ارائه کردند.

 این نشست با حضور جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی و تعدادی از خیران در سالن شورای واحد کرج با هدف ساماندهی موقوفات و استفاده بهینه از ظرفیت نیروی خیران برگزار شد.

انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶

کد خبر: 1087590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =