پلنگ سیاه باز هم در یادگار استارت زد/ شاگردان فکری صدر جدول را پس گرفتند

در چارچوب هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر، ورزشگاه یادگار امام میزبان درکلاسیکر ایرانی بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)-علیرضا بابک؛ در چارچوب هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر، ورزشگاه یادگار امام میزبان درکلاسیکر ایرانی بود. در این بازی آبی ها حاکم مطلق میدان بودند و توانستند با ۳ گل میزبان مدعی خود را از پیش بردارند.

استقلال

۱. محمود فکری به علت مصدومیت دو بازیکن اصلی خود مجبور به تغییر سیستم شد و البته دست به کار شجاعانه ای زد. او با ارائه آرایش ۳-۳-۴ و استفاده از هر ۳ مهاجم خود نشان داد که برای کسب پیروزی به میدان آمده است.

۲. دو عامل مهم باعث شد تا آبی ها در روز پر فروغ خود به برتری برسند:

پرس ۶ ثانیه:

تاکتیکی که پپ گواردیولا مبدع آن بوده است و در سیستم ۳-۳-۴ خود از آن استفاده می کند. پرس ۶ ثانیه اگر به درستی اجرا شود، مانع خستگی بازیکنان می شود. چرا که در این نوع پرس تمام بازیکنان به یک میزان درگیر می شوند. در پرس ۶ ثانیه هر بازیکن فقط ۶ ثانیه زمان دارد تا به بازیکن حریف که صاحب توپ است هجوم ببرد و او را وادار به اشتباه کند.

قطع توپ های بالا همراه با استفاده از موج دوم حملات:

نکته دیگری که تفاوت آبی ها را با هفته گذشته نشان داد، همین مسئله بود. استقلالی ها در این ۱۰ هفته هرگز نتوانستند از موج دوم حملات خود استفاده کنند و با ضد حملات خطرناک رقبایشان رو به رو می شدند. اما نقطه عطف این بازی برای آبی ها روی گل سوم بود.
داریوش ابتدا با یک تکل موفق، قطع توپ را انجام داد و پس از تسلط کامل روی توپ با ارسال یک پاس دقیق برای قایدی موج دوم حمله را ترتیب داد تا نهایتا دیاباته دومین گل خود در این بازی را به ثمر برساند.

۳. هزینه هایی که پرداخت شد

تنها گلی که آبی ها در این مسابقه دریافت کردند روی غفلت بازیکنان در انجام عمل پرسینگ بود که البته زمان به آن ها کمک خواهد کرد تا این نقیصه را نیز برطرف کنند.

۴. محمود فکری در این بازی تعویض های درستی انجام داد و البته بدشانس بود که یکی از بازیکنان تعویضی اش مصدوم شد.

تراکتور

۱. اولین اشتباه مسعود شجاعی در این بازی، حضور خودش در ترکیب اصلی بود. این عامل باعث شد تا او نتواند روند کارهای تاکتیکی تیمش را به خوبی زیر نظر بگیرد.

۲. تراکتور ۹۰ دقیقه زیر پرس سنگین آبی ها بود و مسعود شجاعی نتوانست تیمش را از زیر این فشار خارج کند.

کلام پایانی

استقلال در این بازی نه روی اشتباهات حریف بلکه روی تغییرات مثبتی که کادر فنی اش در شیوه بازی و طراحی سیستم اعمال کرده بود، پیروز میدان شد و محمود فکری سرانجام توانست یکی از دوئل های بزرگش را با پیروزی پشت سر بگذارد تا آن ها بتوانند به تنهایی در صدر جدول رقابت ها قرار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =