بایدن باید راه ترامپ را در مذاکره با کره شمالی ادامه دهد

رئیس جمهور کره جنوبی مدعی است که ترامپ در مذاکره با کره شمالی دستاوردهایی داشت که دولت آتی واشنگتن نباید آنها را نادیده بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از رویترز، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی می گوید «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا باید راه دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور را مبنی بر مذاکره با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ادامه دهد.

مون که پیشنهاد میانجیگری بین واشنگتن-پیونگ یانگ را مطرح کرده، می گوید در اولین فرصت تلاش خواهد کرد تا کره شمالی را به اولویت سیاست خارجی بایدن تبدیل و وی را به پیروی از توافق اولیه ای که در نشست سنگاپور میان ترامپ و کیم حاصل شد؛ ترغیب کند.

مون در این باره گفت: تحلیف دولت بایدن نقطه تحولی برای آغاز دوباره مذاکرات آمریکا-کره شمالی و همچنین کره جنوبی-کره شمالی آن هم با پشتوانه دستاوردهای دولت ترامپ خواهد بود. چنانچه به بیانیه نشست سنگاپور استناد و اقدامات ملموسی اتخاذ کنیم، سرعت مذاکره افزایش خواهد یافت.

اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی در حالی ایراد شد که دیدارهای دوجانبه ترامپ و کیم به رغم شکستن یخ رابطه، عملا دستاورد ملموسی نداشت و در نهایت، واشنگتن به عدم جدیت در پیشبرد مذاکره متهم شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =