استادان معارف رتبه‌بندی می‌شوند

معاون آموزشی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: براساس تجربه، وجود استادان مغرض و معاند بسیار کم و حتی نزدیک به صفر است. اما سایر استادان در حلقه‌های متفاوت قابل دسته بندی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عیسی‌زاده در جلسه با مدیریت هم اندیشی و دانش افزایی استادان گفت: خلاقیت و فکری که همکاران هم‌اندیشی بکار می‌گیرند فرصت مغتنمی برای مجموعه است و رویکرد تربیت دینی در تراز انقلاب در همه قسمت‌های معاونت متناسب با نوع مأموریت جاری است و نیاز به تأمل دارد، این شعار از استاد بالادستی گرفته شده است مثل اسلامی شدن دانشگاه‌ها که معتقدیم دغدغه رعایت مبانی اسلام، زمینه ساز اسلامی شدن دانشگاه است.

معاون آموزشی نهاد ادامه داد: سازمان وقتی به موفقیت می‌رسد که برای خود چشم‌اندازی داشته باشد و برای امور، نگاه‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشد چرا که وصول به اهداف کوتاه مدت، برای پرداخت به اهداف بعدی انگیزه بخش است.

وی در ادامه افزود: مجموعه هم‌اندیشی سرچشمه است چرا که شما با استادانی مواجه هستید که تربیت نسل آینده را عهده دار هستند لذا طبقه بندی و رتبه بندی استادان در راستای این هدف است.

عیسی‌زاده گفت: براساس تجربه، وجود استادان مغرض و معاند بسیار کم و حتی نزدیک به صفر است. اما سایر استادان در حلقه‌های متفاوت قابل دسته بندی هستند که شناسایی و توجه هرچه دقیق‌تر به این رتبه بندی استادان، بسیار راهگشا است و باید روی راهبردهایی که به آن رسیده‌ایم مصر بوده و دنبال شیوه‌های تحقق آن‌ها باشیم، مثل برقراری ارتباط استادان دانشگاه با مبادی اجرایی در هر شهر و استان که هم اندیشی می‌تواند این حلقه وصل باشد.

معاون آموزشی نهاد اظهار کرد: میدان گسترده و کار وسیع است اما نگاه ما به دوستان افرادی است توانمند و خلاق که به فکر اجرای کارها بوسیله شیوه‌های نو و جدید هستند.

وی افزود: افتادن در دام روزمرگی برای هر مجموعه‌ای آسیب است و برای مجموعه هم‌اندیشی این آسیب جدی‌تری است. انتظار من از همکاران مدیریت این است که به نیروها به عنوان افرادی متفکر و خلاق نگاه شود نه فقط سپردن کارهای روزمره و اجرای آن‌ها. مدیریت هم‌اندیشی به قدری باید چابک باشد که بتواند در بزنگاه‌ها واکنش سریع انجام دهد و کارهای آن بروز و ظهور داشته باشد. ستاد همیشه باید از صف چابک‌تر باشد و برای صف ایجاد انگیزه کند و در صورت غفلت، تلنگر به صف وارد کند.

 عیسی‌زاده در آخر با اشاره به نقش برجسته استادان معارف گفت: استادان معارف بخاطر روحانی بودن و انتصاب مستقیم به نظام و انقلاب که با انگیزه تربیت دینی به وجود آمده است دارای نقش بسیار برجسته هستند لذا آسیب شناسی این مجموعه بسیار مهم است. اینکه مشخص شود استادان معارف با چه مسائلی روبه رو هستند؟ و بعد از شناسایی آسیب‌ها برای آنها برنامه ریزی شود. در این بحث باید نگاه تفکیکی و تخصصی به استادان معارف داشت. به این معنی که طرح بحث‌های عام در اولویت نیست بلکه توجه خاص و نقطه‌ای و برگزاری کارگاه برای این امور به صورت ویژه است و باید برای ارتقا قریب ۱۲۰۰ نفر هیئت علمی و حدود هفت هزار نفر استاد حق التدریسی معارف و ایجاد تحول در این قشر برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =