مسیر ساماندهی دانشگاه‌ها باید از استانی به منطقه‌ای اصلاح شود

رئیس هیئ ت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حال حاضر ساماندهی دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم به صورت استانی انجام می‌شود و باید این مسیر اصلاح و به صورت منطقه‌ای انجام شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، جلسه ۲۶۱ هیأت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد رئیس این هیئت به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. دستور اول جلسه به بررسی معیارهای هم‌ترازی دانشگاه‌ها در جذب وزارت علوم و بهداشت اختصاص داشت.

محمدعلی کی نژاد گفت: هدف از هم‌ترازی دانشگاه‌ها در کشور، بررسی معتبر بودن یا نبودن دانشگاه‌ها نیست.

وی با بیان اینکه متقاضیان دارای وضعیت علمی مناسب بعد از جذب در دانشگاه‌ها نیز عملکرد خوبی داشته‌اند، گفت: در موضوع هم‌ترازی دانشگاه‌ها باید به صورت شفاف عمل شود و نیاز است که یک جدول به صورت رشته به رشته برای این موضوع و به صورت موقت برای حفظ حقوق مردم تنظیم شود.

کی‌نژاد در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: اعلام نیاز جذب اعم از بورسیه، جذب جدید، نقل و انتقال به وسیله هیئت اجرایی جذب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ادغام و ساماندهی دانشگاه‌ها بر اساس آمایش آموزش عالی انجام می‌شود، ادامه داد: تأکید داریم که فراخوان امسال نیز باید بر اساس آمایش انجام شود و ضرورت دارد که گزارش آن توسط وزارت علوم به هیئت عالی جذب ارائه شود.

رئیس هیأت عالی جذب بر لزوم اعلام نیاز هیئت‌های مرکزی جذب بر اساس آمایش آموزش عالی تأکید کرد و افزود: در حال حاضر ساماندهی دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم به صورت استانی انجام می‌شود و باید این مسیر اصلاح و به صورت منطقه‌ای انجام شود.

کی‌نژاد با اشاره به کاهش دانشجو و استاد رشته کشاورزی تأکید کرد: با وجود چندین دانشگاه معتبر و دارای سابقه طولانی در حوزه کشاورزی در کشور، ضرورت دارد این دانشگاه‌ها حمایت و تقویت شوند.

در ادامه جواد محمدی دبیر هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با بیان اینکه در مصوبه آمایش آموزش عالی بر مأموریت گرایی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تأکید شده است، افزود: ضرورت دارد مأموریت گرایی دانشگاه‌ها بر اساس نیازهای منطقه تعیین شود و همچنین ستاد نقشه جامع علمی کشور این مصوبه را به دانشگاه‌ها ابلاغ و پیگیری کند.

انتهای بام/

کد خبر: 1087701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =