اهداف اثرگذار اولویت فعالیت‌های فرهنگی باشد/ تقویت اهداف فرهنگی از طریق اساتید، تشکل‌ها و خانواده دانشجویان

دومین نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای مراکز استان و واحدهای مستقل دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر جهان‌بین برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ دومین نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای مراکز استان و واحدهای مستقل دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست دکتر فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی و با حضور دکتر محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر جهان‌بین در ابتدای این نشست با تسلیت ایام فاطمیه و بزرگداشت شآن و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س)، به تبیین مؤلفه‌های کلیدی و مدل کاری معاونت فرهنگی و دانشجویی پرداخت و گفت: مدل این معاونت، «مدیریت فرهنگی با تحقق، تثبیت و ارتقای مولفه‌های کلیدی از طریق اهداف اثرگذار به صورت برنامه‌ریزی یکپارچه توزیع شده» است و در این مدل ۵ قطب اثرگذار از جمله تشکل‌ها، بسیج، کانون‌ها، اساتید و خانواده تعیین شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: معاونان فرهنگی و ‌دانشجویی واحدهای دانشگاهی باید اولویت‌های خود را براساس اهداف اثرگذار انتخاب کنند. به عنوان نمونه؛ برای رفع سه معضل اجتماعی اعتیاد، بیکاری و طلاق، ایجاد اشتغال اولویت است، چرا که اشتغال منجر به رفع بیکاری شده و جوانی که مشغول کار باشد، کمتر به سمت اعتیاد سوق پیدا کرده و بخش اعظمی از طلاق‌هایی که به دلیل مسائل اقتصادی و اجتماعی صورت می‌گیرد، رفع خواهد شد. بنابراین با این الگو، اهداف اثرگذار باید اولویت فعالیت‌های فرهنگی باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هدف نهایی انقلاب اسلامی، تحقق تمدن نوین اسلامی است، خاطرنشان کرد: مراحل تحقق تمدن نوین اسلامی را می‌توان در ۵ مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی خلاصه کرد. به این ترتیب، انقلاب اسلامی منجر به خلع ید از نظام طاغوت و بسط ید برای ولی الهی شده و نظام اسلامی نیز هندسه کلی دولت اسلامی را مشخص می‌کند. دولت اسلامی هم با ایجاد ساختارها، نرم‌افزارها و کارگزارهای اسلامی، شرایط ایجاد جامعه اسلامی را مهیا می‌کند تا در نهایت با تکثیر الگوی اسلامی از طریق جامعه اسلامی، تمدن نوین اسلامی محقق شود.

دکتر جهان‌بین ادامه داد: وظیفه مدیران فرهنگی، توجه ویژه به موضوعات اعتقادی قائل به آموختگی دین و سیاست، توجه به عقلانیت، افزایش اعتماد به نفس جوانان، ایجاد بینش تمدنی، نگاه بلند و آرمانی و چارچوب‌بندی است و باید این اهداف را در قالب، محتوا و قطب از طریق اساتید، تشکل‌ها و خانواده تقویت کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1087708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =