محدودیت سهمیه جذب هیئت علمی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: سهمیه‌های جذب هیئت علمی بسیار محدود است و امسال حدود ۸۰ عضو هیئت علمی جذب کرده ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، ابراهیم صالحی عمران با اشاره به اینکه اشتیاقی به توسعه کمی آموزش  مهارتی بدون تاثیر کیفی در رشته‌ها، ندارم گفت: دانشجویان و خانواده ها باید انگیزه پیدا کنند. 

وی گفت: اگر می خواهیم در آینده آموزش مهارتی بیشتر باشد حتما باید روی کیفیت آموزش مهارتی جدی تر رفتار کنیم. این یک سیاست است و می دانم که آموزش های مهارتی چه الزاماتی را طلب می‌کند.

صالحی با بیان این که تعداد آموزشکده‌های ما بسیار زیاد است و امسال حدود ۷۹ هزار نفر پذیرش داشتیم، تاکید کرد: کیفیت، اصل اساسی در آینده آموزش‌های مهارتی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به سیستم آموزش مجازی که امسال اجرایی شد، گفت: تاکید کردیم که خلاقیت و نوآوری ها را باید به استانها داد تا بتوانیم آموزش مجازی را ادامه دهیم. اگر شرایط کرونا  ادامه پیدا کند آموزش مجازی را ادامه خواهیم داد و حتما آموزش بصورت ترکیبی خواهد بود.

وی ادامه داد: آموزش مجازی مزایا و معایبی دارد. برای انتقال شایستگی و مهارت‌ها باید از این سیستم استقبال کرد دانشگاه هم  علیرغم گرفتاری های زیاد در این زمینه موفق بوده با این حال چالش‌هایی هم بوده است؛ اما کم و بیش باید با رعایت پروتکل‌ها، آموزش‌های مهارتی با حضور دانشجو هم اتفاق بیفتد.

صالحی عمران تاکید کرد: اعتقاد دارم سیستم آموزش باید سیستم دوگانه باشد. یک بخش داخل دانشگاه و بخشی دیگر داخل صنعت باشد همه جای دنیا هم این گونه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان این که هیئت علمی هم یکی از ستون‌های آموزش مهارتی است؛ اما سهمیه‌ها بسیار محدود است، گفت: امسال تنها حدود ۸۰ عضو هیئت علمی جذب کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =