برنامه مدارس سما برای آموزش حضوری دانش ‌آموزان ابتدایی

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه ویژه مدارس سما برای آموزش حضوری دانش آموزان اول، دوم و سوم ابتدایی خبرداد.

سید محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره احتمال بازگشایی مدارس سما اظهارکرد: مدارس سما نیز همانند سایر مدارس غیردولتی، تابع دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی وزارت آموزش و پرورش خواهند بود. تاکنون نیز آموزش و پرورش مصوبه‌ای را درباره نحوه بازگشایی مدارس و آموزش حضوری ابلاغ نکرده است.

وی افزود: اگر مصوبه‌ یا دستورالعملی از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود که برای مدارس سما الزام آورباشد، این مدارس نیز تابع این دستورالعمل خواهند بود؛ البته اگر آموزش و پرورش در شرایط فعلی به مدارس اختیار عمل بدهد، نباید در زمینه بازگشایی مدارس و آموزش حضوری به ویژه برای پایه‌های متوسطه اول و دوم عجله داشته باشیم.

بطحایی ادامه داد: برای مقاطع اول، دوم و سوم ابتدایی بنابر ملاحظاتی که در زمینه مسائل آموزشی و تربیتی وجود دارد و دانش آموزان باید در محیط مدرسه روند آموزشی خود را طی کنند، شرایط متقاوت خواهد بود و باید تمهیداتی ویژه ای را برای این ماقطع در دستور کار قرار دهیم.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: اگر مدارس سما در زمینه بازگشایی و ارائه خدمات حضوری به دانش آموزان اختیار عمل داشته باشند، دانش آموزان اول، دوم و سوم ابتدایی در هر کلاس به دو الی سه گروه تقسیم بندی خواهند شد تا در هفته یک یا دو روز در مدرسه حضور فیزیکی داشته باشند. البته این موضوع برای مقاطع دیگر الزام آور نیست.

وی گفت: این روند به صورت صد درصدی در مناطق آبی از لحاظ شیوع کرونا اجرایی خواهد شد؛ همچنین در مناطق زرد و نارنجی نیز باتوجه به شرایط هر واحد، مدیران مجموعه موظف به اجرای آن خواهند بود. البته هنوز منتظر تعیین و تکلیف نهایی از سوی وزارت آموزش و پرورش هستیم که امیدواریم تا انتهای هفته جاری به جمع بندی نهایی در این زمینه برسند.

احتمال برگزاری امتحانات خرداد به صورت حضوری

بطحایی درباره وضعیت برگزاری امتحانات پایان ترم بیان کرد: هنوز صحبت درباره چگونگی برگزاری امتحانات خردادماه زود است چرا که وضعیت کشور به ثبات نرسیده است. پیش بینی می‌شود که باتوجه به شیب نزولی کرونا و احتمال واکسیناسیون همگانی، بتوانیم امتحانات پایان ترم را به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم. 

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره رایگان شدن اینترنت دانش آموزان سما برای استفاده از پلتفرم‌های آموزشی عنوان کرد: وزارت ارتباطات کمک‌هایی را برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همانند سایر مراکز آموزش عالی پیش بینی کرده است؛ اما متاسفانه هنوز موفق نشدیم در این زمینه تمیهداتی برای دانش آموزان فراهم کنیم.

وی درباره نحوه فعالیت دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی گفت: این دانشکده‌ها به عنوان واحدهای دانشگاهی، تابع ضوابط و مقررات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی خواهند بود؛ باتوجه به این موضوع امتحانات و کلاس‌های آن‌ها نیز به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که باتوجه به شیب نزولی کرونا، امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برگزار شود.

بطحایی درپایان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس سما خاطرنشان کرد: خوشبحتانه تراکم دانش آموزان در مدارس سما نسبت به مدارس دولتی کمتر است و تعداد دانش آموزان کمتری در کلاس‌ها حضور دارند؛ البته این موضوع دلیلی بر بی اعتنایی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نخواهد بود چرا که حفظ سلامت دانش آموزان بیشتر از هر موضوع دیگری برای ما اولویت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نسرین باقری IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 0
      ما معلمان مدارس غیر انتفاعی خواستار رسیدگی به حقوق مان هستیم ما خواستار استخدام رسمی در آموزش و پرورش هستیم.