مراسم سوگواری «یاس کبود» در سمای یزد برگزار شد

مراسم سوگواری یاس کبود به همت معاونت فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان و توسط معاونت سما یزد به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مراسم سوگواری یاس کبود به همت معاونت فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان و توسط معاونت سما یزد به صورت مجازی برگزار شد.

خیر مقدم رحیمی معاون سمای یزد آغازگر این مراسم بود و در ادامه محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری و شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرا(س)، ایشان را الگویی تمام عیار نه تنها برای شیعیان بلکه برای همه ی بشریت دانست و گفت: هر قدر که از فضائل این بانوی بزرگ اسلام در محافل و مجالس مان بگوییم، بازهم کم است. بی شک یکی از مصادیق یوم الحسره در روز محشر غفلت بندگان از همین میراث و ثروت های ائمه اطهار است که در دنیا مورد مهجوریت قرار گرفته اند.

بطحایی دوران خردسالی، کودکی و نوجوانی آن بانوی بزرگوار را همزمان با سخت ترین سال های رسالت و نبوت پدر گرامی شان و دوران بعد از ازدواج شان نیز با شدائد و جهلی برشمرد که دشمنان اسلام بر این خاندان محترم تحمیل کردند.

وی افزود: دوران زندگی سخت اما پربرکت حضرت صدیقه ی طاهره سراسر از مکارم و آموزه هایی است که ما در این دوران پرخطر بسیار به آن محتاجیم.

در خاتمه این مراسم، حجت السلام و المسلمین معتمدی معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی سازمان با اشاره به فضای معنوی این مراسم، قرائت دعا را به سبب بارانی شدن چشم ها و زهرایی شدن دل ها، موثر دانست.

مداحی توسط ذاکر اهل بیت، اجرای سرود توسط دانش آموزان سما یزد، قرائت دلنوشته توسط مربی پرورشی دبستان دخترانه سما و... از دیگر بخش های مراسم معنوی امروز بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =