پنجمین دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن در بستر شاد برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: پنجمین دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن در بستر کانال‌های تخصصی شبکه شاد اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، علیرضا کاظمی درباره برگزاری پنجمین دوره آموزشی توانمند سازی مدیران مراکز دارالقرآن سراسر کشور افزود: این دوره با توجه به شرایط موجود کشور در زیست بوم جدید و شیوع بیماری کووید ۱۹ که امکان برگزاری فعالیت را به صورت حضوری محدود کرده است، به صورت مجازی برگزاری می شود و همراه با برنامه های متنوع از لحاظ محتوایی و اثر بخشی خواهد بود.

وی ادامه داد: این دوره به صورت فشرده و کوتاه مدت در سه روز متوالی از  ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه سال جاری صبح و بعداز ظهر به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نحوه اجرای این دوره با استفاده از برنامه های زنده (لایو) در بستر فضای مجازی با محوریت شبکه ملی آموزش دانش آموزان (شاد) و پخش در کانال های تخصصی آن است.

کاظمی گفت: دوره ضمن خدمت با همکاری مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: محتوای این دوره شامل سواد رسانه ای و لزوم استفاده و بهره مندی بیشتر از فضای مجازی در برنامه های مراکزدارالقرآن در زیست بوم جدید، تبیین چشم انداز، اهداف و برنامه های مراکز دارالقرآن، شیوه های جذب و نگاهداشت دانش آموزان در مراکز دارالقرآن، شیوه های جذب خیرین قرآنی برای ساخت دارالقرآن ها، معرفی خیرین دارالقرآن ساز و مراکز دارالقرآن خیرساز با همکاری جامعه خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و نحوه ایجاد هم افزایی بین دستگاه های همسو با دارالقرآن ها خواهد بود.

کاظمی یادآور شد: در این دوره امکان زیارت مجازی از بارگاه ملکوتی امام رئوف آقا علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) نیز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و آستان قدس رضوی فراهم شده است.

وی ادامه داد: در این دوره سعی کرده ایم از اساتید مجرب و کشوری در حوزه های مختلف استفاده کنیم و افتتاحیه و اختتامیه این مراسم با حضور مقامات کشوری و قرآنی کشور برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: از ابتکارات مهم پنجمین دوره آموزشی توانمند سازی مدیران مراکز دارالقرآن سراسر کشور، معرفی رابطین و کانال تخصصی مراکز دارالقرآن الکریم و همچنین رونمایی از تمبر و کتاب های سطح ۳ و ۴ مراکز دارالقرآن الکریم خواهد بود.

وی در خاتمه تصریح کرد: همچنین در این دوره زمینه پرسش و پاسخ مدیران دارالقرآن ها از اساتید به صورت مجازی فراهم شده است. شیوه های اقدام موثر و اثربخش در فضای مجازی را با هم پیگیری کنیم و در نهایت گواهی ضمن خدمت پایان دوره و همچنین هدایای ویژه قرآنی به مدیران دارالقرآن ها اهدا خواهد شد.

گفتنی است مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش پیشتر درباره  راه‌اندازی دارالقرآن‌ها در فضای مجازی گفته بود: ۷۵۰ مرکز قرآنی در مناطق آموزش و پرورش به صورت مجازی و با تولید محتوای متمرکز از طریق کانال شاد در حال برگزاری است که آموزش های دارالقرآن ها مکمل آموزش معلمان است که به صورت داوطلبانه است.

علاقه‌مندان به آموزه‌های بیشتر قرآنی می‌توانند با گذراندن دوره های تخصصی آموزشی دارالقرآن ها را طی و گواهینامه دریافت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =