کرونا اردوی تیم ملی شمشیربازی را تعطیل کرد/ بنا: معیار ورود به المپیک انتخابی است/ زمان برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات لیگ تکواندو بانوان مشخص شد

با بسته خبری منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود.در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

کرونا اردوی تیم ملی شمشیربازی را تعطیل کرد

اردوی تیم ملی شمشیربازی در اسلحه اپه قرار بود از روز گذشته آغاز شود اما ین اردو لغو شد. علت لغو اردو ابتلای سرمربی تیم ملی اپه به ویروس کرونا است.
در تست PCR که از اعضای تیم گرفته شد، مشخص شد علی یعقوبیان سرمربی اپه به کرونا مبتلا است از این رو فعلا این اردو لغو شده است.

تیم اپه مسابقات زون آسیا را پیش رو دارد و قرار است در این مسابقات تکلیف سهمیه المپیک مشخص و این مرحله از اردو قرار بود در اصفهان برگزار شود.

مرحله نخست لیگ برتر  شمشیربازی نیز که قرار بود ۳۰ دی برگزار شود، یک هفته به تعویف افتاد و هفته اول بهمن آغاز می‌شود.

بنا: معیار ورود به المپیک انتخابی است

محمد بنا را همه به عنوان مربی‌ای می‌شناسند که همیشه انتخاب‌هایش با سبک و سیاق خودش بوده و خیلی به تعاریف و الگوهای مختلف فدراسیون‌ها درخصوص فرآیند انتخاب ملی‌پوشان پایبند نبوده است.  البته زمانی که اتحادیه جهانی مُصر به برگزاری مسابقات جهانی صربستان بود، محمد بنا انتخابی تیم ملی را به صورت کاملا محدود در هر ۱۰ وزن در روز ۱۵ آبان برگزار کرد.
بنا در این باره گفت: مطمئن باشید که هیچ کشتی‌گیری بدون انتخابی به المپیک نمی‌رود. حتی آنهایی هم که سهمیه گرفتند و در ادامه می‌گیرند نه به طور گسترده، اما مثلا مسابقات لهستان می‌تواند ملاک تصمیم‌گیری و انتخاب‌شان باشد. در زمان خودش با دبیر و سوریان صحبت می‌کنیم و امکان دارد مسابقاتی هم قرار باشد برای انتخاب نفرات بگذارند.
 وی در مورد اردوهای تیم ملی نیز تاکید کرد: تا فروردین‌ماه و اعزام به مسابقات گزینشی و قهرمانی آسیا، ۷ مرحله اردو داریم. بعد هم تا المپیک ۶ مرحله اردو را پشت سر خواهیم گذاشت. پیش از گزینشی، مسابقات اوکراین و پس از گزینشی هم دو جام وهبی امره و لهستان را پیش‌رو داریم.

زمان برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات لیگ تکواندو بانوان مشخص شد

شانزدهمین دوره مسابقات لیگ تکواندو بانوان "جام کوثر" قرار است با حضور پنج تیم‌ فتح صدر البرز، رهنما تجارت آراز، لوازم خانگیکن، دانشگاه آزاد اسلامی، هیأت تکواندو استان سیستان و بلوچستان طی روزهای پنجشنبه و جمعه، دوم و سوم بهمن ماه در سالن مسابقات فدراسیون تکواندو برگزار شود.
 بر همین اساس، روز سه‌شنبه، ۳۰ دی ماه تست PCR از اعضا و بازیکنان تیم‌ها گرفته می‌شود و روز چهارشنبه، یکم بهمن ماه وزن‌کشی بازیکنان خواهد بود.
در رقابتهای سال گذشته لیگ بانوان تیم‌های فتح صدر البرز و لوازم خانگی کن مشترکا به مقام نخست دست یافته بودند.

شکست سیچوان در شب درخشش حدادی

در راند سی و یک لیگ حرفه ای چین تیم سیچوان که حامد حدادی بازیکن تیم ملی ایران را در ترکیب دارد با نتیجه نزدیک ۱۰۹ بر ۱۰۷ از حریفش جیلین شکست خورد.

حدادی ۳۲ دقیقه در میدان حضور داشت و ۲۵ امتیاز، ۱۳ ریباند و ۶ پاس منجر به گل را ثبت و دبل دبل کرد.

سیچوان با ۱۴ پیروزی و ۱۵ شکست در حال حاضر در رده یازدهم cba قرار دارد.

باقری: شانس حضور در المپیک توکیو را خواهیم داشت

حسین باقری در خصوص وضعیت تمریناتش برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: از نظر رکوردی اوضاع خوبی دارم. در مسابقات آزاد و همینطور لیگ شرکت کردم که در مسابقات آزاد دوم شدم و در دو هفته لیگ عنوان قهرمانی را کسب کردم.

وی افزود: زمانی که به خاطر کرونا در اردوهای ملی وقفه افتاد من بدنسازی کار کردم و تمرینات تیراندازی کمتری داشتم اما با توجه به تمرینات بدنسازی نتیجه خوبی گرفتم. چیزی که ما در حال حاضر نیاز داریم مسابقه است که در داخل کشور راه افتاده و ما در آن شرکت کرده‌ایم اما موضوعی که باقی می‌ماند مسابقات خارج از کشور است که معلوم نیست برگزار شود یا خیر.

ملی‌پوش تفنگ ایران درباره تاثیر برگزاری مسابقات لیگ و آزاد در رکورد تیراندازان عنوان کرد: اینکه مسابقات برگزار شد بسیار خوب است و همین تاثیر خود را در رکوردها خواهد گذاشت.
باقری درباره اینکه مشکل فشنگ سالهاست برای تیراندازان مطرح شده آیا در این شرایط این موضوع ورزشکاران را آزار نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: من خفیف کار نمی‌کنم اما شنیده‌ام فدراسیون مقداری فشنگ تهیه کرده و اوضاع کمی بهتر شده است اما اگر این فشنگ‌ها تمام شود باز هم مشکلات باقی می‌ماند.
 ملی‌پوش تفنگ ایران در باره اینکه چقدر به کسب سهمیه و حضور در بازی‌های توکیو امیدوار است، تصریح کرد: یک شانس دیگر برای کسب سهمیه داریم و آن مسابقات هند است اما هنوز مشخص نیست آیا این مسابقات برگزار می شود یا خیر و آیا ما می‌توانیم در این رقابت حضور داشته باشیم؟ باید ببینیم شرایط چطور پیش می‌رود. اگر به مسابقات هند اعزام شویم برای کسب سهمیه هم شانس خواهیم داشت.

برای کسب خوش رنگ ترین مدال می‌جنگیم

مسعود ظهرابی در خصوص واگذاری امتیاز میزبانی رقابت های قهرمانی جوانان آسیا از ایران به بحرین اظهار داشت: ایران برای برگزاری مسابقات آمادگی کامل داشت و همچون گذشته و حتی بهتر از ادوار گذاشته هم می توانست میزبانی شایسته ای از مسابقات داشته باشد.
 وی با اشاره به تلاش های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در راستای حفظ این میزبانی در این شیراز، افزود: در مورد گرفتن میزبانی مهمترین علت شرایط کرونا در ایران بود. البته همیشه کشورهای عربی در تلاش هستند که ایران را وارد مسایل حاشیه ای کنند. با این حال، تمام رایزنی های لازم و تمام تلاش ها و کارهایی که باید انجام می شد، صورت گرفت که جای تقدیر و تشکر دارد.
 ظهرابی با تاکید بر تلاش های مدیریت فعلی فدراسیون هندبال در این خصوص نیز گفت: در مدت زمان حضور علیرضا پاکدل در فدراسیون زحمات فراوانی صورت گرفته و واقعاً از تمام پتانسیل هندبال استفاده شده و برای میزبانی هم در کنگره جهانی قول ۱۰۰درصد داده شده بود، اما شرایط کرونا برنامه ریزی ها را بهم زد.

روستوک همچنان صدر نشین

چند روز قبل خبر رسید بهنام یخچالی ستاره ایرانی تیم بسکتبال روستوک در دقایق ابتدایی بازی با برابر کرشیم‌نایت دچار آسیب‌دیدگی شد و از بازی بیرون رفت. در روزهای اخیر هم اخباری به صورت پراکنده درباره پیچیدگی مچ پای لژیونر ایرانی روستوک منتشر شده و برخی از دوری ۱۰ روزه او از میادین خبر دادند. با این حال هنوز مشخص نیست بهنام یخچالی دقیقا چقدر دور از میادین خواهد بود.

تیم روستوک در غیاب این بازیکن ایرانی که در یکی از ستاره های تیمش در این فصل بوندی لیگای دوی بسکتبال آلمان بوده، به مصاف توبینگن رفت و ۸۳ و ۷۹ برابر این تیم به برتری رسید.

روستوک با این پیروزی با ۱۱ برد از ۱۴ بازی و ۲۲ امتیاز صدر جدول را حفظ کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =