زاهدی فر محروم خواهد شد/ سخنان عجیب محسن فروزان/ خانزاده: هواداران دست از حمایت بر ندارند

با بسته خبری فوتبال ایران با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)-مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار فوتبال داخلی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال داخلی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

زاهدی فر محروم خواهد شد

داور اهل برازجان یکی از گزینه های قضاوت دربی بود؛ او پیش از دیدار پرسپولیس – فولاد قضاوت خوبی در بازی های لیگ برتر داشت اما در دیدار مورد اشاره در اعلام پنالتی به سود فولاد اشتباه کرد که این تصمیم اعتراض شدید کادر فنی تیم پرسپولیس را به همراه داشت. او در حالی که توپ به سینه محمد حسین کنعانی زادگان خورده بود به سود تیم فولاد اعلام پنالتی کرد. همه کارشناسان داوری روی این نکته تاکید کردند که داور در اعلام پنالتی به سود تیم فولاد اشتباه کرده است.

در صورت تایید اشتباه محمد حسین زاهدی فرد در کمیته داوران این داور دست کم چهار هفته ازقضاوت در بازی های لیگ برتر محروم خواهد شد. البته بر اساس تاکید فیفا محرومیت داوران از سوی کمیته داوران اعلام رسمی نخواهد شد اما طبیعی است عدم حضور این داور در هفته های بعدی میزان محرومیت او را از قضاوت مشخص کند. محمد حسین زاهدیفرد پیش از این در بازی استقلال – سپاهان هند واضح کی روش استنلی را ندید و بعدها از تماشاگران تیم استقلال عذرخواهی کرد. باز برای او جای خوشحالی است که پرسپولیس در بازی با فولاد برنده شد در غیر اینصورت تبعات اشتباه او در اعلام پنالتی به سود فولاد می توانست برای سرخ ها گران تمام شود و چه بسا او در آینده باید از تماشاگران تیم پرسپولیس هم عذرخواهی می کرد.

سخنان عجیب محسن فروزان

محسن فروزان که طی فصول اخیر حواشی زیادی را متوجه خود دیده، به نظر می‌رسد در بازی برابر پرسپولیس و در روزی که اولین باز مقابل این حریف بازی بدون تماشاگر را پشت سر گذاشته، نخواسته بدون حاشیه جدیدی آزادی را ترک کند.

فروزان که از شکست تیمش مقابل پرسپولیس ناراضی به نظر می‌رسد ادعای عجیبی را در میکسدزون آزادی مطرح کرد و مدعی شد که رنگ لباس یحیی گل محمدی با پیراهن این تیم در این بازی شباهت داشته و همین مساله باعث شده تا بازیکنان این تیم بارها سرمربی رقیب را به عنوان یار خودی اشتباه بگیرند!

این ادعا در شرایطی مطرح شده که نگاهی به تصاویر ثبت شده در این بازی ضمن رد ادعای او نشان می‌دهد که جواد نکونام نیز با لباسی تیره و تقریبا مشابه یحیی گل‌محمدی در کنار زمین تیمش را هدایت می‌کرده و در عین حال سرمربی رقیب با شال قرمز رنگ کاملا متمایز نسبت به بازیکنان فولاد قابل تمیز دادن در این بازی و در منطقه فنی تیمش محسوب می‌شود.

باز هم بحث بازنشستگی موضوع اصلی فدراسیون فوتبال

در حالی که از قبل مشخص شده انتخابات فدراسیون فوتبال روز 10 اسفندماه سال جاری برگزار می شود و این فدراسیون پرمخاطب رییس جدید و هیات رییسه اش را می شناسد اما هرروز حواشی جالبی در این خصوص به وجود می آید.

نام نویسی از کاندیداهای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال هفته گذشته به پایان رسید و در پست های مختلف افراد ثبت نام هایشان را انجام دادند. برای پست ریاست فوتبال نیز 5 کاندیدای نام آشنا یعنی حیدر بهاروند، شهاب الدین عزیزی خادم، مصطفی آجورلو، کیومرث هاشمی و علی کریمی ثبت نام کردند و حالا باید دید کدامیک از این افراد مجوز حضور در انتخابات را به دست می آورند.

یکی از مسائلی که درباره کاندیداها وجود دارد، مساله تایید صلاحیت آنها است. از مدت ها قبل فدراسیون جهانی فوتبال تاکید داشته که دولت و سایر نهادهای دولتی هیچ دخل و تصرفی بر انتخابات نداشته باشند و این انتخابات در فضایی کاملا آزاد برگزار شود. از این رو اساسنامه فدراسیون ماه ها بلاتکلیف بود و بعد از حذف همه بندهایی که به نوعی دست غیرفوتبالی ها را برای اعمال نظر بر این رشته باز گذاشته بود، مورد تایید فیفا قرار گرفت.

حالا اما با وجود اینکه طبق اساسنامه وزارت ورزش و دولت نمی تواند دخل و تصرفی بر ریاست فدراسیون فوتبال داشته باشد اما مسائلی پیش آمده که این موضوع را زیر سوال می برد. یکی از موضوعات مطرح شده دراین باره به بحث حضور بازنشسته ها برمی گردد.

طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی افراد بازنشسته حق حضور در پست های مدیریتی کشور را ندارند و طبق این قانون روسای فدراسیون فوتبال هم شامل خواهد شد. همین حالا اما برخی نامزدهای فدراسیون فوتبال با وجود بازنشستگی ثبت نام کردند و قصد دارند در انتخابات شرکت کنند. این افراد مدعی اند که طبق اعلام فیفا، فدراسیون فوتبال نباید شامل قانون بازنشستگی بشود اما ظاهرا وزارت ورزش زیر بار این موضوع ندارد و مسعود سلطانی فر به صورت شفاف موضع خود را در این باره اعلام کرده است.

سلطانی فر: « فدراسیون فوتبال، همانند سایر فدراسیون ها به عنوان یک موسسه عمومی غیر دولتی دارای استقلال، ملزم به رعایت قوانین و مقررات داخلی کشور است و طبیعتا در رابطه با مسئولیت هایی که در هیات رییسه به عنوان شغل تلقی می شود، حتما باید قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اجرا شود و این دسته افراد نمی توانند در حضور داشته باشند.»

کنعانی زادگان: فشار زیادی را تحمل کردم

محمدحسین کنعانی زادگان مدافع پرسپولیس یک روز جنجالی را در بازی با فولاد پشت سر گذاشت. در حالیکه او در یک صحنه برای تصاحب توپ با شیمبا درگیر و دچار مصدومیت شد، داور مسابقه یک ضربه پنالتی به سود حریف اعلام کرد. مدافع پرسپولیس در گفتگویی که با برنامه فوتبال برتر داشت، اعلام کرد که به هواداران پرسپولیس قول می دهد آنها امسال به مقام قهرمانی لیگ برتر برسند.

کنعانی زادگان در مورد صحنه مربوط به خطای پنالتی که زاهدی فر داور این مسابقه به سود فولاد اعلام کرد، گفت: زمانی که بازیکن فولاد توپ را به روی دروازه ارسال کرد، فقط می دانم که یکی از بازیکنان فولاد ضربه ای را از پشت به سر من وارد کرد. با اینکه جایگیری داور هم خیلی خوب بود، ولی نمی دانم چطوری این صحنه را تشخیص نداد. من فکر کردم که به سود ما خطای اعلام کرده است. زمانی که با بازیکن فولاد برخورد کردم، دیدم که یکی از دندان های من افتاده و در دستم بود.

وی ادامه داد: من از قبل یک مصدومیت از ناحیه کتف داشتم و پس از این صحنه درد آن دو برابر شد و در آن صحنه، از ناحیه دماغ نیز خونریزی داشتم. بینی من دچار شکستگی شده و باید فردا به پزشک مراجعه کنم. حتی دو دندان من نیز شکسته است. امیدوارم اتفاق بدی نیفتاده باشد.

مدافع پرسپولیس درباره آسیب دیدگی هایش در بازی امروز گفت: در بازی امروز از ناحیه همسترینگ نیز دچار مصدومیت شدم. زمانی که دیدم روی صحنه پنالتی با وجود شکسته شدن دماغ و دندانم، داور این تصمیم را گرفت، به حدی فشار عصبی در صحنه پنالتی به من وارد شد، که دچار مصدومیت شدم. من در یک صحنه دو بازیکن فولاد را جاگذاشتم و من را هول دادند که همسترینگم کش آمد.

رحمان رضایی: قرار نبود همه چیز رسانه ای شود

رحمان رضایی سر مربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در واکنش به قطع همکاری ذوب‌آهن با او، اظهار کرد: اینجا(ذوب‌آهن) شرایط کاملا متفاوت است و صحبت‌های زیادی وجود دارد ولی من ترجیحا علی‌رغم اینکه خیلی‌ها تیم را دچار حاشیه و مشکل می‌کنند و خود را ذوب‌آهنی می‌دانند، دوست ندارم این کار را انجام دهم.
 او ادامه داد: ترجیح می‌دهم الان راجع به تیم صحبت نکنم ولی بعدا شاید حرف‌هایم دو ساعت از وقت یک برنامه را بگیرد. صحبت‌های من چیزی نیست که بگویم تا مردم مشکل شخص من را بفهمند؛ حرف‌هایم، مشکلات فوتبال ایران است که باید حل شود؛ فوتبالی که هر روز هزینه می‌کنیم تا آن ر ا به جای درستی برسانیم تا درست شود.
 سرمربی ذوب‌آهن اضافه کرد: من طالب این قضایا(ایجاد حاشیه) نیستم؛ فوتبال یک عرفی دارد و مسائل حاشیه‌ای به گونه‌ای است که در تمام باشگاه‌ها دیده می‌شود، اما درست نیست دو روز قبل از بازی شعله‌های اختلاف را بیشتر کنند و به مردم بگویند بیانیه مطرح شده است.
 رضایی در واکنش به اولتیماتوم باشگاه ذوب‌آهن به او، اذعان کرد: باشگاه و هیأت مدیره و مدیرعامل حق دارند نسبت به نتایج واکنش نشان دهند، اما واکنش آنها می‌توانست بهتر و حرفه‌ای‌تر باشد و این شک و شبهه را از تیم بردارد. با خود من صحبت کردند و من موافق بودم. صحبت بر این شد تا تمام اتفاقات جلسه به‌صورت محرمانه و شخصی بین اعضاء بماند.

پایان کار رسول پناه و رغبتی در پرسپولیس

در شرایطی که از هفته گذشته گمانه زنی های زیادی پیرامون جدایی مهدی رسول پناه از هیئت مدیره پرسپولیس و همچنین استعفای علی رغبتی از عضویت در هیئت مدیره شنیده می‌شد اما شنیده ها حاکی از آن است که وزارت ورزش با جدایی آن ها موافقت کرده است.

رغبتی در دو سال اخیر عضو هیئت مدیره پرسپولیس بود و در مقاطع مختلف احتمال حضورش به عنوان مدیرعامل نیز مطرح می‌شد که این اتفاق هرگز رخ نداد اما رسول پناه با شانس کمتر وارد گود شد و خیلی زود خود را به صندلی ریاست باشگاه نیز رساند و البته تجربه ناموفقی را سپری کرد.
 
با جدایی این دو، هیئت مدیره پرسپولیس دوباره دو نفره خواهد شد؛ محمد فیاض، غلامعلی علیپور. جعفر سمیعی نیز به عنوان مدیرعامل کارش را ادامه می‌دهد. شنیده ها حاکی از آن است که به زودی جعفر سمیعی به عنوان عضو سوم وارد هیئت مدیره خواهد شد و همچنین دو مدیر صنعتی نیز نفرات دیگر هیئت مدیره را تشکیل خواهند داد.

خانزاده: هواداران دست از حمایت بر ندارند

در جریان برگزاری دیدارهای معوقه هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم استقلال در تبریز توانست با حساب 3 بر 1 از سد تراکتور تبریز بگذرد و به صدر جدول برسد؛ سه گلی که روی درخشش مثلث خط حمله استقلال به ثمر رسید و البته در این میان اشتباهات خط دفاعی تراکتور نیز که در میانه آن، زوج وفا هخامنش و هادی محمدی حضور داشت، نمایان بود. البته در اواسط نیمه دوم مصدومیت محمدی باعث شد تا پس از مدت‌ها، محمدرضا خانزاده مدافع ملی‌پوش تراکتور که به تازگی از مصدومیت بازگشته، به ترکیب تیمش اضافه شود.

خانزاده پس از شکست امروز تراکتور در پیامی اینستاگرامی خطاب به هواداران این تیم نیز از آن‌ها خواسته به حمایت خود ادامه دهند؛ او هم‌چنین در بخشی از پیام خود به شکلی کنایه‌آمیز نوشته است: «روی صحبت من به کسانی است که انگار با یک برد قهرمان جام‌جهانی شده بودند اما آنها باید بدانند که با یک بازی نه تیمی قهرمان می‌شود و نه جام می‌گیرد! خوب است که خیلی‌ها به یاد داشته باشند که آخرین قهرمانی توسط تراکتور و در ۱۲ شهریور مقابل همین تیمی که امروز مقابلش بازی کردیم به دست آمد. بهتر است که خیلی‌ها گذشته‌ را به این سرعت فراموش نکنند»

انتهای پیام/

کد خبر: 1087743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =