جزئیات برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

مسئول ستاد مرکزی آموزش مجازی دانشگاه آزاد ضمن اعلام جزییات و زمان برگزاری امتحانات در نیمسال اول سال تحصیلی، درباره شیوه محاسبه نمره امتحانات پایان ترم توضیح داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ جواد علمایی  درباره زمان برگزاری امتحانات نیمسال اول ۱۳۹۹-۱۴۰۰ اظهار کرد: امتحانات دانشجویان قبل از ورودی ۹۹ از ۴ بهمن و نودانشجویان از ۱۸ بهمن آغاز می‌شود.

امتحانات دانشجویان دکتری شفاهی_مجازی است

مسئول ستاد مرکزی آموزش مجازی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه امتحانات به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود، افزود: امتحانات دانشجویان به صورت کتبی-مجازی برگزار خواهد شد اما امتحانات دانشجویان دکتری به صورت مجازی-شفاهی بوده و ضبط می‌شود.

اختصاص ۱۰ تا ۱۳ نمره به فعالیت‌های کلاسی میان ترم

وی درباره میزان نمره میان ترم و پایان ترم نیز توضیح داد و گفت: با توجه به رویکرد فعالیت محور در آموزش مجازی قسمت عمده‌ای از نمره باید به فعالیت‌های مستمر دانشجو در طول نیمسال تحصیلی اختصاص یابد و به این ترتیب ۱۰ تا ۱۳ نمره به آزمونک ها، تکالیف و تمرین‌ها و … در طول ترم اختصاص یافته و ۷ الی ۱۰ نمره به امتحانات پایان ترم تعلق دارد.

علمایی در ادامه تاکید کرد که شرکت در آزمون پایانی برای دانشجویان الزامی است و در صورت عدم شرکت در این آزمون وضعیت درس وی حذف آموزشی (غیبت) ثبت خواهد شد.

امتحانات دروس عملی کتبی_مجازی و یا حضوری برگزار می‌شود

مسئول ستاد مرکزی آموزش مجازی دانشگاه آزاد همچنین درباره نحوه برگزاری امتحانات دروس عملی نیز توضیح داد و گفت: در صورتی که لازم باشد برای دروس عملی آزمون کتبی برگزار شود، این آزمون مانند دروس نظری باید به صورت برخط باشد. در دروس عملی که آزمون عملی نیاز باشد، امتحان مورد نظر باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با حضور گروه‌های ۵ تا ۷ نفره برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: درباره دروس تربیت بدنی نیز اعم از عمومی و تخصصی؛ بخش نظری این دروس به‌صورت مجازی برگزار و ارزیابی پایان نیمسال نیز به صورت مجازی انجام می‌شود.

ترم گذشته زیرساخت‌های دانشگاه آزاد مشکل نداشت

علمایی همچنین درباره اختلالات فنی پیش آمده حین برگزاری امتحان در ترم گذشته گفت: زیرساخت‌های ما مشکل نداشت، بیشتر بحث قطعی اینترنت بود.

برگزاری امتحان در 2 سامانه داخلی دانشگاه

مسئول ستاد مرکزی آموزش مجازی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه با اضافه شدن یک سامانه آموزش مجازی، سعی کردیم بار ترافیکی سرورها را کاهش دهیم، گفت: در حال حاضر دو سامانه «دان» و «وادانا» به عنوان سامانه‌های اصلی آموزش مجازی در نظر گرفته و به استادان هم اعلام کردیم که برای امتحانات نیز از همین بستر می‌توانند استفاده کنند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه امیدواریم مشکلی در امتحانات مجازی پیش نیاید، گفت: اگر دانشجویان با مشکلی مواجه شدند، تمهیداتی اندیشیده خواهد شد.

علمایی درباره امتحان مجدد از دانشجویانی که در ترم گذشته نمرات پایینی کسب کرده اند گفت: دانشجویان کاردانی و کارشناسی که نمرات کمتر از ۱۲ و در دوره‌های تحصیلات تکمیلی نمره کمتر از ۱۴ کسب کرده باشند، می‌توانند یک بار تا سقف ۳ درس (حداکثر ۶ واحد) هم در پایان این ترم و هم در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مازاد بر واحدهای انتخابی و بدون پرداخت شهریه در امتحانات پایان نیمسال شرکت کرده و نمره خود را جبران کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1087628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =