تشکل‌های غیرفعال دانشگاه آزاد اسلامی لغو امتیاز می‌شوند/ ثبت اطلاعات تشکل‌ها در سامانه امتداد

سرپرست اداره‌کل تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکل‌های غیرفعال شناسایی و لغو امتیاز می شوند و باید صورت‌جلسه هیئت نظارت اعلام و به تشکل‌ها ابلاغ شود که مجوز فعالیت نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد روزبهانی سرپرست اداره کل تشکل های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی اظهارکرد: توجه به اقطاب اثر گذار فرهنگی یکی از مهم ترین تحولات معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود. تشکل های دانشجویی از اقطاب فرهنگی اثر گذار است که برای ارتقای فعالیت آن ها، آیین نامه ارتقا فعالیت های تشکل های دانشجویی تبیین شده است.

وی افزود: نقش معاونان فرهنگی و دانشجویی در این آیین نامه با عضویت در هیئت تشکل ها جدی تر شده است. همچنین باتوجه به این که گروه های دیگر دانشجویی در دانشگاه مورد توجه معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدها قرار گرفته اند، تشکل های دانشجویی نیز در این آیین نامه مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

روزبهانی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور و شیوع کرونا، زیر ساختی برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات تشکل های دانشجویی تهیه شده است و سامانه ای برای جمع آوری و دستیابی به اطلاعات تشکل ها و در دسترس قرار گرفته است. 

سرپرست اداره کل تشکل های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: تاکنون ۱۳۲ تشکل دانشجویی و ۶۰ تشکل استادی در این سامانه ثبت شده است و ۲۳ تشکل هنوز ثبت نشده اند.

روزبهانی با اشاره به فعالیت دو نوع تشکل فعال و غیرفعال در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکل های فعال از تابستان سال گذشته انتخابات برگزار کرده اند؛ تشکل های غیر فعال تشکل هایی هستند که مجوز فعالیت به آن ها داده شد اما بازه زمانی انتخابات آن ها بسیار طولانی شده است.

وی با بیان این که تشکل های غیر فعال شناسایی و لغو امتیاز می شوند، افزود: باید صورت جلسه هیئت نظارت اعلام و به تشکل ها ابلاغ شود که مجوز فعالیت نخواهد داشت. تشکل های فعال وظیفه دارند که هرچه زودتر انتخابات برگزار کنند.

روز بهانی در پایان با اشاره به سامانه امتداد خاطرنشان کرد: سامانه امتداد به عنوان یک سامانه مادر است که تمام اطلاعات تشکل ها باید در آن ثبت شود؛ تشکل های دانشجویی می توانند بدون هیچ گونه منعی و با رعایت پروتکل های بهداشتی انتخابات را برگزار کنند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1087685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =