مسابقات بین‌المللی تنیس جوانان از ۴ بهمن ماه در کیش/ بحران تیم ولادیمیر آلکنو در لیگ روسیه/ دهمین برد پیاچنزا با ۹ امتیاز موسوی

با بسته خبری منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)-طاها کاردان؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

بحران تیم ولادیمیر آلکنو در لیگ روسیه
لیگ والیبال روسیه شب گذشته پیگیری شد که تیم زنیت‌کازان با هدایت ولادیمیر آلکنو در چارچوب هفته هجدهم میزبان دینامو مسکو بود.
زنیت کازان که هفته پیش صدر جدول را از دست داده بود، در سه ست متوالی این مسابقه با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۱۸ مغلوب شد و با ۳۷ امتیاز قبلی، در رتبه چهارم جدول قرار گرفت.
دینامو مسکو نیز با این پیروزی ۳۸ امتیازی شد و رتبه سوم را از آن خود کرد .سال ۲۰۲۱ برای ولادیمیر آلکنو و تیمش خوب نبوده و آن ها در هفته های اخیر در سراشیبی قرار گرفتند.
باید دید آلکنو که هدایت تیم ملی والیبال ایران را هم برعهده گرفته، چه راهکاری برای خروج تیمش از بحران دارد.

معاون سابق وزیر، نایب رییس فدراسیون والیبال شد
رئیس فدراسیون والیبال در حکمی فریبا محمدیان را به عنوان نایب رئیس بانوان منصوب کرد.
بعد از گذشت بیش از یک سال از فعالیت محمدرضا داورزنی به عنوان رییس فدراسیون والیبال در دوره جدید، بالاخره تکلیف نایب رییس بانوان این فدراسیون مشخص شد.
رییس فدراسیون والیبال امروز طی حکمی فریبا محمدیان را به عنوان نایب رئیس بانوان منصوب کرد. محمدیان که پیش از این به عضویت هیات رئیسه فدراسیون والیبال درآمده بود، معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان و ریاست فدراسیون اسکیت را در پرونده کاری خود دارد.
او درباره انتخابش به عنوان نایب‌رئیس بانوان فدراسیون والیبال گفت: از همکاران خوبم تشکر می‌کنم. همین طور از خانم شاددل قدردانی می‌کنم که در این مدت فعالت زیادی داشت و زحمات زیادی در این فضا کشید. چشم انداز و سیاست کلانی را فدراسیون طراحی کرده که رسیدن به قله‌های بین‌المللی والیبال است. همین یک چشم‌انداز کافی است تا به ما نشان دهد چقدر راه پر پیچ و خمی را داریم و باید تلاش کنیم این چشم‌انداز را محقق کنیم و در سالهای پیش رو شرایط خوبی را برای زنان رقم بزنیم.

آغاز مسابقات بین‌المللی تنیس جوانان از ۴ بهمن ماه در جزیره کیش
بنابر اعلام روابط عمومی فدراسیون تنیس، مسابقات بین‌المللی تنیس جوانان از ۴ لغایت ۱۲ بهمن ماه در مجموعه المپیک کیش برگزار می‌شود.
در حالی تنیسورها به مدت یک هفته با هم مسابقه می‌دهند که در بخش پسران تنیسورهایی از کشورهای فرانسه، رومانی، ایران، آمریکا ، ترکیه و چک و در بخش دختران نمایندگانی از کشورهای ایران، مالی، روسیه، ترکیه و لتونی حضور دارند. این مسابقات در دو بخش انفرادی و دو نفره دختران و پسران برگزار می‌شود.
در دوره گذشته این دوره از رقابت‌ها که به میزبانی جزیره کیش برگزار شد، در بخش پسران، نمایندگان اوکراین و فرانسه عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی را بدست آوردند و یونس طلاور و آرین اسماعیل‌پور فلاح عنوان سوم مشترک را کسب کردند.
در بخش دختران نیز مشکات الزهرا صفی و مهتا خانلو از ایران جایگاه اول و دوم را کسب کردند و ماندگار فرزامی دیگر نماینده ایران به همراه تنیسوری از مالی مقام سوم مشترک را به خود اختصاص دادند. مسابقات بین المللی تنیس جوانان از ۴ لغایت ۱۱ بهمن ماه در مجموعه المپیک کیش برگزار می‌شود. سرداوری این دوره از رقابت ها بر عهده مسیح صلاح داور نشان سفید کشورمان است.

دهمین برد پیاچنزا با ۹ امتیاز موسوی
تیم پیاچنزا با شکست پادووا در هفته نوزدهم سری A ایتالیا، تعداد بردهای خود در این فصل از رقابت‌ها را به عدد ۱۰ رساند.
دو تیم شب گذشته در چارچوب هفته نوزدهم سری A ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند و پیاچنزا که سید محمد موسوی ملی پوش ایرانی را در اختیار دارد، سه بر دو حریف خود را شکست داد.
یاران موسوی در ست‌های اول و دوم ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۱۷ مغلوب پادووا شدند اما در ست‌های سوم تا پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۸ بر ۲۶، ۲۵ بر ۱۶ و ۱۵ بر ۱۱ به پیروزی رسیدند تا با ۲۹ امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار گیرند.
موسوی ستاره ایرانی پیاچنزا در این مسابقه ۹ پوئن کسب کرد که شامل یک دفاع، ۶ حمله و دو سرویس بود. پادووا با پذیرش این شکست و کسب یک امتیاز این مسابقه، ۱۳ امتیازی شد و در حال حاضر در رده یازدهم قرار دارد.

علی‌نژاد: اولویت ورزش قهرمانی ما کشتی است
معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: با صدای بلند می‌گویم اولویت ورزش قهرمانی ما کشتی است.
مهدی علی‌نژاد در جلسه رونمایی از سند راهبردی کشتی گفت: در حال سپری کردن سال پایانی برنامه ششم هستیم و سال ۱۴۰۱ برنامه هفتم شروع می‌شود. ۳۰ سال است نگاه برنامه‌ای دنبال و در فدراسیون‌های ورزشی نیز برنامه‌های ۴ ساله پیاده می‌شود. اینکه فدراسیون کشتی برنامه ۸ ساله نوشته، اتفاق خوبی است و هدف‌گذاری نیز دقیق و درست است که نشان می‌دهد کار کارشناسی صورت گرفته است. این سند استانداردهای یک برنامه راهبردی را رعایت کرده است.
وی افزود: اگر چشم‌انداز و برنامه نداشته باشیم، به روزمرگی می‌افتیم و هیچ‌وقت نمی‌توان شما را سنجش کرد، چرا که نقشه راهی نیست که بدانیم آیا انحرافی بوده یا خیر. سازمانی که بخواهد کار رو به صورت روزمرگی جلو ببرد، به برنامه تن نمی‌دهد. نباید سند پس از زمانی فراموش و روی طاقچه گذاشته شود. خیلی برنامه‌ها در کشور نوشته شده، اما اجرایی نشده است. حتماً علیرضا دبیر و همکاران‌شان با عزمی که دارند، به این موارد توجه جدی دارند.
علی‌نژاد یادآور شد: فدراسیون کشتی وظیفه سنگینی در بحث  قهرمانی و حتی فرهنگی دارد. روزی قهرمان جهان و المپیک بودیم، اما امروز افت کردیم و این توانایی را داریم که به جایگاه سابق برسیم. دبیر درست می‌گوید که برند کشتی افت کرده است. رشته دیگری مثل فوتبال اقتصاد بهتری دارد، چون از برند بهتری در کشور بهره می‌برد. این برنامه به ارتقای برند کشتی کمک می‌کند و آثار اقتصادی برای کشتی‌گیران خواهد داشت.
وی ادامه داد: دبیر یک تنه ایستاد و لیگ را در این شرایط سخت برگزار کرد. امیدوارم کشتی به جایگاه شایسته‌ای که دارد، برسد. متناسب با این شرایط، این ساختار طراحی شده می‌تواند کشتی ایران را به اهداف خود برساند و شاید این برنامه ۸ ساله در پایان مدیریت ۴ ساله دبیر به بخش قابل توجهی از اهدافش برسد. فدراسیون کشتی انصافا یک فدراسیون پرکار است. وزارت ورزش در کنار فدراسیون کشتی است. با صدای بلند می‌گویم اولویت ورزش قهرمانی ما کشتی است. وقتی پرچم کشور بالا می‌رود و سرود ملی ما نواخته می‌شود و کشورهای قدرتمند پایین‌تر از ما می‌ایستند، کار بسیار بزرگی است.

جوان چینی ۲۰ ساله قهرمان مسابقات اسنوکر مسترز ۲۰۲۱ شد
شب گذشته فینال مسابقات مسترز ۲۰۲۱ بین دو اسنوکر باز چینی و اسکاتلندی برگزار شد؛ جان هیگینز  اسنوکرباز حرفه‌ای اهل اسکاتلند و یان بینگتائو چینی دو فینالیست این رقابت‌ها بودند که در آخر اسنوکر باز جوان چینی در سن ۲۰ سالگی موفق شد هیگینز باتجربه را با نتیجه ۱۰ بر ۸ شکست دهد و قهرمان این رقابت‌ها شود.
با این پیروزی، این اسنوکر باز چینی موفق شد ۲۵۰ هزار پوند به جیب بزند. همچنین هیگینز با نایب قهرمانی ۱۰۰ هزار پوند برنده شد.
اسنوکر باز چینی که شگفتی این مسابقات به شمار می‌رفت، موفق شد عنوان جوان‌ترین بازیکنانی که موفق شده در مسابقات مسترز قهرمان شود را کسب کند. او موفق شده بود در مرحله مقدماتی اسنوکر بازان مشهوری مانند رابرتسون را شکست دهد.
رونی اُ سالیوان که با داشتن هفت قهرمانی رکوردار مسابقات مسترز است در دورهای قبل  با نتیجه سنگین ۶ بر ۳ شکست خورد و از دور این مسابقات کنار رفت. شکست رونی مقابل هیگینز رخ داده بود.
جاد ترامپ نفر اول اسنوکر جهان و جک لیسوفسکی که به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند از این رقابت ها حذف شدند. همچنین مارک ویلیامز و سلبی در مرحله اول مسابقات شکست خوردند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. نیل رابرتسون مرد شماره دو رنکینگ جهان دیگر اسنوکر بازی بود که با نتیجه نزدیک شش بر پنج از حریفش در دور اول شکست خورد و در عین ناباوری حذف شد.
با این تفاسیر تمامی ستاره‌های اسنوکر و مدعیان حذف شده و موفق نشدند جزو چهار اسنوکر باز برتر این مسابقات قرار بگیرند. تور جهانی اسنوکر برای این رویداد از دستورالعمل‌های گسترده بهداشتی پیروی کرد.  همه بازیکنان دو روز قبل از اولین مسابقه خود آزمایش شده و پس از آزمون تا زمان دریافت نتیجه در قرنطینه قرار گرفتند.
مسابقات اسنوکر مسترز ۲۰۲۱ با حضور ۱۶ بازیکن برتر جهان دنبال شد.
مجموع جوایز این رقابت ها ۷۲۵ هزار پوند خواهد بود که نفر اول این رقابت‌ها ۲۵۰ هزارپوند به جیب زد. به دلیل شیوع کرونا این رقابت‌ها در مارشال آرنا و پشت درهای بسته کار خود را آغاز کرد.

درگذشت مربی اسبق تیم ملی والیبال
حسن منصوری، از پیشکسوتان والیبال آمل که در دوره حضور پارک، مربی کره ای در تیم ملی ایران به عنوان دستیار او فعالیت می کرد، در یکی، دو سال اخیر به دلیل ابتلا به سرطان با این بیماری دست و پنجه نرم می کرد.
این پیشکسوت والیبال که سابقه سرمربیگری تیم‌های ملی جوانان، امید و ساحلی و ریاست کمیته ساحلی والیبال ایران را نیز درکارنامه افتخارات دوران مربیگری خود داشت، امروز در سن ۶۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =