استقرار کارگاه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سایت شرکت گهرزمین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با تأکید بر اینکه تأسیس کارگاه دانشگاه در جوار صنعت از برنامه‌های مدنظر مدیران دانشگاه آزاد است، از آمادگی برای استقرار کارگاه در سایت شرکت گهرزمین طی ۶ ماه آینده خبر داد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدرضا خضری‌پور معاون اداری و پشتیبانی شرکت سنگ آهن گهرزمین در حاشیه بازدید از کارگاه مهندسی معکوس دانشگاه آزاد اسلامی با علی یعقوبی‌پور رئیس دانشگاه آزاد واحد سیرجان دیدار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در این نشست با اطمینان‌بخشی از توانایی دانشگاه آزاد واحد سیرجان برای ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به صنعت گفت: هدف ما قرار گرفتن در جایگاه نخست دانشگاه نوآور در زمینه صنعت فولاد و صنایع وابسته در شهرستان است.

نقش مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت در تقویت آموزش در صنعت

یعقوبی‌پور با اشاره به نقش مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه آزاد اسلامی در تقویت آموزش در صنعت عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نخستین سازمان در سیرجان است که از وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی و مرکز مهارت‌های آموزشی و تعلیماتی مجوز دوره‌های ایمنی را اخذ کرده است.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های ایمنی به شرکت نظم‌آوران، ظرفیت دانشگاه را بیش از این دانست و افزود: همانطور که در محیط دانشگاه آزاد یک ساختمان بسیار خوب و مجهز برای شرکت نظم‌آوران و یک دفتر برای کارمندان این شرکت اختصاص دادیم، می‌توانیم مشابه این امکانات را در اختیار سایر شرکت‌هایی که آموزش خود را به ما بسپارند، قرار دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان یادآور شد: این‌گونه شرکت‌ها بر عملکرد ما نظارت مستقیم دارند و اگر ضعف یا ایرادی در روند کار وجود داشته باشد، در کوتاه‌ترین زمان آن را برطرف می‌کنیم، چراکه جز با رفع نقاط ضعف نمی‌توان به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کرد.

یعقوبی‌پور با یادآوری سفر دکتر طهرانچی به سیرجان خاطرنشان کرد: در این سفر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درخواست کردم مجوزی بدهد تا ۴۰ درصد از سرفصل‌های دروس را متناسب با نیازهای منطقه تغییر دهیم، با این شیوه دانشجویانی تربیت می‌شوند که در آینده مورد نیاز منطقه باشند. در حقیقت هدف ما گام برداشتن در راستای تحقق تبدیل دانشگاه آزاد سیرجان به اولین دانشگاه نوآور شهرستان است.

تأسیس کارگاه دانشگاه در جوار صنعت

وی با تأکید بر اینکه تأسیس کارگاه دانشگاه در جوار صنعت از برنامه‌های مدنظر مدیران دانشگاه آزاد است، از آمادگی برای استقرار کارگاه در سایت شرکت گهرزمین طی ۶ ماه آینده خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان همچنین با اشاره به طرح پویش (کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی) تشریح کرد: در این طرح ۳۰ تا ۴۵ درصد از سرفصل‌ها به صورت کاربردی ارائه شده و این اقدام با نیازسنجی رشته‌های مورد نظر از طریق نظرات متخصصان صنعت انجام خواهد شد.

یعقوبی‌پور تأکید کرد: در این طرح برای دانش‌آموزان درس کارآموزی تعریف شده، به نحوی که هر دانشجو در هر ترم ۸۰ ساعت کارآموزی در معدن را خواهد گذراند که جمع این مدت در زمان فارغ‌التحصیلی مساوی با ۲۴۰ است.

وی با توصیف این طرح به عنوان بانک اطلاعاتی در اختیار معدن و صنعت چنین توضیح داد: این بانک اطلاعاتی به معدن کمک می‌کند تا در آینده براساس نیاز، نیروهای لازم و نخبه را جذب کند. مضاف بر اینکه این طرح موجب می‌شود دانشجو در کنار تحصیل، کسب تجربه کرده و از این تجربه در شغل آینده خود استفاده کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در ادامه با اشاره به بخش سوم پیشنهاد معاون اداری شرکت گهرزمین مبنی بر اختصاص فرصت مطالعاتی در معدن برای استادان دانشگاه از موافقت خود با این طرح خبر داد و چنین طرحی را در مشتاق شدن دانشجویان به امور صنعتی و معدنی نافذ دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =