هادی پور:دانشگاه آزاد با ارزش ترین تیم است/ پیروزی فیروزجا برابر نفر اول شطرنج اسپانیا/ زنیت با آلکنو در بحران

با بسته خبری منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

محرومیت وزنه بردار قزاقستانی

نجات رحیموف، وزنه‌بردار ۲۷ ساله اهل قزاقستان به اتهام تعویض نمونه ادرارش برای بررسی تست دوپینگ در سال ۲۰۱۶ میلادی به طور موقت محروم شد.
 
دومیترو کاپتاری، وزنه‌بردار ۳۱ ساله رومانیایی نیز به همین دلیل محروم شده است.
 
هر ۲ وزنه‌بردار قزاقستانی و رومانیایی در دسته ۷۷ کیلوگرم رقابت می‌کنند. نجات رحیموف قهرمان وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۶ و قهرمان جهان در سال ۲۰۱۵ است.کاپتاری نیز سال ۲۰۱۷ قهرمان اروپا شد.

هادی پور: دانشگاه آزاد با ارزش ترین تیم است

آرمین هادی‌پور در خصوص عدم صعود دانشگاه آزاد به مرحله نهایی لیگ تکواندو پس از سال‌ها رفتن روی سکو اظهار داشت: دانشگاه آزاد پرافتخارترین تیم تکواندو ایران است که علاوه بر قهرمانی‌های داخلی، چندین دوره قهرمان جام‌جهانی و باشگاه‌های آسیا شده است، اما در مسابقات امسال به دلایل خاص نتوانست از مرحله مقدماتی صعود کند. یکی از دلایل این اتفاق این بود که وقتی در روز نخست پایم آسیب دید، مسئولان تیم دانشگاه آزاد به خاطر منافع ملی اجازه بازی کردن من را ندادند.

وی اضافه کرد: باید از استاد خلیفه و ایمان‌زاده تشکر کنم که منافع ملی را به نتیجه‌گرایی ترجیح دادند. من اصرار به بازی کردن داشتم، اما کادرفنی تیم دانشگاه آزاد برای جلوگیری از تشدید این آسیب دیدگی این اجازه را  ندادند. از طرف دیگر کسانی که می‌گفتند پشت تیم ملی و بچه‌های المپین هستند، حرکاتی را انجام دادند که از آنها بعید بود. از کادر تیم دانشگاه آزاد بابت درک این شرایط تشکر می‌کنم و حرکت آنها برای من بسیار ارزشمند بود. درست است که که دانشگاه از گروه خود صعود نکرد، اما نشان داد که در عمل نیز به فکر منافع ملی‌ و واقعا یک تیم دانشگاهی است.

هادی‌پور تاکید کرد: ۱۰ سال است که بازیکن دانشگاه آزاد هستم و این تیم خیلی برای من ارزش دارد و واقعا از عدم صعود تیم ناراحتم. امیدوارم سال آینده با تیم بهتر و جوان در لیگ حاضر شویم و بار دیگر نشان دهیم دانشگاه آزاد پرافتخارترین تیم ایران است.

وی در خصوص مصدومیت خود عنوان کرد: با ویزیت پزشک تیم ملی مشخص شد که مصدومیتم چیز خاصی نیست و به امید خدا تا دو هفته آینده کاملا برطرف خواهد شد.

رستم پور: وقتی در تیم ملی بازی می‌کنید به یک قهرمان تبدیل می‌شوید

مایک رستم‌پور بازیکن ایرانی - آمریکایی تیم ملی بسکتبال ایران در گفت‌وگو با سایت فدراسیون جهانی بسکتبال اظهار داشت: من زمانی بسکتبال را شروع کردم که تیم ملی ایران در حال قهرمان شدن در کاپ آسیا بود. پدر من به‌عنوان یک ایرانی همیشه مسابقات ورزشی را نگاه می‌کرد.
 بازیکن ایرانی - آمریکایی تیم ملی بسکتبال کشورمان ادامه داد: ما بسکتبال ایران را تعقیب می‌کردیم تا اینکه حامد حدادی وارد NBA شد. پدر من روزی برای دیدن یکی از دیدارهای لیگ NBA به سالن رفت و حامد حدادی هم آنجا بود. پدر من اهل آبادان و حدادی اهل اهواز است. آنها لهجه مشابهی دارند و همین موضوع باعث شد خیلی زود با هم ارتباط بگیرند. همین جریان رؤیای حضور من در بسکتبال را واقعی‌تر کرد.
 رستم‌پور گفت: من در مینه سوتا بزرگ شدم و به واسطه دوست صمیمی‌ام به بسکتبال روی آوردم. در ابتدا در قالب یک تیم بازی نمی‌کردم، ولی وقتی بازی بسکتبال را به صورت گروهی و تیمی مشاهده کردم به شدت به آن علاقه‌مند شدم. من بسکتبال را با این زمینه ذهنی آغاز کردم که همیشه برنده باشم. شما افراد زیادی را می‌شناسید که با این ذهنیت بازی می‌کند. من عاشق رقابت بودم و دوست داشتم مقابل بهترین‌ها بازی کنم. رستم‌پور تصریح کرد: من در دبیرستان درس می‌خواندم که بازی‌های حدادی را دیدم و مشاهده کردم که چطور بازیکنان تیم ملی ایران تیم‌شان را تا قهرمانی آسیا پیش بردند. آنها به کل جهان نشان دادند که قدرت برتر قاره هستند.
 وی در پایان گفت: وقتی برای تیم ملی بازی می‌کنید به یک قهرمان تبدیل می‌شوید، مثل اینکه لباس اسپایدرمن را پوشیده‌اید و کارهای عجیب و غریب انجام می‌دهید. شما تبدیل به شخصیت دیگری می‌شوید که دیگر برای خودتان بازی نمی‌کنید و برای میلیون‌ها طرفدار تیم ملی به میدان می‌روید.

پیروزی فیروزجا برابر نفر اول شطرنج اسپانیا

هشتادو سومین دوره رقابت های شطرنج تاتا استیل در ویک آن ذی هلند امشب شاهد پیروزی علیرضا فیروزجا شطرنج بازی ایرانی برابر استاد بزرگ اسپانیایی دیوید آنتوان گیهارو بود.

استاد بزرگ ایرانی علیرضا فیروزجا با ریتینگ ۲۷۴۹در برابر استاد بزرگ دیوید گیهارو با درجه ۲۶۷۹ با مهره سفید بعد از ۶۱ حرکت و در یک بازی کاملا تاکتیکی پیروز شد تا بعد از سه دور رقابت با کسب یک و نیم امتیاز در رده ششم تا دهم با پنج نفر شریک شود .حرکت ۵۱ اسب امروز فیروزجا که دو علامت تحسین کارشناسان را بهمراه داشت کلید پیروزی فیروزجا برابر نفر اول اسپانیا بود.  پنج شطرنجباز که کارلسن و کاروآنا نفرات اول و دوم جدول رده بندی جهانی هم شامل آنها می شوند نیز با کسب دو امتیاز در رده اول تا پنجم جدول مسابقاتی قرار دارند که با حضور ۱۴ شطرنجباز قرار است در ۱۳دور و به صورت دوره ای برگزار شود.

فریبا محمدیان نایب رئیس فدراسیون والیبال بانوان شد

بعد از گذشت بیش از یک سال از فعالیت محمدرضا داورزنی به عنوان رییس فدراسیون والیبال در دوره جدید، بالاخره تکلیف نایب رییس بانوان این فدراسیون مشخص شد.

رییس فدراسیون والیبال امروز طی حکمی فریبا محمدیان را به عنوان نایب رئیس بانوان منصوب کرد. محمدیان که پیش از این به عضویت هیات رئیسه فدراسیون والیبال درآمده بود، معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان و ریاست فدراسیون اسکیت را در پرونده کاری خود دارد.

او درباره انتخابش به عنوان نایب‌رئیس بانوان فدراسیون والیبال گفت: از همکاران خوبم تشکر می‌کنم. همین طور از خانم شاددل قدردانی می‌کنم که در این مدت فعالت زیادی داشت و زحمات زیادی در این فضا کشید. چشم انداز و سیاست کلانی را فدراسیون طراحی کرده که رسیدن به قله‌های بین‌المللی والیبال است. همین یک چشم‌انداز کافی است تا به ما نشان دهد چقدر راه پر پیچ و خمی را داریم و باید تلاش کنیم این چشم‌انداز را محقق کنیم و در سالهای پیش رو شرایط خوبی را برای زنان رقم بزنیم.

زنیت با آلکنو در بحران

لیگ والیبال روسیه در حالی پیگیری شد که تیم زنیت‌کازان با هدایت ولادیمیر آلکنو در چارچوب هفته هجدهم میزبان دینامو مسکو بود.

زنیت کازان که هفته پیش صدر جدول را از دست داده بود، در سه ست متوالی این مسابقه با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۱۸ مغلوب شد و با ۳۷ امتیاز قبلی، در رتبه چهارم جدول قرار گرفت.

دینامو مسکو نیز با این پیروزی ۳۸ امتیازی شد و رتبه سوم را از آن خود کرد.

سال ۲۰۲۱ برای ولادیمیر آلکنو و تیمش خوب نبوده و آن ها در هفته های اخیر در سراشیبی قرار گرفتند.

باید دید آلکنو که هدایت تیم ملی والیبال ایران را هم برعهده گرفته، چه راهکاری برای خروج تیمش از بحران دارد.

دهمین برد پیاچنزا با محمد موسوی

تیم والیبال پیاچنزا ایتالیا که سید محمد موسوی ملی پوش ایرانی را در اختیار دارد، سه بر دو حریف خود را شکست داد.

یاران موسوی در ست‌های اول و دوم ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۱۷ مغلوب پادووا شدند اما در ست‌های سوم تا پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۸ بر ۲۶، ۲۵ بر ۱۶ و ۱۵ بر ۱۱ به پیروزی رسیدند تا با ۲۹ امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار گیرند.

موسوی ستاره ایرانی پیاچنزا در این مسابقه ۹ پوئن کسب کرد که شامل یک دفاع، ۶ حمله و دو سرویس بود.

پادووا با پذیرش این شکست و کسب یک امتیاز این مسابقه، ۱۳ امتیازی شد و در حال حاضر در رده یازدهم قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =