برگزاری گفتمان فاطمی در مجتمع آموزشی و فرهنگی سما واحد شیروان

گفتمان فاطمی با حضور معاونت سما با رعایت پروتکل های بهداشتی در مجتمع آموزشی و فرهنگی سما شیروان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به مناسبت گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه (س) ،گفتمان فاطمی با حضور معاونت سما،معاونت فرهنگی مجتمع، روحانیون، مدیران و همکاران سما با رعایت پروتکل های بهداشتی در مجتمع آموزشی و فرهنگی سما شیروان برگزار شد.

مهدی سرایدار رئیس سمای شیروان ضمن عرض خیرمقدم و تسلیت عزای دخت نبی اسلام حضرت زهرا (س) را پیوند دهنده سلسله نبوت و امامت و سرچشمه شفاعت، پرورش اوصیای الهی و تجسم عبادت ،شجاعت ، سعادت ، هدایت بشریت دانست.

وی در ادامه افزود: صحبت کردن در مورد شخصیت سوم عالم سنگین است ودر کلام نمی گنجد ولی از عظمت حضرت همان یک کلام بس است که دنیای به این بزرگی تحمل حضور این بانوی بزرگ را نداشت و این بار سنگین و گران بها را نتوانست پیش از هرچه سال تحمل بکند و این نشان از عظمت و بزرگی شخصیت این بانوی بزرگ بود.

سرایدار در پایان افزود: امیدواریم از دعای خیر و شفاعت حضرت زهرا در قیامت بهره مند شویم. امیدواریم معارف زهراییمان گسترده شود و این معرفت در گفتار و رفتار و اعمالمان ظاهر بشود و در ردیف  عاشقان اهل بیت در دفتر ائمه ثبت و ضبط شود.

در ادامه مراسم معاونت فرهنگی مجتمع سما شیروان به قرائت حدیث کسا پرداخت گفت: حدیث کسا منتسب به حضرت زهرا(س) است؛ این حدیث به قدری اهمیت دارد که می توان آن را در راستای معرفی پیشوایان و راهنمایان امّت اسلام و یکی از نقاط روشن و برجستۀ ‌خصایص و فضایل اهل بیت گرامی معرفی کرد. همواره این حدیث نزد علما و فقها به خصوص مراجع عظام تقلید از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است به طوری که این بزرگان برای رفع حاجت و دفع گرفتاری و بلا بدان توصیه و تاکید می کردند .

سخنرانی با موضوع گفتمان فاطمی توسط مریم فیاض مدرس حوزه ودانشگاه شیروان و مداحی رضا وقاری از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =