نخستین مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی در واحد کرمان راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، جزئیاتی از گشایش نخستین مرکز خدماتی ـ آزمایشگاهی و کارگاهی ـ تحقیقاتی براساس شیوه‌نامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی در استان کرمان را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ علیرضا منظری توکلی با اشاره به گشایش نخستین مرکز خدماتی آزمایشگاهی و کارگاهی تحقیقاتی براساس شیوه‌نامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی در استان کرمان اظهار کرد: در راستای اجرای راهبردهای ۴ و ۱۱ سند دانشگاه آزاد اسلامی و سیاست‌های کلان دانشگاه در حوزه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و با هدف تسهیل دسترسی و مدیریت بهینه منابع آزمایشگاهی و افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید حداقل یک مرکز آزمایشگاهی و کارگاهی متمرکز ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا نخستین مرکز خدماتی ـ آزمایشگاهی و کارگاهی ـ تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در استان کرمان با حضور دکتر طهرانچی گشایش یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، هدف از راه‌اندازی مرکز خدماتی ـ آزمایشگاهی و کارگاهی ـ تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی را استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و ظرفیت‌های ساختاری و تجهیزاتی دانشگاه در پاسخگویی به نیازهای جامعه، صنعت و دولت  در راستای توسعه پایدار و رفع چالش‌های کشور عنوان کرد.

منظری توکلی بیان کرد: مشارکت بخش خصوصی با اولویت اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه در راستای منافع جمعی و حذف هزینه‌های اضافه آزمایشگاهی و کارگاهی بسیار مؤثر است.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، تجهیزات مرکز خدماتی ـ آزمایشگاهی و کارگاهی ـ تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی را در زمینه‌های تخصصی کروماتوگرافی و آنالیز عنصری منحصربه‌فرد عنوان کرد و به آنا گفت: یکی از راه‌های مدیریت بهینه منابع دانشگاه و افزایش درآمدزایی غیرشهریه‌ای مشارکت اعضای هیئت علمی به‌عنوان بخش خصوصی، حذف هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری، استانداردسازی، کالیبراسیون تجهیزات  و توسعه سهم بازار دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فعالیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی است.

وی بیان کرد: اخذ مجوزهای استانداردهای ملی و بین‌المللی برای آزمایشگاه‌های مرکزی هر استان ضروری و جزء الزامات اساسی است.

منظری توکلی، بخشنامه‌ها و پیگیری‌های اخیر مراکز تحقیقاتی و شبکه آزمایشگاهی سازمان مرکزی را در راستای ساماندهی وضعیت آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های واحدهای دانشگاهی بسیار مناسب توصیف کرد و افزود: امیدوارم این شبکه آزمایشگاهی به‌عنوان یک مرکز آزمایشگاهی قدرتمند در جنوب شرق کشور بخش بزرگی از نیاز صنعت را مرتفع کند.

وی تبیین کرد: اقدام استان کرمان به‌عنوان نخستین استانی که آزمایشگاه‌های آموزشی را از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی/ کاربردی جدا کرده و دستگاه‌های پیشرفته و درآمدزا را به‌صورت مأموریت‌گرا و تخصصی  در مرکز آزمایشگاهی کاربردی قرار داده  در راستای استفاده حداکثری از امکانات مؤثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، برقراری ارتباط منسجم و سازمان‌یافته بین صنایع و دانشگاه‌ها را یکی از نیازهای اساسی کشور به‌منظور تحقق شعار جهش تولید دانست و ادامه داد: امیدواریم این مرکز با اشتراک‌گذاری دستگاه‌ها و ارائه خدمات آزمایشگاهی بتواند در راستای حمایت از توسعه کمّی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی و تولید علم و تکنولوژی در کشور  خدمات متنوعی را به اعضای هیئت علمی، دانشجویان، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع  ارائه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =