نزول دوچرخه سواری ایران/ برگزاری بازی‌های نهایی لیگ تکواندو از اسفند ماه/ کمیل قاسمی و حسن رحیمی تمریناتشان را شروع کردند

با بسته خبری منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

برگزاری بازی‌های نهایی لیگ تکواندو از اسفند ماه

مسابقات مرحله نخست دو گروه لیگ برتر تکواندو (جام خلیج فارس) برگزار و طبق اعلام قبلی سازمان لیگ، فینال این دوره هفته اول اسفندماه برگزار خواهد شد.
بر همین اساس تیم اول گروه الف (شهرداری ورامین) با تیم دوم گروه ب (فرمانیه) مبارزه می‌کند. تیم اول گروه ب (لوازم خانگی کن) نیز با تیم دوم گروه الف (مس کرمان) دیدار خواهد کرد.
 در نهایت دو تیم برنده این دو دیدار برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف یکدیگر می‌روند.

نزول دوچرخه سواری ایران

اتحادیه جهانی دوچرخه سواری گروه بندی فدراسیون های ملی را برای آغاز فعالیت ها در سال 2021 اعلام کرد.
 
دوچرخه سواری ایران در این گروه بندی در گروه چهار که آخرین گروه است قرار گرفته است.

دوچرخه سواری ایران که سالها  یکی از مدعیان در آسیا بوده  است اینکه بخواهد هم ردیف با کشورهایی چون کامبوج  و میانمار  و مالدیو در یک گروه قراربگیرد اتفاق خوشایندی نیست.
 
دوچرخه سواری ایران در سال های اخیر نتوانسته  نتایج چشم گیری در مسابقات مهم بگیرد و حضور کم رنگ در مسابقات بین المللی داشته است که به نظر می رسد این مسائل و البته اتفاقاتی که در  زمینه دوپینگ برای ایران در اواخر رخ داده در قرار گرفتن ایران در گروه چهار تاثیر گذار بوده باشد.

با تعیین تکلیف انتخابات فدراسیون، رییس جدید هر کسی که باشد باید تحولی در دوچرخه سواری ایران ایجاد کند  به گونه ای که شاهد پیشرفت این رشته باشیم.
 
گروه بندی کشورهایی آسیا در سایت اتحادیه جهانی دوچرخه سواری به شرح زیر است:
*گروه یک
هنگ کنگ - ژاپن - امارات
*گروه دو
بحرین - چین تایپه- قزاقستان - ماکائو - قطر - سنگاپور-چین
*گروه سه
بنگلادش - برونئی - هند - اندونزی - کویت - مالزی - عمان - کره جنوبی - عربستان - تایلند - ازبکستان - مغولستان
*گروه چهار
افغانستان - کامبوج - کره شمالی - عراق - ایران - میانمار- اردن - قرقزیستان - مالدیو - لبنان - نپال - پاکستان - فلسطین - فیلیپین - سریلانکا - سوریه - تاجیکستان - ترکمنستان - ویتنام - یمن - تیمور شرقی - لائوس  

هفته نخست لیگ وزنه‌برداری جوانان

در دسته ۹۶ کیلوگرم این مسابقات حسین بیرانوند از باشگاه مس رفسنجان با رکورد ۱۴۵ یک ضرب،  ۱۸۰ دوضرب و مجموع ۳۲۵ کیلوگرم در رده نخست قرار گرفت، سپهر مردانی از باشگاه مناطق نفت خیز جنوب با رکورد ۱۴۲ یک ضرب، ۱۶۲ دوضرب و مجموع ۳۰۴ کیلوگرم دوم شد و امین انگوتی از باشگاه نیروی زمینی با رکورد ۱۳۰ یک ضرب، ۱۶۰ دوضرب و مجموع ۲۹۰ کیلوگرم مقام سوم را به خود اختصاص داد.
 
همچنین در دسته ۱۰۲ کیلوگرم، مسعود ممیوند از باشگاه عقاب با رکورد ۱۴۵ یک ضرب،  ۱۶۸ دوضرب و مجموع ۳۱۳ کیلوگرم به قهرمانی رسید و محمدجواد حصایی با رکورد ۱۳۴ یک ضرب، ۱۵۴ دوضرب و مجموع ۲۸۸ کیلوگرم و آریا پایدار با رکورد ۱۲۵ یک‌ضرب، ۱۶۳ دوضرب و مجموع ۲۸۸ کیلوگرم هر دو از باشگاه مناطق نفت خیز جنوب به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
 
در دسته ۱۰۹ کیلوگرم نیز ابوالفضل خاکپور از باشگاه عقاب با رکورد ۱۴۵ یک ضرب، ۱۷۵ دوضرب و مجموع ۳۲۰ کیلوگرم، طاها طلوعی از باشگاه نیروی زمینی با رکورد ۱۳۷ یک ضرب،  ۱۶۹ دوضرب و مجموع ۳۰۶ کیلوگرم و علیرضا جباری از باشگاه عقاب با رکورد ۱۴۱ یک ضرب، ۱۶۴ دوضرب و مجموع ۳۰۵ کیلوگرم به ترتیب عناوین اول تا سوم را به اختصاص دادند.

همچنین در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم این مسابقات، علیرضا زندی از باشگاه مس رفسنجان با رکورد ۱۶۱ یک ضرب، ۲۰۹ دوضرب و مجموع ۳۷۰ کیلوگرم به قهرمانی رسید، علیرضا اسفندیاری از باشگاه مناطق نفت خیز جنوب با رکورد ۱۶۰ یک ضرب، ۱۹۴ دوضرب و مجموع ۳۵۴ کیلوگرم در رده دوم جای گرفت و فرید فتاحی از باشگاه نیروی زمینی با رکورد ۱۵۲ یک‌ضرب، ۱۸۴ دوضرب و مجموع ۳۳۶ کیلوگرم عنوان سوم را کسب کرد.
 
در بخش تیمی نیز باشگاه عقاب با ۷۵۱ امتیاز، باشگاه مس رفسنجان با ۷۴۲ امتیاز، باشگاه مناطق نفتخیز جنوب با ۷۰۹ امتیاز و باشگاه نیروی زمینی با ۶۷۸ امتیاز به ترتیب عنوان های اول تا چهارم را به دست آوردند.

پیروزی سخت اکسون در هفته هفتم

یک دیدار از هفته هفتم گروه الف رقابت‌های لیگ‌برتر بسکتبال مردان ایران برگزار شد که اکسون تهران برنده این بازی شد.
 
در جریان این بازی نزدیک تیم‌های اکسون تهران و رعد پدافند هوایی مشهد به مصاف یکدیگر رفتند این مسابقات با نتیجه ۶۱ - ۵۸ و اختلاف سه امتیازی، به سود اکسون پایان یافت.
 
نتایج چهار کوارتر این بازی به شرح زیر رقم‌ خورد:

کوارتر اول: ۱۰ - ۱۹ اکسون
کوارتر دوم: ۱۴ - ۱۰ رعد
کوارتر سوم: ۱۴ - ۱۹ اکسون
کوارتر چهارم: ۲۰ - ۱۳ رعد
عدنان دورقی با کسب ۱۹ امتیاز، ۵ ریباند، ۶ پاس گل، ۸ توپ ربایی و تاثیرگذاری ۲۴ برای رعد ستاره زمین شد، اما نتوانست مانع باخت هم تیمی‌های خود شود.

زوران ورکیچ نیز با کسب ۱۷ امتیاز، ۲ ریباند، یک پاس گل و تاثیرگذاری ۱۹ ستاره تیم اکسون تهران بود.

اکسونی‌ها با این پیروزی پنجمین برد خود در این فصل از لیگ را جشن گرفته و ‌رتبه چهارم جدول را حفظ کردند. شاگردان البرز آبکناری، فردا نیز به مصاف دیگر تیم مشهد یعنی آویژه صنعت پارسا می‌روند.

مهربان: در رقابت های بین المللی شرکت خواهیم کرد

ابراهیم مهربان در مورد تمریناتی که آزادکاران تاکنون پشت سر گذاشته‌اند، اظهار داشت: از اردوی اول و تا اینجا اردوی دوم تیم ملی راضی هستیم. برنامه اردوهای بعدی به فراخور نزدیکی به مسابقات گزینشی و آسیایی  تغییر می‌کند.
 
وی در مورد اینکه چرا تیم ملی با وجود حضور آمریکایی‌ها در تورنمنت بین المللی فرانسه در این رقابت‌ها شرکت نکرده است، خاطرنشان کرد: حتما به دنبال حضور در تورنمنت بین اللملی خواهیم بود. کادرفنی بر اساس برنامه ریزی‌های متاثر از شرایط کشتی گیران و هدف گذاری‌هایی که دارد  به جمع بندی می‌رسد که در کدام تورنمنت بین المللی شرکت کند چرا که نیاز است کشتی گیران‌مان روی تشک مسابقات بروند.
 مربی تیم ملی آزاد در خصوص مسابقات گزینشی پیش‌رو، تصریح کرد: با توجه به نفوذ ازبک‌ها و میزبانی قزاق‌ها مسابقات سختی در پیش است، هرچند مشکلی با قزاق‌ها در آن سه وزن نداریم چون در دو وزن آنها سهمیه گرفتند و در 97 کیلوگرم هم خیلی مشکلی نمی‌توانند برای ما ایجاد کنند اما قزاق‌ها از تمام نفوذ خود استفاده می‌کنند و تفاوتی در اوزان مختلف نیست. امیدوارم بتوانیم در همان مسابقات گزینشی اول سهمیه کامل را بگیریم و بعد هم مسابقات قهرمانی آسیا را داریم که یک میدان خیلی مهم به لحاظ تدارکاتی قبل از المپیک برای‌مان خواهد بود.

مهربان ادامه داد: طبیعتا از بین کسانی که در مسابقات گذشته و آخرین انتخابی و مسابقات لیگ خودشان را نشان داده‌اند، یک تیم را به مسابقات آسیایی اعزام می‌کنیم. هدف ما کسب سه سهمیه باقی‌مانده و حضور قدرتمندانه در المپیک است.
 
مربی تیم ملی کشتی در خصوص وضعیت آمادگی علیرضا کریمی مدعی وزن 97 کیلوگرم گفت: او روی تشک آمده، باید تمریناتش را دنبال کند تا به شرایط ایده‌آل برسد.

واکنش رئیس فدراسیون چوگان به اتهامات وارده به این فدراسیون

ابراهیم نوزایی رئیس فدراسیون چوگان در خصوص ابهامات مالی این فدراسیون در مجمع سالیانه گفت: بازرس، گزارش مالی فدراسیون را بررسی کرد و مشکلی از این بابت وجود نداشت. تنها ایرادی که گرفته شد مربوط به باشگاه شهدا بود.

او در باره اینکه چرا به باشگاه شهدا ایراد گرفته شده و گزارش سالیانه تایید نشد، توضیح داد: باشگاه شهدا با اینکه زیر نظر فدراسیون است در گذشته بحث های مالی و حسابداری آن جدا بوده است. در مجمع ایراد گرفته شد که نباید حسابرسی باشگاه شهدا جدا انجام گیرد و حتما باید زیر نظر خزانه دار و فدراسیون باشد.  بنابراین در جلسه مجمع قرار بر این شد که از این به بعد حسابرسی باشگاه شهدا هم زیر  نظر فدراسیون و خزانه دار صورت گیرد.

نوزایی ادامه داد: مقرر شد حسابرس به فدراسیون آمده و حسابرسی را انجام دهد و هیچ مشکلی وجود ندارد چرا که همه اسناد موجود است. همچنین به ما وقت داده شد که تاپایان سال بحث حسابرسی را انجام دهیم.

رئیس فدراسیون چوگان در پایان گفت: در کل مشکل خاصی نبود و این مجمع مانند مجامع دیگر فدراسیون ها برگزار شد. رئیس مجمع آقای علینژاد بود و اکثر اعضا حضور داشتند. همچنین هئیت های  استانی ما به دلیل کرونا به صورت وبینار در جلسه شرکت کردند.
 
در حالی مجمع عمومی سالیانه فدراسیون چوگان در ۲۴ دی برگزار شد که این فدراسیون نتوانست تایید گزارش های مالی سال گذشته خود را از وزارت ورزش کسب کند.

در این مجمع مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان و ابراهیم نوزایی، رییس فدراسیون چوگان حضور داشتند و از خبرنگاران هم دعوتی برای حضور در مجمع به عمل نیامده بود.

کمیل قاسمی و حسن رحیمی تمریناتشان را شروع کردند

کمیل قاسمی قهرمان و نایب قهرمان المپیک و دارنده مدال نقره رقابت های جهانی کشتی آزاد این روزها تمرینات خود را از سر گرفته و ظاهرا پس از مدت ها دوری از میادین قصد حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۱ را دارد.
 
قاسمی که با کاهش وزن و تمرینات کشتی به لحاظ بدنی در فرم ایده آلی قرار گرفته، درباره برنامه های آینده خود گفت: به هر صورت کشتی در خون من است و همیشه کشتی گرفتن را دوست دارم.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در المپیک آماده می شود یا خیر، گفت: باید ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و چقدر شرایط مهیاست. اگر نیاز باشد ممکن است هر اتفاقی بیفتد.

همچنین حسن رحیمی قهرمان و نایب قهرمان سبک وزن کشتی آزاد جهان و عنوان دار المپیک درباره وضعیت کمیل قاسمی هم تیمی سابقش اظهار کرد: چند روز پیش با کمیل تمرین کردیم و وقتی انرژی و انگیزه ای را که داشت دیدم، گفتم او همچنان شانس کسب مدال در میادین بزرگ را دارد. برای همین پیشنهاد دادم بار دیگر خود برای حضور در رقابت های پیش رو از جمله المپیک ۲۰۲۱ توکیو آماده کند و او نیز بدش نیامد اما باید ببینیم در آینده این ابراز علاقه تا چه اندازه اجرایی خواهد شد.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا خودش نیز دوست دارد برای بازی های المپیک کشتی بگیرد یا خیر، گفت: وقتی انگیزه و انرژی کمیل را دیدم من هم بسیار روحیه گرفتم و برای کشتی گرفتن و مسابقه دادن با انگیزه شدم اما باید دید در آینده چه اتفاقی رخ می دهد و شرایط چگونه است، ان شاالله شاهد خبرهای خوبی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =