شیوه‌نامه اجرایی آزمون جامع دوره دکتری تخصصی در نیمسال اول ابلاغ شد

«شیوه‌نامه اجرایی آزمون جامع دوره دکتری تخصصی(غیرپزشکی) در نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399» ابلاغ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ «شیوه‌نامه اجرایی آزمون جامع دوره دکتری تخصصی(غیرپزشکی) در نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399» از سوی جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ شد.

این شیوه‌نامه به منظور بهبود کیفیت اجرای ارزیابی جامع دوره دکتری تخصصی و جلوگیری از تضییع حقوق دانشجویان و در راستای حفظ کیفیت برگزاری آزمون با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا و در راستای حفظ سلامتی دانشجویان دوره دکتری تخصصی ابلاغ شده است.

در این شیوه‌نامه آمده است: بخش کتبی (طرح سؤال) آزمون جامع در تمامی رشته ها، منطقه ای بوده و برگزاری آن به صورت حضوری است. ضرورت دارد کمیته برگزاری آزمون جامع با محوریت استان معین در هر منطقه تشکیل شود تا هماهنگی لازم در زمینه برنامه ریزی و برگزاری را به عمل آورند. ارزیابی کتبی در واحد مرکز استان یا سایر واحدهای استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور تعداد مراجعان حداکثر 30 نفر در هر محل متناسب با امکانات واحدهای دانشگاهی در هر مقطع زمانی صبح و بعدازظهر برگزار شود. در مناطق قرمز و نارنجی، ارزیابی کتبی در تمام رشته‌ها می‌تواند به صورت غیرحضوری(با استفاده از سامانه اعلام شده از سوی مرکز فناوری دانشگاه) برگزار شود.

براساس بندهای این شیوه‌نامه؛ دانشجویانی که با توجه به وضعیت شهر محل تحصیل آنها ملزم به شرکت در آزمون جامع به صورت حضوری هستند، می توانند نزدیک ترین واحد دانشگاهی به محل سکونت خود را به عنوان محل برگزاری آزمون کتبی ارزیابی جامع انتخاب کرده و مراتب را به واحد دانشگاهی مبدأ اعلام کنند. واحدهای دانشگاهی مبدأ و مقصد ضرورت دارد که هماهنگی لازم را به عمل آورند. واحدهای مقصد باید ضمن تنظیم صورتجلسه و تهیه رونوشت از پاسخنامه ها، در اسرع وقت نسبت به ارسال اصل پاسخنامه ها به واحدهای دانشگاهی مبدأ اقدام کنند.

در بخش پایانی این شیوه نامه آمده است: بخش شفاهی آزمون جامع به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه «دان» یا دیگر سامانه های آموزشی واحدهای دانشگاهی برگزار می شود. در این خصوص ذخیره فایل بخش شفاهی ارزیابی جامع ضروری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =