اتفاقات عجیب و غریب در تمرین سایپا/ جلالی اولین گزینه برای هدایت نساجی/ قطر، نخستین گزینه AFC برای میزبانی لیگ قهرمانان

با بسته خبری فوتبال ایران با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار فوتبال داخلی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال داخلی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

قطر، نخستین گزینه AFC برای میزبانی لیگ قهرمانان

ویروس کرونا باعث شد تا لیگ قهرمانان آسیا در سال قبل برای نخستین بار با شکل و شمایل جدیدی برگزار شود.
فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا به خاطر کرونا به صورت متمرکز و به میزبانی قطر برگزار شد تا جاییکه دیگر خبری از بازی های رفت و برگشت در مرحله حذفی نبود و تکلیف تیم های صعود کننده تنها با یک بازی آن هم به میزبانی قطر مشخص شد.
 
AFC قصد دارد باتوجه به ادامه کرونا لیگ قهرمانان آسیا را باز هم به صورت فشرده و به میزبانی یک کشور برگزار کند.
طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا فصل جدید مرحله گروهی لیگ قهرمانان از ۱۴ تا ۳۰ آوریل (۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.

هنوز میزبان این بازی ها مشخص نشده است اما رسانه های قطری مدعی شدند که این کشور گزینه نخست برای میزبانی این بازی ها است.
الرای نوشت: قطر با توجه به امکانات و شرایط ویژه ای که دارد و البته میزبانی موفقیت آمیز در دور قبل، گزینه نخست و اصلی میزبانی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2021 است. اقدامات خاص قطر در دور قبل و میزبانی بسیار موفقیت آمیزی که داشت ستایش همه را به دنبال داشت و به همین خاطر شانس اصلی میزبانی این رقابت بزرگ در سال جاری است.
 پیش از این هم عربستان سعودی از آمادگی خود برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا خبر داد این  درحالی است که هنوز AFC تصمیم نهایی خود را در این زمینه اعلام نکرده است اما به نظر می رسد که میزبان غرب آسیا از بین این دو کشور انتخاب خواهد شد.

زامهران: بالاخره نوار بد شانسی های ما به پایان می‌رسد

فرزاد زامهران پس از تساوی یک بر یک این تیم مقابل ماشین‌سازی تبریز گفت: بازی بسیار خوبی بود هر چند که ما ابتدا با یک گل زودهنگام غافلگیر شدیم اما با تلاش بی‌امان بچه‌ها به گل تساوی در همان نیمه اول رسیدیم تا بازنده به رختکن نرویم.

او افزود: در نیمه‌دوم خلق موقعیت‌های زیادی داشتیم که هر کدام از آنها برای پیروزی یک تیم در یک بازی کافی بود اما متاسفانه بدشانسی دست‌بردار ما نبود و نتوانستیم علیرغم موقعیت‌های زیادی که ایجاد شد گل برتری را بزنیم.

مهاجم نساجی که در این بازی از دقیقه75 به میدان رفت، تصریح کرد: به دلیل مصدومیت و کمردردی که داشتم این بازی کمتر بازی کردم اما باز هم شرمنده هواداران عزیز نساجی شدیم چراکه از این بازی فقط برد می‌خواستیم و توپ‌های ما به تور ننشست.

وی با عذرخواهی از هواداران تیمش تاکید کرد: حق تماشاگران ما این نیست که تیم در اینجای جدول باشد و ما واقعا شرمنده هستیم. فشار روانی زیاد این روزها روی گلزنی تیم ما تاثیرگذار شده و شاید بخشی از دست رفتن موقعیتهای ما به این موضوع بازمی‌گردد اما قول می‌دهم که این شرایط به زودی عوض خواهد شد.

زامهران گفت: ما از این پس فقط دنبال جمع کردن امتیازات تا نیم فصل هستیم و اطمینان دارم روزهای تلخ ما تمام خواهد شد و دوباره هواداران را شاد خواهیم کرد. هر انتقاد و هر اعتراضی روی چشم بازیکنان جای دارد چون نساجی یک باشگاه باقدمت و متعلق به هواداران عزیزش است.

اخراج مربیان جوان لیگ

ساعاتی پیش مشخص شد که وحید فاضلی نیز از مسند هدایت نساجی کنار گذاشته است. اگرچه دو روایت مختلف برای جدایی او وجود دارد و باشگاه از واژه «استعفا» و کادرفنی از کلمه «اخراج» سخن می‌گویند اما شواهد نشان می‌دهد که مدیران باشگاه تمایل چندانی به ادامه کار نداشتند و به فاضلی نیز گفته بودند که در صورت عدم کسب 3 امتیاز برابر ماشین سازی، او دیگر سرمربی تیم نخواهد بود و وی نیز پس از سوت پایان، با بازیکنان خداحافظی کرد و از استادیوم وطنی خارج شد.
 او با شاگردانش خداحافظی کرد و از استادیوم وطنی خارج شد تا سومین مربی اخراجی بیستمین دوره لیگ برتر ایران باشد. پیش از او علیرضا منصوریان (تراکتور) و وحید بیاتلو (ماشین سازی) توسط یک مدیر اخراج شدند و جای خود را به مسعود شجاعی و سعید اخباری دادند. نقطه اشتراک این سه کنار گذاشتن، شاید در کم تجربگی دو نفر از این مربیان باشد؛ وحید بیاتلو که فقط در نود ارومیه مربیگری کرده بود و وحید فاضلی نیز دستیار محمود فکری در نساجی بود.
 آن ها مربیانی بودند که هرگز به عنوان بازیکنی معروف در سطح لیگ ایران حضور نداشتند و در واقع می‌توان گفت که از بدنه فوتبال نبودند و پس از دوره جوانی، به عنوان مربی خود را مطرح کردند و اتفاقا به سطح اول فوتبال ایران رسیدند. در ابتدای فصل تماشای دست پخت آن ها در تبریز و قائمشهر، برای بسیاری جذاب بود اما ماشین سازی کار را با باخت های متوالی استارت زد و نساجی هم باوجود شروع خوب، افت کرد و به یک قدمی منطقه سقوط رسید.

البته که از حضور این دو نمی‌توان به این نتیجه قطعی رسید که مربیان خارج از بدنه فوتبال امکان موفقیت در لیگ را ندارند اما دستکم اولین تجربه آن ها در سطح فوتبال فوتبال ایران، به هیچ وجه موفقیت آمیز نبود و شاید همین موضوع سبب شود تا مدیران باشگاه ها با احتیاط به سراغ مربیان تازه بروند.

واکنش مدیر عامل پیکان به شکست مقابل سپاهان

تیم فوتبال پیکان تهران با وجود عملکرد خوبی که مقابل سپاهان در هفته یازدهم لیگ برتر داشت، با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

بعد از این باخت اکبر محمدی مدیرعامل باشگاه پیکان پیامی را خطاب اعضای تیمش صادر کرد.

محمدی در این پیام آورده است: "تعقیب تا آخر و رسیدن به یک مقصد مشخص ماموریت مشترک همه ما است که یادگیری از شکست می‌تواند زمینه ساز بهبود کیفیت حرکت مان باشد. بی تردید بدون جنگیدن هدفمند با چالش ها موفقیتی تحقق نمی‌یابد. از شکست مقابل تراکتور تا بازی امروز آنچه مارا متمایز می‌کند، پیشرفت ما و حرکت به سمت جلو است. همه برای یک تیم."

گفتنی است؛ پیکان با وجود شکست مقابل سپاهان با ۱۶ امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی قرار گرفته است.

توقف گلزنی شاگردان قلعه نویی مقابل آلمینیوم

تیم گل گهر سیرجان در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر میهمان آلومینیوم در اراک بود. این تیم که در هفته های اخیر نتایج خوبی کسب نکرده بود، به دنبال دشت سه امتیاز و بازگشت جمع مدعیان در تقابل با نماینده اراک بود.
 شاگردان قلعه نویی با اتکا به خط حمله قدرتمند خود که در تمامی بازی ها موفق به گلزنی شده، شانس بالایی برای خود در این دیدار قائل بودند اما اسیر برنامه های تیم میزبان شده و برای اولین بار در این فصل از گلزنی بازماندند.
 با داشتن گادوین منشا در خط حمله و حضور هافبک های طراح و گلزنی چون احمد زنده روح و سعید صادقی، در 9 بازی اخیر لیگ بیستم، تیمی نبود که موفق به بسته نگاه داشتن دروازه اش مقابل گل گهر شود و سیرجانی ها با بهره بردن از این مزیت به دنبال کسب برد مقابل آلومینیوم بودند.

شاگردان خطیبی در این دیدار اما به خوبی تمامی راه های گلزنی را به روی گل گهری ها بستند تا در روزی که آقای گل لیگ فرصت چندانی برای گلزنی و بیشتر کردن تعداد گل هایش نداشت، بازی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان برسد.

جلالی اولین گزینه برای هدایت نساجی

تساوی مقابل ماشین سازی، به منزله پایان همکاری با وحید فاضلی بود و حالا جستجوها و مذاکرات برای انتخاب جانشین او آغاز شده است.
 به نظر می‌رسد مجید جلالی سرمربی باسابقه فوتبال ایران جدی ترین گزینه ای است که مدیران باشگاه مازنی برای آینده باشگاه خود در نظر دارند و مذاکراتی هم در این زمینه صورت گرفته است.
 مجید جلالی در لیگ هجدهم هدایت نساجی مازندران را برعهده داشت. او فصل گذشته سرمربی گل گهر بود و مانع از سقوط این تیم به لیگ یک شد. وی تاکنون هدایت ۱۸ تیم را برعهده داشته و شاید نساجی نوزدهمین دوره مربیگری جلالی را رقم بزند.

اتفاقات عجیب و غریب در تمرین سایپا

در شرایطی که سرمربی سایپا بنابر روش همیشگی و بعد از جلسه آنالیز، تمرین را برنامه ریزی کرده و در حال صحبت با دستیارانش برای اجرای آن بود، ناگهان با حضور مدیرعامل سایپا مواجه شد که با لباس رسمی ، بارانی و شلوار و کفش ورنی در وسط زمین به بازی در دروازه‌های کوچک مشغول بود.
 این کار عجیب از سوی مدیرعامل سایپا، مهرداد سراجی که البته به تازگی خود را نامزد عضویت در هیات رییسه فدراسیون فوتبال کرده، با واکنش سریع ابراهیم صادقی سرمربی سایپا مواجه شد. صادقی که اصولا شخصیت آرامی دارد و سعی دارد با مسائل کنار بیاید، ناگهان از دیدن این اتفاق کم نظیر در دوران بازیگری و مربیگری‌اش به شدت عصبانی شد و نزد مدیرعامل و همراهانش رفت و از آنها خواست تا زمین را ترک کنند.این واکنش اما با تعجب مدیرعامل سایپا همراه شد اما حرف صادقی یک کلام بود و او بابت این حضور ناگهانی در محوطه چمن که محدوده سرمربی است  و اخلال در کار تمرین، به شدت از کار مدیرعامل تیمش عصبانی شده و از او خواست به سرعت زمین را ترک کنند. اتفاقی که از سوی سراجی اجابت و تبدیل به گلایه شدید او از سرپرست تیم شد.
 پیروزی امروز سایپا مقابل ذوب آهن آن هم با وجود دریافت گل روی یک پنالتی در لحظات پایانی بازی و برگردان عجیب آن از طرف یکی از جوانان سایپا در شرایطی اتفاق افتاد که خشم ناشی از این ماجرا و تبعات آن همراه با ابراهیم صادقی و بازیکنان سایپا بود و آنها امروز برای سرمربی تیم‌شان بازی کردند تا این سه امتیاز حساس را از ذوب آهن بگیرد. ذوب آهنی که خود شرایطی خاص مثل سایپا داشت و بازیکنانش تا ثانیه های پایانی با تمام وجود برای تساوی و حتی پیروزی تلاش می‌کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =